تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیسی با 18 میلیون رأی رئیس‌جمهور شد


عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور عصر دیروز 29 خرداد ۱۴۰۰ در نشست خبری با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی ضمن تشکر از مردم برای حضور در انتخابات گفت: علی‌رغم همه فشارها و نارضایتی‌های حاصل از تحریم و روند ایجاد نارضایتی‌ها بوسیله عواملی که فکر می‌کنند با فشار خود به این مردم می‌توانند به اهداف خود برسند؛ این مردم بنا به حمایت و راهنمایی مقام معظم رهبری که هر لحظه با هدایت‌ها و راهنمایی خود حرکت در مسیر انقلاب را به ما می‌آموزند موجب این شکوه و عظمت شد.
وی تصریح کرد: در کنار آن از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که هم در مراحل قبل از برگزاری انتخابات، هم در مراحل حین انتخابات همیشه حامی ‌و راهنمای ما بودند.
رحمانی فضلی در مورد آمار نهایی انتخابات ۱۴۰۰ گفت: از کل واجدین شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر بوده است که میزان مشارکت 48.8 بوده است.
وی ادامه داد: بدین وسیله آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.
وزیر کشور افزود: آقای محسن رضایی میرقائد ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رأی کسب کرده است و آقای عبدالناصر همتی ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ رأی بدست آورده است.
رحمانی فضلی ادامه داد: آقای سید امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی ‌نیز ۹۹۹۷۱۸ رأی به دست آورده است و بقیه آراء، باطله محسوب می‌شود که ۳۷۲۶۸۷۰ رأی را شامل می‌شود.
وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره زمان اعلام نتایج سایر انتخابات‌ها گفت: به دلیل کثرت نامزدهای انتخابات‌های شوراهای شهر و روستا شمارش آرا همچنان در حال انجام است. نتایج انتخابات‌های میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز به محض پایان شمارش و تجمیع اعلام خواهد شد.
نتایج انتخابات ریاست جمهوری
به تصویب هیئت اجرایی انتخابات رسید
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تصویب اعضای هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری رسید.
نماینده مجلس در هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در صورت هرگونه شکایت و اعتراض افراد در مهلت قانونی می‌توانند شکایت خود را به هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند تا مورد بررسی قرار گیرد.
قدردانی رئیس‌جمهور از مردم
و دست‌اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰
رئیس‌جمهور در پیامی ‌با قدردانی از همه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات ۱۴۰۰، اظهار داشت: خدای بزرگ را سپاسگزاریم که توفیق داد یک‌بار دیگر ملت بزرگ ایران با احساس وظیفه، درک شرایط کنونی و به‌ویژه تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی، حماسه بزرگ و شورانگیزی خلق کردند و جلوه باشکوهی از مردم‌سالاری دینی را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتند.
در بخشی از این پیام ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ آمده است: این حرکت پرمعنا و امیدآفرین ملت همیشه در صحنه کشورمان را پاس می‌دارم و از آحاد ملت، گروه‌ها و احزاب سیاسی که در این رویداد ملی، موجبات مباهات نظام و یأس دشمنان را فراهم کردند، قدردانی می‌کنم.
رئیسی: دولتی پرکار،
انقلابی و ضدفساد تشکیل می‌دهم
به ‌سوی بسط عدالت حرکت خواهیم کرد
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران در پیامی ‌پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد «ملت ایران؛ دیروز شما به عهد خود با صداقت وفا کردید و امروز نوبت این بنده خدا و خادم شماست که به عهدی که با شما بسته‌ام وفادار بمانم و لحظه‌ای در خدمت به شما، کوتاهی نکنم. بدون‌ تردید در این مسیر نیازمند همراهی، دلسوزی و دعای خیر همیشگی شما هستم.»
