تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورودی‌های جدید دانشگاه شریف مهر به دانشگاه نمی‌روند/ همتی حاضر به مناظره با زاکانی در دانشگاه علامه نشد

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی مانند «ورودی‌های جدید دانشگاه شریف مهر به دانشگاه نمی‌روند»، «۲۸ خرداد، آخرین مهلت دانشجویان برای شرکت در مسابقه سیزده»، «مهلت تخلیه خوابگاه‌های دانشگاه علم و صنعت اعلام شد»، «موفقیت دانشگاه شریف در جدیدترین رتبه‌بندی جهانی موسسه کیواس»، «همتی حاضر به مناظره با زاکانی در دانشگاه علامه نشد»، «حذف کنکور در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد»، «تامین بودجه دانشگاه‌ها در اولویت دولت آتی قرار گیرد»، «روشن شدن بهتر مسائل جامعه با برگزاری مناظره های انتخاباتی در فضای دانشگاهی» همراه بود. 

ورودی‌های جدید دانشگاه شریف مهر به دانشگاه نمی‌روند

محمود فتوحی فیروز آبادی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هم اکنون اغلب دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوابگاه‌ها و دانشگاه به صورت حضوری فعالیت دارند.

او افزود: در جلسه وزارت بهداشت تاکید کرده ایم که همه دانشگاه‌ها با اندیشیدن تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم به سمتی حرکت کنند تا از مهر ماه شاهد حضور گسترده دانشجویان در دانشگاه باشیم، به خصوص اینکه در حال حاضر بعضی دانشجویان به ویژه مقاطع کارشناسی ارشد ورودی‌های سال ۹۸ و ۹۹ ممکن است بدون دیدن دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

فتوحی تصریح کرد: مطابق تاکیدات انجام شده در جلسه وزارت بهداشت به این نتیجه دست یافتیم که حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند و حدود ۸۷ هزار استاد و ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل در کشور داریم که به اینصورت امکان افزایش حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها بدون تزریق واکسن میسر نخواهد بود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: وزارت بهداشت تاکید کرده تا شهریور ماه همه استادان کارمندان دانشگاه‌ها واکسینه خواهند شد؛ چرا که هر دانشجویی از مهرماه به هر تعدادی در دانشگاه حضور داشته باشد باید همه اساتید و کارمندان واکسینه شوند. علاوه بر آن تا آخر شهریورماه حدود ۵۰۰ هزار دانشجو واکسینه خواهند شد و باید دو وزارت علوم و بهداشت هماهنگی داشته باشند تا مشخص شود تا چه سطحی از این دانشجویان واکسینه خواهند شد.

او تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا دانشجویان کارشناسی و سپس دانشجویان تحصیلات تکمیلی واکسینه شوند، گفتنی است که تا دی ماه یک میلیون نفر دانشجو و در آبان و آذر نیز هر ماه یک میلیون دانشجو واکسینه می‌شوند و تا پایان پاییز تمامی جامعه دانشگاهی واکسیناسیون خواهند شد.

فتوحی تصریح کرد: در مهر ماه سال ۱۴۰۰ یعنی در ترم تحصیلی جدید تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه حضور می‌یابند، اما از بهمن ماه یعنی ترم دوم سال تحصیلی جدید تمامی دانشجویان می‌توانند به صورت حضوری آموزش ببینند.

فتوحی اضافه کرد: تزریق واکسن برای دانشجویان، استادان و کارکنان در داخل دانشگاه‌ها انجام می‌شود. دانشجویان شهرستانی هم می‌توانند به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: در حال حاضر تاکنون ۶۰ درصد دانشجویان وزارت بهداشت واکسینه شده اند و بقیه محصلان جزو ۳ میلیون ۲۰۰ دانشجویی هستند که تا آخر پاییز واکسیناسیون خواهند شد.

