تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقام سخت ردبول از مرسدس با چاشنی رکورد شکنی

مکس ورشتپن هلندی برنده گرندپری پاول ریکارد 2021 شد، لوئیس همیلتون در رده دوم و سرجیو پرز رده سوم را به خود اختصاص دادند. ردبول کماکان در صدر جدول سازندگان جای دارد

بدون شک امروز روز مکس ورشتپن بود و توانست قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان یعنی لوئیس همیلتون را با استراتژی مرسدس در بارسلونا شکست دهد.

انتقام سخت ردبول کاملا مرسدس را زمین گیر کرد و به نوعی آنها را در جایگاه دوم جدول رده بندی سازندگان میخکوب ساخت. آنها برای اولین بار در دوران هایبرید توانستند 4 پیروزی متوالی بدست آورند، مسئله مهمی که در 7 سال گذشته امکان نداشت. حتی فراری نزدیکترین رقیب این دوران مرسدس هم نتوانسته بود به این مهم دست پیدا کند.

در پاول ریکارد 2021 چه گذشت؟

مسابقه راس ساعت 15:00 به وقت محلی و 17:30 به وقت تهران در فرانسه آغاز شد و بعد از دور مقدماتی یا همان فرمیشن لپ، همه در جایگاه استارت قرار گرفتند. لنس استرول در رده آخر و یوکیدو سونادا هم از داخل پیت لین مسابقه را آغاز کردند.

استارت خوب همیلتون باعث شد تا مکس فشار زیادی را در همان ابتدا تحمل کند و در نهایت در پیچ دوم از پیست خارج شد و جلوی هم تیمی همیلتون، والتری بوتاس به پیست برگشت و تا توقف اول برای تعویض لاستیک پشت او باقی ماند. او در پیام رادیویی به تیم اعلام کرد که خودرو را در پیچ نمی‌تواند کنترل کند و خودرو برای پیچیدن به سمت راست مشکل دارد.

خروج مکس ورشتپن از پیست در پیچ دوم بعد از استارت در ادامه همیلتون هم به تیم اعلام کرد که دوام لاستیکها و طول عمرشان آن چیزی نیست که تصور کرده‌اند و زودتر به پیت خواهد رفت. تیم مرسدس تمام توان خود را برای ایجاد فاصله همیلتون و ورشتپن بکار گرفت تا از آندرکات توسط ردبول چلوگیری نماید.اما نشد.لوئیس آندکات شد و دوباره پشت مکس قرار گرفت. لحظه آندرکات لوئیس همیلتون توسط مکس ورشتپن اما یکی از بهترین عملکردها به تیم مک‌لارن اختصاص داشت. دو راننده این تیم یعنی لندو نوریس و دنیل ریکاردو با همکاری هم توانستند از قهرمان دو دوره فرمول یک جهان یعنی فرناندو آلونسو از تیم فرانسوی آلپین عبور نمایند و در رده امتیازی پنجم و ششم کار خود را به پایان برند. آنها فراری‌ها را نیز مغلوب کردند.

دیگر تیم فوق العاده امروز تیمی نبود جز آستون مارتین. استرول که از رده 19 مسابقه را شروع کرد. از ابتدا مانند هم تیمی‌اش سباستین فتل با لاستیک C2 یا همان هارد مسابقه را استارت زد و هر دو توانستند در رده امتیازی قرار بگیرند. قهرمان 4 دوره فرمول یک جهان، فتل رده نهم و استرول هم رده دهم را به خود اختصاص دادند.

فراریها روز بسیار بدی داشتند. علی رغم جایگاه استارت در میان 10 تیم برتر نتوانستند امتیازی را کسب نمایند. چارلز لکلرک شانزدهم و کارلوس ساینز یازدهم به خط پایان رسیدند. آنها توان مقابله و دفاع و حمله برای حفظ جایگاه و رده و کسب رده بهتر نداشتند. امروز فراری بحث دوام قدرت در طول مسابقه را داشت. به راحتی مغلوب حریفان شد و اصولا حرفی برای گفتن نداشت.

از پیر گسلی راننده فرانسوی آلفاتائوری نباید بگذریم. او مثل همیشه عملکردی خوب و درخور داشت. بسیار منطقی و با تمام توان مسابقه داد. حمله کرد، دفاع کرد و مثل مسابقات پیشین باز هم در رده امتیازی هفتم کار خود را به پایان برد اگرچه هم تیمی او تلاش زیادی کرد تا به رده‌های امتیازی نزدیک شود اما چندان در این کار موفق نبود. البته که او مسابقه را از رده بیستم آغاز کرده بود و سیزدهم تمام کرد اما استرول نشان داد که به مراتب راننده بهتری نسبت به سونادای جوان هست.

رانندگان آلفارومئو و هاس و ویلیامز، امروز چیزی برای ارائه نداشتند. جورح راسل در رده 12 ایستاد و هم تیمی‌اش، نیکلاس لطیفی هجدهم شد. شاید مهمترین نکته تیم هاس قرار گیری راننده تازه‌کار و جوان این تیم یعنی، میک شوماخر در رده پانزدهم خط استارت بود. او که دیروز برای اولین بار توانست از مرحله اول رقابتهای زمان‌گیری صعود نماید بخاطر اشتباه با دیواره برخورد کرد و در رده 15 خط استارت باقی ماند. در هنگام استارت شروع خوبی نداشت و رده از دست داد و در یک درگیری با هم تیمی‌اش نیکیتا مازپین روس، جایگاهش به بیستم تبدیل شد.

اوج هیجان دور 52

نبرد مکس و لوئیس در دور 52 مکس ورشتپن که در دور 32 به پیت رفت لاستیکهای هارد خود را به مدیوم تغییر داد و پشت هم تیمی‌اش سرجیو پرز به پیست برگشت. لوئیس همیلتون این بار اسیر استراتژِی مرسدس در بارسلونا شد. او می‌دانست که لاستیکهایش تا انتها دوام نخواهند داشت. از طرفی زمان کافی هم برای توقف نداشت زیرا پشت پرز بیرون می‌آمد. همیلتون تصمیم گرفت بماند و در نهایت طعم تلخ انتقام مکس در دور 52 را چشید. در لحظه‌ای که پرچم شطرنجی را می‌دید اما توان بستن راه مکس در ماشین او و لاستیکهایش وجود نداشت عبور مکس از لوئیس . پیش از او بوتاس کمی با مکس جنگید اما این نبرد تنها به نفع چکو تمام شد و باعث شد که بوتاس سکوی سوم را از دست بدهد. مرسدس هم نبرد استراتژِی را باخت هم دو امتیاز سکو را از دست داد. نهایت این ردبول بود که به امتیاز سکوی 1 و 3 رسید.

در ادامه توجه شما را به جدول رده بندی رانندگان و تیمها در این مسابقه و فصل 2021 تا اینجا جلب می‌کنم. همچنین تصاویری از لحظات حساس مسابقه را در ادامه خواهید دید.

رده بندی رانندگان گرندپری فرانسه 2021 رده بندی رانندگان گرندپری فرانسه 2021 رده بندی رانندگان فصل 2021 رده بندی رانندگان فصل 2021 رده بندی سازندگان فصل 2021 توضیحات عکس توضیحات عکس توضیحات عکس توضیحات عکس توضیحات عکس توضیحات عکس توضیحات عکس توضیحات عکس توضیحات عکس توضیحات عکس توضیحات عکس توضیحات عکس توضیحات عکس توضیحات عکس توضیحات عکس



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقام سخت ردبول از مرسدس با چاشنی رکورد شکنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..