رئیسی افزود: «مردم عزیز ایران؛ آنچنان‌که در این انتخابات مستقل وارد شدم، به پشتوانه آرای بالا و اعتماد کم‌نظیر شما، ان‌شاء‌الله دولتی پرکار، انقلابی و ضدفساد را تشکیل می‌دهم، و به سوی بسط عدالت، به‌عنوان مأموریت محوری انقلاب اسلامی حرکت خواهیم کرد و تمام ظرفیت‌های دولت را برای ایجاد نهضت بزرگ خدمت به ایرانیان عزیز به کار خواهیم بست.»
در پیام رئیسی آمده است: «لازم می‌دانم از همه نامزدهای محترم، چه آنانی که به هر دلیلی تا انتهای رقابت باقی نماندند و چه کاندیداهایی که تا روز آخر با حضورشان گرمی‌بخش انتخابات بودند قدردانی نمایم و ان‌شاء‌الله از دیدگاه‌های ارزشمندشان برای تدبیر امور استفاده خواهم کرد.»
تبریک شخصیت‌های خارجی
در پی موفقیت آیت‌الله رئیسی در انتخابات چهره‌های مطرح جهانی در پیام‌هایی جداگانه انتخاب آیت‌الله رئیسی از سوی مردم به‌عنوان رئیس‌جمهور دولت سیزدهم را تبریک گفتند.
پوتین به ابراهیم رئیسی تبریک گفت
رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، انتخاب سید ابراهیم رئیسی به سمت رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک گفت.
در پیام پوتین آمده است: «امیدوارم که فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روزافزون همکاری دوجانبه سازنده در زمینه‌های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین‌الملل مساعدت خواهد نمود. این موضوع کاملاًً پاسخگوی منافع ملت‌های روسیه و ایران می‌باشد و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای پیش می‌رود.»
بشار اسد، عمران‌خان و سایر مقامات خارجی
انتخاب رئیسی را تبریک گفتند
بشار اسد رییس جمهوری سوریه در پیامی انتخاب آیت‌الله سید ابراهیمی رئیسی به عنوان هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.
بشار اسد در پیامی نوشت: من بسیار خرسندم که به نام خود و مردم جمهوری سوریه جلب اعتماد مردم ایران و پیروزی شما در انتخابات ریاست جمهوری را از صمیم قلب تبریک بگویم.
وی افزود: از خداوند متعال توفیق شما را در مسئولیت جدید و پیمودن راه انقلاب اسلامی در مسیر رشد و پیشرفت و شکوفایی و شکست همه طرح‌ها و فشارهایی که هدف‌شان شکستن اراده مردم ایران است را مسألت دارم.
عمران‌خان نخست وزیر پاکستان، نبیل بری، رئیس پارلمان لبنان، اکرم الکعبی، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)‌ در پیام‌های جداگانه‌ای انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفتند.
پیام تبریک رؤسای جمهور عراق،ترکیه،
آذربایجان، ارمنستان و سلطان عمان
رؤسای‌جمهور عراق، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و سلطان عمان در پیام‌های جداگانه‌ای پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند و هر کدام بر تقویت و گسترش روابط میان دو کشور تأکید کردند.
برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق در پیامی ‌به ابراهیم رئیسی، انتخاب وی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.
وی با‌ اشاره به سفر اخیر ابراهیم رئیسی به بغداد خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران در جنگ با ‌تروریسم و حمایت از عراق نقش مهمی ‌ایفا کرد.
رئیس‌جمهور عراق در بخش دیگری از پیام خود تأکید کرد که منطقه نیاز مبرمی ‌به حکمت و شخصیت‌های حکیم و به‌کارگیری زبان گفت‌وگو برای تقویت امنیت و ثبات دارد.
قدردانی علی لاریجانی
از مشارکت مردم در انتخابات
علی لاریجانی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری پستی اینستاگرامی ‌را خطاب به جوانان منتشر کرد و نوشت: «از همه آحاد ملّت به‌خصوص جوانان عزیز که علی‌رغم برخی گلایه‌ها به وظیفه مشارکت در تعیین سرنوشت ملّی عمل نمودند، سپاسگزارم. همه با اتحاد و فارغ از هرگونه گرایش و سلیقه به پیشرفت ایران اسلامی بیندیشیم.»
