تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خرید ۵ دستگاه برای هوشمندسازی تلویزیون از دیجی کالا

اگر امروزه به بازار تلویزیون‌ها نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد تلویزیون‌های امروزی بسیار هوشمندتر از گذشته شده‌اند و همین موضوع ممکن است شما را به خرید انواع جدید ترغیب کند. در این مقاله، دیجی کالا  قصد دارد راه‌هایی را بررسی کند که تلویزیون‌های معمولی را به انواع هوشمند تبدیل می‌کند و درنتیجه نیاز به خرید تلویزیون‌های هوشمند را کمتر می‌کند. اگر شما نیز مشتاق به‌کارگیری این روش‌ها هستید، با ما همراه باشید.

۱. تلویزیون‌های هوشمند چه ویژگی‌هایی دارند

اگر به‌سراغ خرید تلویزیون‌های جدید رفته باشید، این قابلیت‌ها در آن‌ها خودنمایی می‌کند:

صفحه‌نمایش Full HD تا اولترا HD (ultra HD-4k) که وضوح تصاویر را بسیار بیشتر می‌کند. صفحه‌نمایش خمیده یا منحنی‌دار که دامنه دید شما را بهتر می‌کند؛ گویی درست در محل واقعه حضور دارید. قابلیت اتصال به اینترنت به‌صورت بی‌سیم (وای‌فای) و دارای مرورگرهای اینترنتی دارای درگاه USB (برای اتصال فلش مموری) و درگاه Hdmi تا بتوانید سایر دستگاه‌های دیجیتالی‌تان را به‌راحتی به تلویزیون وصل کنید. وجود پردازنده چندهسته‌ای برای پاسخ سریع به دستور‌هایی که صادر می‌کنید. دارای اسمارت هاب که رابط نرم‌افزاری است و باعث می‌شود هم‌زمان به تلویزیون دیجیتال و بازی‌ها و برنامه‌هایتان دسترسی داشته باشید. قابلیت نصب اپلیکیشن برای اتصال هم‌زمان موبایل به تلویزیون تا به‌راحتی بتوانید عکس‌ها و فیلم‌هایتان را به آن منتقل کنید و از صفحه بزرگ‌تر به تماشای آن بنشینید. قدرت صدای بیشتر و پشتیبانی از فرمت‌های dolby digital و DTS که باعث می‌شود بتوانید فیلم‌هایی که با این فرمت‌ها صدابرداری شده‌اند، با همان کیفیت بشنوید.

اگر داشتن این ویژگی‌ها شما را به خرید تلویزیون ترغیب کرده است، انواع مدل‌ها را در بازار می‌توانید پیدا کنید که صفحه‌نمایش کوچک تا بزرگ ۴۹ تا ۶۵ اینچی دارند. باوجوداین‌، این نکته را به‌یاد بسپارید که در خرید تلویزیون برندهای معتبر را انتخاب کنید. برای مثال، مدل‌های مختلف از تلویزیون سامسونگ سال‌ها است که در بازار رقابتی حرف اول را می‌زنند. اگرچه قیمت این دستگاه‌ها از دیگر دستگاه‌ها کمی بیشتر است، می‌توانید مطمئن باشید تلویزیونی باکیفیت عالی خرید کرده‌اید. اگر به‌دنبال راه‌های ارزان‌تر هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

۲. از اندروید باکس‌ها استفاده کنید

دیجی کالا

استفاده از اندروید باکس‌ها که با نام تی وی باکس هم شناخته می‌شوند، روشی بسیار عالی برای تغییر تلویزیون‌های معمولی به انواع هوشمند هستند. اندروید باکس‌ها از پردازنده چندهسته‌ای برخوردار هستند، از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند، قابلیت نمایش تصاویر 4K دارند و با نصب آن به تلویزیون، می‌توانید فیلم‌های محبوبتان را آنلاین ببینید و تماس‌های اینترنتی‌تان را از‌طریق تلویزیون برقرار کنید یا به شبکه‌های اجتماعی‌تان سر بزنید. افزون‌براین، این دستگاه‌ها از کارت حافظه ارتقادادنی بهره می‌برند و بسیاری از نرم‌افزارهای گرافیکی را بدون مشکل در تلویزیون اجرا می‌کنند و ریموت کنترل آن‌ها اجازه می‌دهد اسمارت باکس و تلویزیون را کنترل کنید.

