تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه پیراشکی شکری بسیار خوشمزه به دو روش + ویدیوی آموزشی

در این بخش طرز تهیه پیراشکی شکری با استفاده از مخمر و بدون مخمر را به شما توضیح می دهیم. پیراشکی یکی از شیرینی های خوشمزه است که خیلی راحت در منزل تهیه می شود.

پیراشکی یا دونات جزو شیرینی های خوش طعم است که خیلی ساده می توانید انواع مختلف آن را تهیه کنید. در این مطلب دو روش تهیه پیراشکی شکری به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه پیراشکی شکری

قبل از آشنایی با طرز تهیه پیراشکی شکری، بهتر است با این نوع از شیرینی بیشتر آشنا شوید. دونات کلمه انگلیسی است که میان ایرانی ها با نام پیراشکی یا دونات معروف است، البته باید بدانید که بین پیراشکی و دونات تفاوت وجود دارد که در واقع به نوع خمیر استفاده شده از آن بر می گیردد، پیراشکی در واقع نوعی خمیر غذایی است که برای تهیه انواع پیراشکی گوشت، سیب زمینی و … از آن استفاده می شود ولی دونات خمیر شیرینی است که در دسته دسرها قرار می گیرد. همانطور که گفتن در کشورمان دونات را با پیراشکی هم نام می برند. شیرینی دونات در انواع و روش های مختلف تهیه می شود، بعضی از افراد دونات را با ماست تهیه می کنند و بعضی دیگر با انواع شکلات و کرم ها برای رویه آن استفاده می کنند. در ادامه طرز تهیه پیراشکی شکری به 2 روش مختلف با استفاده از خمیر مایه و بیکینگ پودر آشنا می کنیم.

روش تهیه کردن پیراشکی شکری با استفاده از خمیر مایه

همان گونه که گفتیم پیراشکی یا دونات به چند روش با استفاده از مواد مختلف تهیه می شود ولی در حالت کلی مواد اولیه آنها تا حدی شبیه است. در طرز تهیه پیراشکی شکری با استفاده از خمیر مایه به مواد زیر نیاز است:

۳/۴ پیمانه شیر ولرم ۱/۴ پیمانه شکر ۲ قاشق چای خوری پودر خمیر ترش یا همان خمیر مایه فوری ۴ قاشق غذا خوری کرده ۱ عدد تخم مرغ ۱/۲ قاشق چای خوری نمک ۱ قاشق چای خوری وانیل دو نیم تا سه پیمانه آرد سفید روغن برای سرخ کردن به میزان کافی

طرز تهیه پیراشکی شکری ب

روش تهیه

برای تهیه پیراشکی شکری پس از آماده کردن مواد اولیه مراحل زیر را به ترتیب باید انجام داد:

در ابتدا مقدار شیر گفته شده را در کاسه ای بریزید و شکر را به همراه خمیر مایع فوری را به آن اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط نمایید. در این مرحله بهتر است شیر کمی گرم باشد. در ادامه کره و تخم مرغ را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در ادامه کار آرد را الک نمایید، سپس آن را به مواد به آرامی اضافه کنید، از هم زن دستی برای مخلوط نمودن مواد استفاده نمایید. در ادامه خمیر را با کمک دست ورز بدهید، اگر در حین کار خمیر بیش از حد به دستانتان می چسبد کمی دیگر آرد به آن اضافه کنید تا کمی از چسبندگی آن کم شود، اگر چسبندگی کم بود می توانید با چرب کردن دست با روغن آن را از بین ببرید. با دستان چرب خمیرتان را کمی ورز بدهید و بعد آن را در ظرفی قرار داده و رویش را با پلاستیک ببندید یا درب ظرف را بر روی آن قرار دهید. ظرف مورد نظر را در مکانی گرم در محیط آشپزخانه به مدت یک ساعت قرار دهید. می توانید ظرف را داخل کابینت بگذاریدد که نور کمتری نیز دارد. بعد از یک ساعت حجم خحیر به دو برابر خواهد رسید. پس از آماده شددن خمیر، سطحی صاف را آرد پاشیی کرده و خمیر را روی آن قرار دهید و باز نمایید، اگر حالت چسبندگی داشت روی سطح خمیر کمی آردد بپاشید و با کمک وردنه خمیر را باز کنید، توجه داشته باشید که روی کار نباید آردی باشد. بعد از پهن کردن خمیر، آن را به شکل دونات قالب بزنید می توانید از قالب های آماده استفاده کنید و یا از لوازم آشپزخانه برای قالب زدن استفاده کنید. خمیر قالب زده را در روغن داغ و فراوان سرخ نمایید، روغن باید به حدی باشد که روی پیراشکی ها را تا حدودی بپوشاند. در حین سرخ شدن پیراشکی ها پف می کنند، پس از عوض شدن رنگ و سرخ شدن آنها را از روغن خارج کنید و در صافی قرار دهیدد تا روغن اضافه گرفته شود. در ادامه کار پیراشکی ها را که هنوز کمی گرم هستند در شکر غوطه ور کرده و بغلتانید تا تمام قسمت ها شکری شوند. پیراشکی ها بعد از خنک شدن آماده سرو هستند نوش جان. روش تهیه پیراشکی شکری با بیکینگ پودر

اگر مخمر در دسترس نبود می توانید از بیکینگ پودر برای تهیه این پیراشکی استفاده کنید. برای تهیه این پیراشکی نیاز به مواد زیر دارید:

شیر ولرم ۱ و ۱/۴ پیمانه شکر نصف پیمانه روغن برای داخل مواد حدود نصف پیمانه تخم مرغ یک عدد آرد سفید حدود سه پیمانه و نیم بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری شکر برای تزیین روغن برای سرخ کردن به میزان لازم طرز تهیه

در طرز تهیه پیراشکی شکر بدن مخمر به روش زیر عمل می کنیم:

در آغاز شیر و شکر را با هم مخلوط کرده و سپس تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم. در ادامه آراد را به همراه بیکینگ پودر الک کرده و به مواد اضافه می کنیم، مواد را به خوبی ورز دهید تا حدودی که به دست نچسبد، اگر فکر می کنید نیاز به آرد دارد می توانید مجددا کمی آرد اضافه نمایید. این مواد نیاز به استراحت ندارد. در ادامه کار مواد را روی سطحی صاف باز کرده و قالب بزنید. سطح را از قبل آرد پاشی کنید تا پیراشکی ها به آن نچسبند. مواد قالب زده را در روغن داغ و فراوان سرخ کرده و روغن اضافه را بگیرید و در آخر پیراشکی ها را در شکر بغلتانید. نکته: در طرز تهیه پیراشکی شکری می توانید با توجه به ذائقه خود کمی رنده پوست لیمو، یا پوست پرتغال را به مواد اضافه کنید. برای تزئین پیراشکی ها علاوه بر شکر می توانید از انواع شکلات آب شده استفاده کنید.

در ادامه ویدیوی کوتاه از طرز تهیه پیراشکی شکر را هم مشاهده نمایید.

در ادامه طرز تهیه پیراشکی هندی و پیراشکی توپی را هم بخوانید و از طعم آنها لذت ببرید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه پیراشکی شکری بسیار خوشمزه به دو روش + ویدیوی آموزشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..