تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتخابات براساس اندیشه امام و آرمان‌های انقلاب و قانون اساسی مسیر تحقق دموکراسی و پایه جمهوریت نظام است/ شرط لازم برای تحقق مشارکت حداکثری و تحقق دموکراسی در کشور منوط به تعهد و التزام تام تمام نهاد‌های سیاست گذار، نظارتی و اجرایی به قانون اساسی است / انت

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه انتخابات براساس جایگاهی که در اندیشه امام و آرمان‌های انقلاب و قانون اساسی ما دارد، مسیر تحقق دموکراسی و پایه جمهوریت نظام است، تصریح کرد: تحقق تام و تمام این مهم که تجلی آن در مشارکت حداکثری است یک وظیفه ملی و از الزامات توسعه سیاسی است.

انتخابات براساس اندیشه امام و آرمان‌های انقلاب و قانون اساسی مسیر تحقق دموکراسی و پایه جمهوریت نظام است/ شرط لازم برای تحقق مشارکت حداکثری و تحقق دموکراسی در کشور منوط به تعهد و التزام تام تمام نهاد‌های سیاست گذار، نظارتی و اجرایی به قانون اساسی است / انتخابات همواره در بالا بردن جایگاه اقتدار ایران در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین المللی موثر است/ انتظار می‌رفت شورای نگهبان به نحوی عمل می‌کرد که انتخابات پیش رو مظهر انتخاباتی حداکثری و رقابتی و در برگیرنده خواسته‌های همه ایرانیان بود/ در این مقطع مهم و حساس باید گلایه‌ها را کنار گذاشت و به ایران، آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی فکر کرد