او در پایان یادآوری کرد: پیشنهاد ما این بود تا دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در ابتدا به صورت فیزیکی در دانشگاه حاضر شوند، یعنی آغاز حضور فیزیکی دانشجویان از مقطع تحصیلات تکمیلی آغاز شود؛ بنابراین به احتمال بسیار زیاد نمی‌توانیم به پذیرش ورودی‌های ۱۴۰۰ از مهر ماه در دانشگاه اقدام کنیم؛ چرا که تزریق واکسن ابتدا از افرادی آغاز می‌شود که دانشجو خواهند بود.

۲۸ خرداد، آخرین مهلت دانشجویان برای شرکت در مسابقه سیزده

طبق اعلام پیشین در مسابقه سیزده همه دانشجویان اعم از علوم پزشکی و غیر پزشکی در دانشگاه‌های مختلف کشور شامل علم و فرهنگ، جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه ای، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه هنر، فرهنگیان، تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه سوره، امام حسین (ع)، الزهرا، علامه، تربیت مدرس، شاهد، ارتش و دیگر دانشگاه‌های کشور در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری می‌توانند یک سوال را از رئیس‌جمهور منتخب سیزدهم بپرسند.

بهترین پرسش‌ها در اختیار رئیس‌جمهور سیزدهم قرار داده می‌شود و از دانشجویان مطرح‌کننده بهترین پرسش‌ها طی مراسمی تقدیر می‌شود.

دانشجویان علاقه‌مند شرکت در این رویداد فرهنگی می‌توانند با مراجعه به سایت BookRc.ir پرسش خود را در قالب فایل WORD یا PDF بارگذاری کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای دوم مجلس خبرگان رهبری برگزار و در آن هشتمین رئیس‌جمهور ایران با آرای مردم انتخاب می‌شود.

تاکنون دو مناظره با موضوع اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بین ۷ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شده و عصر امروز شنبه ۲۲ خرداد سومین مناظره با موضوع «دغدغه‌های مردم» برگزار می‌شود.

مهلت تخلیه خوابگاه‌های دانشگاه علم و صنعت اعلام شد

معاونت دانشجویی دانشگاه علم وصنعت طی اطلاعیه‌ای مهلت تخلیه خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، دانشجویان ساکن در خوابگاه تا ۱۵ تیرماه مهلت دارند خوابگاه را تخلیه و تحویل اداره امور خوابگاه دهند.

لازم به ذکر است، دانشجویانی که اسکان تابستانی آن‌ها تایید شده است از ۱۵ تیرماه می‌توانند در خوابگاه ساکن شوند. 

موفقیت دانشگاه شریف در جدیدترین رتبه‌بندی جهانی موسسه کیواس

طبق آخرین نتایج منتشر شده از پایگاه موسسه رتبه‌بندی کیو اس، دانشگاه صنعتی شریف موفق شد با کسب مقام ۳۸۱ جهانی در جایگاه بهترین دانشگاه ایران برای پنجمین سال متمادی قرار گیرد.

این موفقیت در حالی بدست آمده است که در سال‌های گذشته رتبه دانشگاه صنعتی شریف همواره بالاتر از ۴۰۰ بوده است. با بررسی روند تغییرات رتبه دانشگاه شریف در ۵ سال گذشته می‌توان پیشرفت چشمگیر این دانشگاه در امتیازات شاخص‌های رتبه‌بندی کیو اس را مشاهده کرد. 

گفتنی است که دانشگاه صنعتی شریف در شاخص نسبت استنادات به استادان رتبه بیست و پنجم جهان و در حوزه اعتبار صنعتی رتبه ۳۸۹ جهان را کسب کرده است.

در رتبه بندی جهانی کیو اس دانشگاه‌ها توسط ۶ شاخص در قالب چهار حوزه کلی آموزش، پژوهش، قابلیت جذب در بازار کار و بین المللی‌سازی ارزیابی می‌شوند.

در رتبه بندی جهانی کیو اس بررسی شهرت دانشگاه با وزن ۴۰ درصد، ارزیابی کارفرمایان با وزن ۱۰ درصد، نسبت اعضای هیئت علمی بین المللی با وزن ۵ درصد، نسبت دانشجویان بین المللی با وزن ۵ درصد، میزان استنادات به ازای هر عضو هیئت علمی با وزن ۲۰ درصد و نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو با وزن ۲۰ درصد جهت ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها بهره برده است.

