تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستگاه جوان‌سازی پوست با فناوری پلاسما در ایران ساخته شد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا خانی افزود: در تلاش هستیم که سال آینده مجوز ساخت دستگاه جوان‌سازی پوست و درمان زخم دیابت را از اداره ساخت تجهیزات پزشکی دریافت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین برای تولید ماسک‌های پلاسمایی آنتی‌باکتریال و آنتی ویروس نیز اقدام کردیم، امیدواریم که در تابستان امسال مجوزهای لازم را اخذ کنیم تا این محصول‌ها را با قیمت مناسب و بسیار کمتر از قیمت وارداتی روانه بازار کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: تمام دستگاه‌های تولیدی با دانش بومی بوده و تا به امروز وارداتی از این نوع تجهیزات نداشتیم. به طوری این تجهیزات براساس تحقیقات و مطالعات دانشگاهی طراحی و ساخته شده است.

خانی مدعی شد:‌ بزرگترین چالش ما اخذ مجوز است به لحاظ اینکه این تجهیزات با دانش نوین است متاسفانه کارشناسان در اداره تجهیزات پزشکی یا سایر بخش‌ها آشنایی با فناوری نوین ندارند و این موضوع دریافت مجوز را سخت‌تر کرده است. از طرفی حمایت‌های صورت گرفته چنگی به دل نمی‌زند به صورت جزیره‌ای و مقطعی است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی از تولید ۱۴ محصول دانش‌بنیان در حوزه فناوری پلاسما سخن گفت و افزود: از سال ۹۴ دو شرکت دانش بنیان را تاسیس کردیم که تولید ۱۴ محصول دانش بنیان در این شرکت ها به ثبت رساندیم. هدف اصلی این بود که فعالیت‌های آزمایشگاهی دانشگاه را در سطح جامعه انجام دهیم تا زمینه اشتغال برای دانشجویان فراهم شود. همچنین از مهم‌ترین اهداف این شرکت بومی‌سازی فناوری پلاسما به صورت صنعتی در حوزه‌های پلیمر، نساجی، پزشکی و محیط زیست است.

خانی گفت: بخشی از دستاوردها در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی بوده به طوری که دستگاه‌های آزمایشگاهی پلاسمایی را تولید و به دانشگاه‌های کشور ارائه کردیم. هدف این بود که دانشگاه‌ها به تجهیزات پلاسمایی مجهز شوند. با توجه به اینکه دستگاه‌های پلاسمایی گران بوده و نمی‌توان با صرف هزینه گزاف وارد کرد.

وی تصریح کرد: بخشی دیگر مربوط به اصلاح سطح‌های پلیمری و منسوجات بود که در واقع در سال ۹۵ دستگاهی را برای کاهش مصرف آب در صنعت نساجی و کاهش صرف مواد شیمیایی تحت عنوان پلاسما تکس تولید کردیم به طوری که با ساخت این دستگاه در سال ۹۵ ایران پنجمین کشور دارنده این فناوری شناخته شد.

او با بیان اینکه با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو و یک شرکت خصوصی دستگاه صنعتی پلاسما تکس را رونمایی کردیم، خاطر نشان کرد: رویکرد ما در ساخت این دستگاه کاهش مصرف آب و موادشیمیایی در صنعت نساجی بوده و طراحی آن به گونه‌ای بوده که ۳۰ درصد در مصرف آب را کاهش داده است.

خانی یکی از معضلات بخش صنعت نساجی را مصرف آب دانست و ادامه داد: شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها عموماً در شهرهایی مانند مشهد و شیراز و یزد مستقر شدند که با کمبود آب مواجه هستند و کاهش مصرف آب در این بخش برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

خانی با اشاره به دلیل مصرف بالای آب و مواد شیمیایی در ماشین‌آلات، تصریح کرد: ما در این دستگاه سطح پلیمر و یا منسوجات را از میان پلاسما عبور می‌دهیم تا تحت بمباران الکترونی که بر روی سطح انجام می‌شود، در تار و پود منسوج و یا پلیمر زبری در ابعاد نانومتر ایجاد شود تا سطح موثر این ترکیبات افزایش یابد.