پیام تبریک لاریجانی به رئیسی
وی همچنین در پیامی‌ خطاب به رئیسی نوشت: «با سلام و تحیت پیروزی جنابعالی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک می‌گویم امیدوارم با توکل به خداوند و تحت راهنمایی‌های رهبر معظم در جهت پیشرفت ایران اسلامی و رفع مشکل ملت عزیز موفق باشید.»
ولایتی: نگاه عدالت‌محور رئیسی
اقبال عمومی را به همراه داشت
علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری طی پیامی ‌پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را تبریک گفت.
ولایتی خطاب به آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: نگاه عدالت‌محور، مبارزه با فساد و شایسته‌سالاری و توسعه تعاملات بین‌المللی و... از جمله مهم‌ترین دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات جنابعالی بود که اقبال عمومی را به‌دنبال داشت.
شمخانی به رئیسی تبریک گفت
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی در صفحه شخصی خود با‌ اشاره به پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: حماسه پرشور حضور در انتخابات ۱۴۰۰ را به آحاد مردم، رهبر حکیم انقلاب و جناب آقای رئیسی به‌عنوان منتخب جمهور تبریک می‌گویم.
وی ادامه داد: در ابتدای گام دوم انقلاب بار دیگر اقتدار ایران اسلامی به رخ روسیاهان پروژه تحریم کشیده شد. آغاز یک شروع نیازمند گام‌های استوارتر از گذشته است.
تبریک سرلشکر باقری به رهبر انقلاب
سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی‌حضور پرشور ملت ایران را در انتخابات ۱۴۰۰ و این حماسه بزرگ را به مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران تبریک گفت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حضور مقتدرانه، هوشمندانه و خیره‌کننده ملت عظیم‌الشأن ایران پای صندوق‌های رأی در انتخابات ۲۸ خردادماه را ضامن خلق «حماسه ۱۴۰۰» قرار داد و برگ زرین و پرافتخار دیگری به تاریخ سراسر افتخار انقلاب و میهن اسلامی افزوده شد.
محسن رضایی: انتخاب رئیسی
نویدبخش استقرار دولت قوی و مردمی است
محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: حضور حماسی ملت ایران در انتخابات 28 خرداد را به محضر مقام معظم رهبری، آحاد ملت موقعیت‌شناس ایران و رئیس‌جمهور منتخب ملت تبریک عرض می‌کنم.
وی ادامه داد: انتخاب قاطع برادر ارجمندم آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، نویدبخش استقرار دولت قوی و مردمی برای حل مشکلات کشور است.
پیام تبریک سعید جلیلی
به آیت‌الله رئیسی
سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پیامی ‌پیروزی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت.
در پیام جلیلی آمده است: در اولویت قرار گرفتن دو موضوع مهم «ایجاد شغل» و «ارزآوری» و چند طرح فوری و عالمانه برای کاستن فشار‌ها و ارتقای شادکامی ‌و معیشت مردم، ضمن اینکه سازوکارهای عملیاتی دولت را فعال و دشمنان را از اهرم‌های فشار اقتصادی ناامید خواهد کرد هم جهت‌گیری عدالتخواهانه دولت را تثبیت و هم ان‌شاء‌الله به جلب رضایت عمومی و الطاف خاصه الهی منجر خواهدشد.
جلیلی افزود: زمان سرمایه ارزشمندی است که برخی اوقات سخاوتمندانه و شاید مسرفانه در کشور هزینه می‌شود. امیدوارم هر یک از آنات و لحظات چهارسال آینده با هوشمندی و برنامه به نفع کشور سپری شود.
وی نوشت: جهاد بزرگ برای جهش ایران یک تکلیف ملی، انقلابی و دینی است و همگان وظیفه دارند منتخب ملت را که پرچم این تحول بر دوش اوست یاری کنند. برای شما از درگاه احدیت توفیق روزافزون مسئلت می‌نمایم. بسم‌الله الرحمن الرحیم.
پیام تبریک زاکانی، قاضی‌زاده، مهرعلیزاده و همتی به رئیسی
علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب تأکید کرد: از هم‌اکنون، باید ثانیه‌ها و دقایق رئیس‌جمهور منتخب، صرف تشکیل دولتی قوی و فسادستیز شود.