همتی حاضر به مناظره با زاکانی در دانشگاه علامه نشد

حسین صداقتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دعوت علیرضا زاکانی از عبدالناصر همتی برای مناظره در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طی نامه‌ای رسما اعلام کرد که آمادگی دارد میزبانی این مناظرات را در دانشکده اقتصاد این دانشگاه بر عهده بگیرد؛ چرا که فضای دانشگاه، فضای بحث‌های دقیق علمی است و بهتر است مباحثی این چنین در فضا‌های دانشگاهی پی گرفته شود.

او افزود: این نامه به صورت رسمی از دفتر همتی پیگیری شد، اما ایشان به علت پوششی بودن این قبیل از بحث ها و اظهار نظراتی که در مناظره دارند از آمدن به دانشگاه علامه طباطبایی برای بحث‌های مناظره‌ای صرف نظر کردند.

صداقتی تصریح کرد: از آن جایی که همتی در مناظرات مجلس مدرک علمی محسن رضایی را زیر سوال بردند و گفتند که استادان ایشان برای نمره دهی به محل کارشان می‌رفتند؛ بنابراین یکی از اساتید رضایی به نام درخشان شکایتی را از همتی در این زمینه نزد وزیر علوم بردند و درخواست پیگیری این موضوع را کردند؛ چرا که نظر همتی توهین به قشر استادان و اعضای هیئت علمی دانشکده اقتصاد بوده و هنوز جواب شکایت مشخص نشده است.

حذف کنکور در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی اسبق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتظارات دانشگاهیان از دولت آتی به منظور بهبود سیاست‌ها و اقدامات در آموزش عالی اظهار کرد: تمرکز در اختیارات برای آموزش عالی یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که باید در دولت جدید صورت بگیرد.

او افزود: گفتنی است که بخشی از اختیارات فرهنگی، مالی و آموزشی آموزش عالی در نهاد‌های مختلف پخش شده است.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: همسازی سازی و یکپارچه سازی نظام پرداخت یکی دیگر از کار‌هایی است که باید در دولت آتی به آن توجه شود که این موضوع علی رغم اینکه مصوب مجلس شورای اسلامی، یعنی مجلس فعلی است، اما تا کنون اجرایی نشده و انتظار می‌رود که در مدیریت آینده کشور به تحقق این مسئله توجه جدی شود.

او با بیان اینکه بحث ساماندهی نظام آموزش عالی از دیگر اقدامات دولت آتی باید باشد، تاکید کرد: در حال حاضر پرداکندگی نظام آموزش عالی بسیار زیاد است و مصوبه‌ای را از سال ۱۹۷۴ در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای آمایش عالی داریم که به صورت ناقص به این موضوع عمل شده است.

معاون آموزشی اسبق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از مصوبات متعالی برای سامان دهی به نظام عالی کشور است که اگر این امر تحقق پیدا کند وضعیت آموزش عالی بهتر خواهد شد.

شریعتی نیاسر بیان کرد: ضرورت توجه به ماموریت گرایی مراکز آموزش عالی یکی دیگر از وظایفی است که در دولت آتی باید به آن پرداخته شود و این موضوع نکته مهمی است که دولت باید در نظام آموزش عالی آن را حمایت کند تا هر کدام از مراکز آموزش عالی متناسب با ماموریت‌هایی که دارند در مسیر خود حرکت کنند، اما عدم توجه به این موضوع باعث می‌شود تا هر مرکز دانشگاهی همه کاره باشد و این عامل اتلاف سرمایه را به همراه خواهد داشت و در ادامه نظام شرور در هم تنیده غیر قابل کنترلی را برای نظام آموزش عالی رقم می‌زند.