ساخت دستگاه تولید فیلترهای آنتی‌ویروس با استفاده از فناوری نانو

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه جدیدترین محصول این شرکت، دستگاه تولید فیلترهای آنتی‌ویروس و آنتی‌باکتریال با استفاده از فناوری پلاسما است، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور به دنبال ارائه محصولی برای کاهش عوارض این ویروس بودیم که ایده‌ای از سوی یکی از دانشجویان این دانشگاه مطرح شد و ما بر اساس این ایده طرحی را ارائه کردیم که مورد تایید قرار گرفت.

خانی با بیان اینکه ما در این طرح موفق به طراحی و ساخت دستگاه صنعتی شدیم، ادامه داد: ظرفیت این دستگاه ۳۰ هزار فیلتر آنتی‌ویروس و آنتی‌باکتریال در روز است که برای تولید ماسک‌های جراحی یا ماسک‌های چهارلایه و N۹۵ قابل کاربرد است.

خانی ادامه داد: فیلترهای تولید شده با این دستگاه با استفاده از پلاسما دارای ساختار آب‌دوست می‌شوند، ضمن آنکه با استفاده از مواد آنتی‌باکتریال مورد تایید سازمان غذا و دارو سازمان، تجهیزات پزشکی بر روی آن لود می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این فناوری به ویژه برای تولید ماسک مورد نیاز کادر درمانی کاربرد دارد، خاطر نشان شد: استفاده از پلاسما باعث شده که ماسک‌های تولید مواد آنتی‌ویروس را جذب کنند و پایداری و ماندگاری این مواد بر روی ماسک افزایش یابد. این ماسک‌ها محصولی است که در آن هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است، ولی پلاسما موجب عامل دار شدن سطح خواهد شد.

ساخت دستگاهی برای امحای پسماندهای صنعتی

مدیر عامل شرکت دانش بنیان همچنین از ساخت دستگاه برای امحای پسماندهای صنعتی در این شرکت خبر داد و گفت: این طرح را با سرمایه‌گذاری شرکت خصوصی با ظرفیت یک تن در روز ساخته شده است.

خانی روش زباله‌سوزی پلاسمایی را قابل کاربرد برای انواع پسماندها از صنعتی، ویژه و دارویی تا پسماندهای شهری و بیمارستانی دانست و اظهار کرد: پسماندها در این روش به ترکیبات پایه مانند کربن، اکسیژن، نیتروژن و هیدروژن تجزیه شده و سپس با اضافه‌کردن گازهای ثانویه مانند بخار آب فرایند هدایت به سمت تولید سینگاز (ترکیب گاز هیدروژن و منوکسید کربن) انجام می‌شود. سینگاز تولیدی می‌تواند برای تهیه سوخت و یا تولید برق مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بهینه‌ترین روش برای امحای پسماندها و تولید برق، فناوری پلاسما است، گفت: این فناوری دارای چندین مزیت است که از آن جمله می‌توان به قابل استفاده بودن برای همه پسماندها اشاره کرد. پسماندهای حاوی ترکیبات آب، مواد نسوز و یا پسماندهایی که به شدت خطرناک هستند و در اثر فرآیندهای احتراقی معمول منجر به تولید آلاینده‌های گازی می‌شوند، در روش پلاسمایی می‌توانیم با استانداردهای اروپا امحا کنیم، ضمن آنکه خروجی این امحا نیز مواد ارزشمند است.

ساخت دستگاه درمان زخم دیابت و تست بر روی بیماران دیابتی

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: همچنین دستگاه درمان زخم دیابت را نیز تولید کردیم که در فاز نخست برروی ۲۰ بیمار دیابتی تست شده است.

خانی می گوید:فاز دوم نیز روی ۸۰ بیمار دیابتی هم اکنون در بیمارستان شریعتی انجام می‌شود. این طرح در دنیا دانش نوینی است امیدواریم طی دوسه سال آینده بتوانیم تمامی جوانب آن را بررسی کنیم تا روانه بازار شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستگاه جوان‌سازی پوست با فناوری پلاسما در ایران ساخته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..