تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جیلی به دنبال تولید خودروهای متانول‌سوز است

لی شوفو، مدیر عامل جیلی، اعلام کرد که خودروساز چینی Giri Mata به کار روی خودروهای مجهز به سوخت متانول ادامه خواهد داد؛ البته ممکن است این تلاش‌ با شکست رو‌به‌رو شود. به گزارش Autobala، گروه خودروسازی جیلی مستقر در ژجیانگ در حال آزمایش تاکسی‌های متانول‌سوز در چند شهر در غرب چین است. جیلی از جمله معدود خودروسازانی به شمار می‌رود که خودروهای سواری و تجاری متانول‌سوز تولید می‌کند.

لی شوفو جزئیات فنی از محصولات شرکت خود ارائه نداد. او به رویترز گفت جیلی تولید وسایل نقلیه متانول‌سوز را گسترش خواهد داد. طبق وب‌سایت این شرکت، Giri تا به امروز ۱۰ هزار خودروی دارای سوخت متانول را تولید و آزمایش کرده است. این خودروها ۱ میلیارد کیلومتر مسیر را تاکنون طی کرده‌اند و در ایسلند حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر در قالب طرحی آزمایشی توسط ناوگان متانول‌سوز این شرکت طی شد.

به گفته‌ی لی شوفو، شرکت Giri Volvo Car و گروه دایملر در شرکت ایسلندی به نام کربن ریسایکلینگ اینترنشنال (Carbon Recycling International) سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا روی فناوری تولید متانول با استفاده از دی‌اکسید کربن کار کند؛ به گونه‌ای که انتشار کربن را کاهش بدهد.  

لی شوفو که در کنفرانس صنعتی در شهری در قسمت غربی چونگ کینگ شرکت کرده بود، گفت:

ما همچنان به جستجوی فناوری خودروی متانول‌سوز ادامه می‌دهیم. البته ممکن است سرانجام این پروژه شکست بخورد؛ اما اکنون ما هنوز در حال کار روی آن هستیم.

مقاله‌های مرتبط:

سوخت متانول استقلال انرژی چین را افزایش می‌دهد؛ زیرا چین مقدار زیادی زغال سنگ دارد که می‌تواند به متانول تبدیل شود. اکنون چین واردکننده عمده‌ی نفت است. لی شوفو انتظار دارد وسایل نقلیه متانول‌سوز از خودروهای بنزینی تمیزتر باشند. Giri همچنین در حال تولید خودروی الکتریکی، خودروی هیبریدی بنزینی برقی و وسایل نقلیه تجاری هیدروژنی است.

چین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان، خودروهای پیل سوختی هیدروژنی در خیابان‌های خود دارد. چند خودروساز روی خودروهای متانول‌سوز کار کرده‌اند؛ از جمله Karma و Roland Gumpert که پیش از این، مدل‌های مجهز به پیل سوختی متانول‌سوز را در دست توسعه و تولید داشتند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جیلی به دنبال تولید خودروهای متانول‌سوز است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..