تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترندفورس: آیفون ۱۳ با قیمتی مشابه نسل قبل و بدون پیکربندی ۱ ترابایتی عرضه خواهد شد

هر سال با نزدیک شدن فصل پاییز اپل خود را برای رونمایی از آخرین دستاوردهایش در صنعت گوشی‌ هوشمند آماده می‌کند و امسال از این قاعده مستثنا نخواهد بود. سال گذشته به‌ تبع همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجادشده، غول دنیای فناوری مجبور شد خانواده آیفون ۱۲ را با یک ماه تأخیر و در دو مرحله روانه‌ی بازار کند؛ اما شرایط فرق کرده است و گمان می‌رود اپل به سُنت همیشگی معرفی آیفون در بازه‌ی سپتامبر (شهریور تا مهر) بازگشته باشد.

9TO5Mac به نقل از ترندفورس گزارش می‌دهد که تولید آیفون ۱۳ به دلیل گسترش روند واکسیناسیون و کاهش قریب‌الوقوع محدودیت‌های کرونایی در ایالات متحده و اروپا، می‌تواند به ۲۲۳ میلیون دستگاه برسد. علاوه بر این، احتمالا اپل از تصاحب بخشی از سهم بازار هواوی برای گوشی‌های پرچم‌دار بهره خواهد برد و به موجب آن، فروش خانواده آیفون ۱۳ در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۱ افزایش خواهد یافت.

مقاله‌ی مرتبط:

در این گزارش آمده است که اپل بهینه‌سازی عملکردهای موجود را با سری آیفون ۱۲ اس در اولویت قرار خواهد داد و از قرار معلوم، برچسب قیمتی آن در مقایسه با سال گذشته بدون تغییر خواهد ماند و از ۶۹۹ دلار برای نسخه‌ی مینی شروع خواهد شد. شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل با تغییر چینش برخی از اجزای فیس آی‌دی، بریدگی بالای صفحه را کوچک و مانند سال گذشته، چهار مدل شامل آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو، آیفون ۱۳ پرو مکس راهی بازار خواهد کرد. به احتمال قریب به یقین، بطن سری آیفون ۱۲ اس به تراشه A15 آراسته خواهد شد که با توجه به فرایند ساخت ۵ نانومتری پلاس TSMC ساخته می‌شود.

تمام مدل‌های آیفون ۱۳ دارای پنل‌ منعطف OLED و ظاهراً مدل‌های پرو دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهند بود. اخیرا شایعاتی مبتنی بر پیکربندی ۱ ترابایتی آیفون ۱۳ منتشر شده؛ اما ترندفورس معتقد است که اهالی کوپرتینو به ارائه پیکربندی مشابه نسل پیشین بسنده خواهند کرد.

اپل تمامی دوربین‌های اصلی سری آیفون ۱۲ اس را به‌روز و آن‌ها را به فناوری‌های لرزش‌گیر اپتیکال از نوع سنسو-شیفت مجهز خواهد کرد. برای مدل‌های پرو، دوربین‌ فوق عریض به لنز شش‌تکه مجهز (نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته است) و قابلیت عملکرد فوکوس خودکار نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد. احتمالا اسکنر لایدار (LiDAR) فقط در مدل‌های پرو استفاده خواهد شد.

کوالکام در فوریه ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸)، نسل سوم مودم‌های 5G خود را با نام اسنپدراگون X60 معرفی کرد که انتظار می‌رود در سری آیفون ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار بگیرد. این مودم فضای کمتری در مقایسه با مودم X55 نیاز دارد و بازدهی انرژی بالاتری ارائه می‌دهد؛ همچنین این امکان را فراهم می‌کند که داده‌های 5G باند mmWave و زیر 6GHz به‌طور هم‌زمان برای سرعت و پوشش بهتر بهبود یابد. علاوه بر این، مودم یادشده سرعت دانلود حداکثر ۷٫۵ گیگابیت بر ثانیه و آپلود تا ۳ گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهد و از بلوتوث 5.2 با دو آنتن و کدک aptX با هدف بهبود صدای هدفون و اسپیکرهای بلوتوث پشتیبانی می‌کند.

بر اساس گزارش یادشده، آیفون‌های بعدی حدود ۳۹ درصد از کل تولید سالانه اپل برای سال ۲۰۲۱ را تشکیل خواهند داد. امسال شاهد مدل مینی دیگری خواهیم بود؛ اما کانون توجه اپل روی مدل معمولی و دو نسخه پرو خواهد بود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترندفورس: آیفون ۱۳ با قیمتی مشابه نسل قبل و بدون پیکربندی ۱ ترابایتی عرضه خواهد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..