برخی از اندروید باکس‌ها قابلیت اتصال به انواع موس و کیبورد دارند که تجربه منحصر‌به‌فردی ایجاد خواهد کرد و بازی‌های خود را نیز به کمک صفحه تلویزیون می‌توانید انجام دهید. همانند گوشی‌های آیفون که به دستیار هوشمند مجهزند، برخی از اندروید باکس‌ها دستیار گوگل با جست‌وجوی صوتی نیز دارند که کار را برای کاربر بسیار راحت‌تر می‌کند. اگر فیلم و سریالی در فلش مموری خود دارید، آن را به اندروید باکس خود می‌توانید وصل و به‌راحتی از صفحه‌نمایش تلویزیون آن را تماشای کنید.

خرید اندروید باکس ‌از بین برندهای موجود در بازار به‌مراتب ارزان‌تر از خرید تلویزیون‌های هوشمند است؛ به‌ویژه اگر در‌حال‌حاضر بودجه محدودی برای خرید تلویزیون جدید دارید. این دستگاه‌های جدید در انواع مختلفی در بازار فروخته می‌شوند و با تحقیق روی امکانات و قیمتشان آن‌ها را می‌توانید تهیه کنید.

۳. صدای تلویزیون را قدرتمندتر کنید

همان‌طورکه اشاره شد، تلویزیون‌های هوشمند جدید قابلیت پخش صدای بهتری پیدا کرده‌اند؛ به‌طوری‌که حتی برخی از آن‌ها به ساب‌ووفر مجهز شده‌اند که امکان پخش کوچک‌ترین صداها را هم به تلویزیون می‌دهد. بااین‌حال، اگر تلویزیونتان معمولی و صدای آن به‌ویژه هنگام پخش فیلم و سریال برایتان آزاردهنده شده است، می‌توانید به‌سراغ خرید اسپیکرهای ایستاده یا دستگاه‌های پخش خانگی بروید. بدین‌ترتیب، به‌جای یک دستگاه (فقط تلویزیون) دو دستگاه دارید که می‌توانید از ترکیب آن لذت بیشتری ببرید. همچنین، می‌توانید از این ترفندها نیز استفاده کنید.

۴. پورت HDMI بخرید

دیجی کالا

اگر تلویزیونتان قدیمی‌تر باشد، احتمالا پورت HDMI ندارد؛ اما نگران نباشید؛ چرا‌که به‌راحتی می‌توانید کابل و رابط HDMI برای تلویزیون خود بخرید. به‌عبارت‌دیگر، با خرید آداپتور HDMI به RCA می‌توانید آن را به کابل سفید و زرد یا صورتی موجود در پشت تلویزیون وصل کنید و بدین‌ترتیب، از پورت HDMI بهره‌مند شوید. چرا به وجود این پورت تأکید می‌کنیم؛ زیرا بدون داشتن این پورت، نمی‌توانید هیچ‌کدام از قابلیت‌های اشاره‌شده د را به‌کار بگیرید. اندرویدباکس و مدیا پلیر هوشمند و دستگاه‌های پخش خانگی همگی به این پورت برای اتصال به کامپیوتر نیاز دارند.

۵. اتصال گوشی موبایل به تلویزیون

اگرچه در تلویزیون‌های قدیمی‌تر امکان نصب اپلیکیش‌های نصب موبایل به تلویزیون وجود ندارد، با کابل موبایل به‌راحتی می‌توانید به پورت USB تلویزیون وصل شوید و مستقیما از تماشای فیلم‌ها و عکس‌هایتان لذت ببرید و این کار شاید ساده‌ترین راه برای تبدیل تلویزیون به انواع هوشمند باشد.

اگر دوستدار یادگیری در دنیای تکنولوژی باشید، حتما می‌توانید موارد بسیار بیشتری را به این فهرست اضافه کنید، با‌این‌حال، با وجود این تبدیل‌هایی که می‌توان انجام داد، تکنولوژی‌های جدیدی که در تلویزیون‌ها به‌وجود می‌آید، احتمالا در آخر ما را به خرید انواع تلویزیون‌های هوشمند ترغیب خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خرید ۵ دستگاه برای هوشمندسازی تلویزیون از دیجی کالا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..