دكتر اسحاق جهانگيري امروز(چهارشنبه) در حاشيه جلسه هيات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به اهميت انتخابات رياست جمهوري در 28 خرداد براي تعيين سرنوشت كشور و نظام جمهوري اسلامي ايران افزود: شرط لازم براي تحقق مشاركت حداكثري و تحقق دموكراسي در كشور منوط به تعهد و التزام تام تمام نهادهاي سياست گذار،‌ نظارتي و اجرايي به قانون اساسي و همچنين نياز به احساس مسئوليت همه جانبه جريان هاي سياسي و آحاد مردم است.
معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به تاكيدات و منويات مقام معظم رهبري مبني بر حضور حداكثري آحاد ملت در تمامي انتخابات در كشور افزود: تاكيد رهبر معظم انقلاب بر مشاركت حداكثري تا جايي بود كه ايشان با تعبيري خاص راجع به حضور مردم در انتخابات اين گونه بيان كردند كه اگر كسي نظام و رهبري را هم قبول ندارد اما به خاطر ايران در انتخابات شركت كند كه نشانگر جايگاه منحصر به فرد انتخابات براي اقتدار كشور است.
وي با تاكيد بر اينكه هر كس به آينده ايران و كشور فكر مي كند حتما بايد به اقتدار ايران نيز فكر كند، ادامه داد: انتخابات همواره در بالا بردن جايگاه اقتدار ايران در عرصه داخلي، منطقه اي و بين المللي موثر است.
دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه انتظار مي رفت شوراي نگهبان به نحوي عمل مي كرد كه انتخابات پيش رو مظهر انتخاباتي حداكثري و رقابتي و در برگيرنده خواسته هاي همه ايرانيان بود ، خاطر نشان كرد: متاسفانه چنين نشد و حتي عدم احراز صلاحيت برخي نامزدان بر پايه برخي گزارش هاي غلط به گونه اي انجام گرفت و به نقطه اي رسيد كه طبق تعبير مقام معظم رهبري در عدم احراز صلاحيت هاي برخي كانديداها ظلم و جفا شده است و بايد جبران اين مهم صورت مي گرفت كه البته چنين اتفاقي نيز نيفتاد.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه الان با گلايه هايي از طرف مردم در خصوص عدم احراز صلاحيت كانديداها توسط شوراي نگهبان روبرو هستيم ،‌تاكيد كرد: در اين مقطع مهم و حساس بايد گلايه ها را كنار گذاشت و به ايران،‌آينده كشور و نظام جمهوري اسلامي فكر كرد و براي صيانت از نظام و جمهوريت آن پاي صندوق هاي راي حاضر شد.
وي افزود: بايد به نامزدي راي داد كه در دفاع از حقوق فراگير مردم و جمهوريت نظام و حل مشكلات پيش روي كشور در داخل و منطقه و نظام بين الملل برنامه جامع و تيم مناسب دارد.
دكتر جهانگيري گفت: رييس جمهور نقش مهم و تعيين كننده در حل مسائل بين المللي بويژه در مقطع كنوني و مذاكرات هسته اي جمهوري اسلامي ايران با قدرت هاي جهاني دارد.
وي همچنين با اشاره به اهميت انتخابات شوراهاي شهر و روستا در 28 خرداد تاكيد كرد: انتخابات شوراهاي شهر و روستا براي حل مسائل متعدد مناطق مختلف كشور بسيار مهم است و شوراهاي شهر و شهرداري ها و همچنين شوراي روستا و دهياري ها جايگاه مهمي براي حل مشكلات شهرها و روستاهاي كشور دارند.
معاون اول رييس جمهور همچنين در پاسخ به سوالي درباره داده هاي دولت در خصوص ميزان مشاركت مردم در انتخابات پيش رو افزود: ميزان مشاركت مردم همواره براي دولت اهميت اساسي داشته است.
خبرنگاري از دكتر جهانگيري در خصوص دلايل عدم احراز صلاحيت وي توسط شوراي نگهبان پرسيد كه معاون اول رييس جمهور تاكيد كرد: نمي خواهم در آستانه انتخابات رياست جمهوري در 28 خرداد سخنان منفي به زبان بياورم اما همانگونه كه قبلا در شبكه هاي مجازي نيز توئيت كردم از شوراي نگهبان خواستم كه هر دلايلي وجود داشته است به اطلاع بنده و عموم مردم برساند كه اين كار صورت نگرفت.
وي تصريح كرد: فكر مي كنم شوراي نگهبان پاسخي ندارد و تعبير رهبر معظم انقلاب كه ظلم و جفا به برخي نامزدان شده است، البته اين رد صلاحيت براي من مهم نبود اما اين ظلم نه به من بلكه به مردمي بود كه مي خواستند مسئول مورد نظر خود را انتخاب كنند اما دايره و حق انتخاب مردم محدود شد.
دكتر جهانگيري تاكيد كرد: فكر مي كنم اتفاق عجيب و شگفت انگيزي بود كه براي فردي همانند من كه در دوره طولاني سابقه و صلاحيت هاي عمومي داشته، جزو خانواده شهدا بوده و فعاليت هاي مختلف انقلابي و اجرايي در كارنامه داشته است و همچنين در سال 96 تاييد صلاحيت شدم و 4 سال مسئول اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي و مسئول ستاد مقابله با تحريم و جنگ اقتصادي بودم، شوراي نگهبان تصميم به عدم احراز صلاحيت گرفت و بعيد مي دانم در 4 سال گذشته اتفاق خاصي افتاده باشد كه نتوانند صلاحيتم را احراز كنند.
معاون اول رييس جمهور در پاسخ به سوالي در خصوص اظهار نظرهاي برخي كانديداهاي رياست جمهوري در زمينه بنزين و حوادث آبان 98 و اينكه آيا نامه گراني بنزين به تاييد سران قوا رسيده است، تاكيد كرد: در خصوص مسئله بنزين در جلسات سران سه قوه در دوره اي طولاني بحث و تبادل نظر شد و پس از مدتي متوقف اما در سال 98 و در جلسه اي در خصوص گراني بنزين سخنان تندي رد و بدل شد كه پس از آن جلسه من در خصوص اين مسئله كمتر صحبت كردم.
وي افزود: اما نهايتا تصميم گرفته شد كه گراني بنزين اجرايي شود كه بايد از مقام معظم رهبري بابت هزينه ها تاييد گرفته مي شد و دولت به دنبال اين بود كه اين درآمد در اختيار مردم باشد و مقام معظم رهبري اعلام كردند در خصوص مسائل فني بحثي ندارند اما اگر سران سه قوه قبول داشته باشند ايشان هم موافق هستند. در نهايت در جلسه اي سران سه قوه مصوبه را امضا كردند كه پس از آن مقام معظم رهبري با اجراي مصوبه موافقت كردند.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه بايد واقعيت ها در پيشگاه ملت گفته شود و در كاستي ها و نواقص عذرخواه باشيم، تاكيد كرد: جنگ اقتصادي آمريكا عليه ايران براي آحاد ملت به خوبي توضيح داده نشد كه آمريكا و دشمنان ملت به دنبال آن بودند كه بنيان ايران و جمهوري اسلامي ايران از بين ببرند اما مردم و مجموعه اي در كشور پاي كار بودند و ايستادگي كردند كه بايد اين مسائل براي مردم توضيح داده شود.
وي تصريح كرد: در آينده و تاريخ گفته و نوشته مي شود كه در اين جنگ اقتصادي فرماندهان مقابله با اين توطئه و تحريم ها چگونه در برابر آمريكا ايستادگي كردند و به نقطه اي رساندند كه آمريكايي ها اذعان كردند سياست فشار حداكثري شكست خورده است.
دكتر جهانگيري تصريح كرد: عده اي در كشور به جاي اعطاي نشان تقدير به اين فرماندهان آنها را متهم به ناكارآمدي مي كنند و تاريخ كشور مشخص مي كند كه كارآمدان و ناكارآمدان چه كساني هستند.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتخابات براساس اندیشه امام و آرمان‌های انقلاب و قانون اساسی مسیر تحقق دموکراسی و پایه جمهوریت نظام است/ شرط لازم برای تحقق مشارکت حداکثری و تحقق دموکراسی در کشور منوط به تعهد و التزام تام تمام نهاد‌های سیاست گذار، نظارتی و اجرایی به قانون اساسی است / انت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..