زاکانی تأکید کرد: پیام نخست حماسه
۲۸ خرداد، لبیک مردم مؤمن به آرمان‌های انقلاب به دعوت رهبر حکیم انقلاب بود که بارها ضمن تأکید بر مشارکت گسترده در انتخابات، دغدغه‌ها و گلایه‌های مردم را تصدیق کرده بودند. پیام دوم حضور اکثریت مردم، «نه بزرگ» به دشمنان و تحریم‌کنندگان انتخابات بود. پروژه‌ای که از آمریکا و صهیونیسم جنایتکار تا پهلوی منفور و رجوی ملعون و برخی فرومایگان داخلی در آن سهیم شده و منتظر انتقام‌گیری از نظام و مردم بودند.
زاکانی افزود: پیام سوم حضور مردم، در انتخاب قاطع آیت‌الله رئیسی بود. رأی کم‌نظیر مردم به فردی خوشنام و بااخلاق، فسادستیز، با کارنامه روشن و تحول‌خواه برای تحقق دولتی قوی و مردمی، نشان‌دهنده اعتماد مردم به سابقه ایشان و مطالبه آنها نسبت به تحقق شعارها و برنامه‌های اعلامی ‌اوست.
سید امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی ‌نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در پیامی ‌پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفت.
در پیام قاضی‌زاده آمده است: بنده به سهم خود این حضور حماسی و اقتدارآفرین را به رهبر معظم انقلاب اسلامی که با بیانات هدایتگر خود در آستانه انتخابات، راه را بر همگان آشکار کرد تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و ضمن حمایت از رأی مردم، به برگزیده ملت، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای ایشان توفیق خدمت روزافزون به ملت بزرگ ایران را خواستارم.
همچنین محسن مهرعلیزاده در پیامی ‌انتخاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان منتخب انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را تبریک گفت.
همتی هم انتخاب رئیسی را به‌عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور ایران تبریک گفت.
در پیام همتی خطاب به رئیسی آمده است «انتخاب جنابعالی را به‌عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران تبریک می‌گویم.»
همتی نوشت: مردم نجیب و سرافراز ایران به حق انتظار دارند زندگی سرشار از امید، آرامش و رفاه داشته باشند. امیدوارم دولت حضرتعالی با تدابیر و اقدامات خود در صحنه داخلی و بین‌المللی تحت زعامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، موجبات سرافرازی جمهوری اسلامی ایران، بهبود معیشت و زندگی همراه با آسایش و رفاه ملت بزرگ ایران را فراهم سازند.
غلامعلی حدادعادل
پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت
غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.
در پیام حداد عادل آمده است: اکنون که به لطف الهی و همت و بصیرت ملت ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری توفیق یافته‌اید، این پیروزی را که در حقیقت پیروزی ملت ایران است، از سوی شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سراسر کشور به جناب عالی تبریک می‌گوید و برایتان از درگاه خداوند کریم در ایفای وظیفه سنگینی که برعهده گرفته‌اید طلب موفقیت می‌کند.
پیام تبریک عارف، سید حسن خمینی
و اصلاح‌طلبان به رئیسی
محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را با ارسال نامه‌ای به وی تبریک گفت.
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی نیز در پیامی‌ پیروزی آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.
همچنین حزب اعتدال و توسعه ابراز امیدواری کرد آیت‌الله رئیسی به پشتوانه آرای ملت، تمامی ظرفیت‌ها را برای دفع شر بدخواهان و خناسان از ایران، خدمت صادقانه به ملت و پیشرفت و توسعه کشور به کار گیرد.
وزیر اطلاعات از مشارکت مردم
در انتخابات تشکر کرد
وزیر اطلاعات از مردم شریف و فهیم ایران بابت حضور پرشکوه کشورمان در پای صندوق‌های رأی و مأیوس کردن دشمنان تشکر و قدردانی کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیسی با 18 میلیون رأی رئیس‌جمهور شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..