تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بکارگیری ۱۹۰ دستگاه دیزل ژنراتور برای مقابله با تنش آبی در مازندران

ساعت: 15:47 منتشر شده در مورخ: 1400/04/01 شناسه خبر: 1745718

برارزاده گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۹۰ دستگاه دیزل ژنراتور برای مقابله با کمبود آب ناشی از قطعی برق در سراسر استان مازندران به کارگیری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد برارزاده در گفت وگو با بلاغ، ضمن گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار کرد: هفتاد درصد زمین از آب پوشیده شده، اما تنها یک درصد آن در دسترس است. کشور ما در منطقه خشک و نیمه حشک قرار دارد و با اینکه مازندران از دیرباز استانی پرآب قلمداد میشد اما به دلیل افزایش جمعیت طی سالهای گذشته و استفاده بی رویه از منابع آبی و نیز تغییر اقلیم و خشک شدن بسیاری از چاهها و چشمه ها، قطعا پرآبی در مازندران توهمی بیش نیست.

 وی صرفه جویی در مصرف آب را بهترین راهکار برای گذر از تنش آبی خواند و گفت: همه ساله در راستای تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب،  هفته اول تیرماه به هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است و می طلبد همه مردم به منظور استفاده بهتر و درست از آب و جلوگیری از ایجاد خشکسالی، صرفه جویی و مدیریت مصرف را جدی بگیرند.

برارزاده افزود: رعایت اصول صرفه جویی جزء انکارناپذیری از زندگی ماست، صرفه جویی در مصرف آب برای نجات و دوام زندگی در زمین به عنوان یک اصل اساسی، به نیاز همه ما تبدیل شده است و با مشاهده وضعیت فعلی آب  و کاهش بارندگیها و ذخایر آبی لازم است که هر قطره آب را ذخیره کنیم.

 سرپرست شرکت آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: حفاظت از آب بسیار ساده است  و می توانیم  اینکار را در خانه از خودمان شروع کنیم، یک قدم کوچک میتواند صدها گالن به ذخیره آب اضافه کند لذا ضروریست برای گذر از تنش آبی و ذخیره آب برای فردای نزدیک فرزندانمان از امروز صرفه جویی در مصرف آب را انجام دهیم و بدانیم این کار بیش از هر پس اندازی برای آیندگان ضرورت دارد.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۹۰ دستگاه دیزل ژنراتور برای مقابله با کمبود آب ناشی از قطعی برق در سراسر استان مازندران به کارگیری شد.

برارزاده اظهار کرد: با توجه به کاهش ۴۴ درصدی بارندگی در سال آبی جاری و کمبود آب تلاش کردیم اقدامات موثری در راستای مقابله با تنش آبی انجام دهیم در همین راستا در حوزه انرژی ۱۹۰ دستگاه دیزل ژنراتور وارد مدار شد و ضمن تعمیر اساسی ۳۰ دستگاه الکتروپمپ و ۲۳ دستگاه دیزل ژنراتور، مناقصه خرید ۲۵۰ دستگاه الکتروپمپ و قرارداد تعمیر ۵۰ دستگاه الکتروپمپ  دیگر نیز صورت گرفت

سرپرست شرکت آب و فاضلاب مازندران اقدامات دیگر این حوزه در راستای گذر از کم آبی را  استاندارد سازی ۱۴۴ دستگاه انواع تابلو برق، به کارگیری تجهیزات نوین اعم از تابلوهای راه انداز اینورتر و سانت استاتر و سیستم‌های کنترل خودکار دستگاهای رادیو فرکانسی، ساعت فرمان و .... به منظور مدیریت مکانیزه تولید و توزیع آب بیان کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بکارگیری ۱۹۰ دستگاه دیزل ژنراتور برای مقابله با تنش آبی در مازندران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..