تامین بودجه دانشگاه‌ها در اولویت دولت آتی قرار گیرد

عبدالمجید خشنود عضو هیئت علمی دانشکده هوافضای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درباره انتظارات دانشگاهیان از دولت آتی به منظور بهبود سیاست‌ها و اقدامات در آموزش عالی اظهار کرد: نظام آموزش عالی دارای مسائل مهم و پیچیده‌ای است و باید بیش از پیش مورد توجه دولت‌ها قرار بگیرد.

او افزود: عدم سیاست زدگی آموزش عالی یکی از موضوعات مورد تایید دانشگاه هاست و از همه دولت‌ها تقاضا داریم که به آموزش عالی به عنوان نهاد سیاسی نگاه نکنند؛ چرا که دانشگاه باید مستقل باشد، اما در دوره‌های گذشته به علت نوع نگاه‌های مختلف دولت‌ها شاهد سیاست زدگی دانشگاه‌ها بودیم.

خشنود تصریح کرد: در دوره‌های مختلف وزارت خانه‌های مرتبط با دانشگاه‌ها مانند وزارت علوم وزیر نداشتند یا در تعیین وزیر دچار تعلل می‌شدند که از دولت آتی خواهشمندیم تا این گونه مشکلات را رفع کنند.

او با بیان اینکه آموزش عالی طی سال‌های اخیر با چالش منابع محدود بودجه رو به رو بوده است، تاکید کرد: اگر مسئولان کشوری معتقد هستند که مشکلات کشور به دست نخبگان دانشگاهی رفع می‌شود؛ بنابراین دولت آتی باید اولیت خود را در جهت رفع مشکلات بودجه‌ای یعنی تامین منابع مالی، امکاناتی، زیرساختی و ... قرار دهد.

عضو هیئت علمی دانشکده هوافضای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: اگر دانشگاه در بودجه خود مشکل داشته باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند معضلات جامعه را حل کند، در واقع این موضوع چالشی است که دانشگاه‌ها را طی سال‌های اخیر درگیر کرده است.

خشنود بیان کرد: امروزه دانشگاه‌ها در تامین منابع اولیه خود دچار مشکل شده اند و همین عامل باعث می‌شود تا در جهت ارائه راهکار‌هایی برای رفع مشکلات کشور دچار چالش‌های اصلی شوند؛ بنابراین لازم است تا دولت سیزدهم با برنامه ریزی‌های مناسب بتواند بودجه مرتبط با دانشگاه‌ها را تامین کند.

روشن شدن بهتر مسائل جامعه با برگزاری مناظره های انتخاباتی در فضای دانشگاهی

مرتضی تهامی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی دانشگاه خوارزمی از میزبانی برای مناظره‌ها و گفتگو‌های تخصصی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای دعوت مردم به شرکت در انتخابات این است تا کاندیدای ریاست جمهوری در مناطره‌های مختلف دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

او افزود: در دانشگاه خوارزمی امکانات لازم جهت حضور کاندیدای ریاست جمهوری برای شرکت در مناطره فراهم شده است تا روی مسائل جامعه پرسش و پاسخ بگذارند و به اینصورت تاثیر مثبت خود را نشان دهند.
نقش دانشگاه‌ها در مناظرات کاندیدای انتخاباتی

تهامی درباره نقش بیشتر دانشگاه‌ها در مناظرات کاندیدای انتخاباتی گفت: دانشگاه‌ها به علت اینکه دارای مرجعیت و شاخص‌های علمی هستند تاثیر زیادی برای شرکت مردم در انتخابات دارند و همچنین می‌توانند کمک زیادی در انتخابات اصلح دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: اگر دانشگاه‌ها بتوانند از جایگاه خود در جهت دعوت کاندیدا برای بحث‌های مناطراتی به خوبی نقش آفرینی کنند در انتخاب فرد اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند به خوبی موثر باشند.

او افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند از فضای دانشگاه برای مناظره میان استادان یا دعوت کاندیدای ریاست جمهوری جهت گفتگو استفاده کنند تا به اینصورت مسائل جامعه بهتر روشن شود و شرکت کنندگان با واقعیت‌های روز بهتر آشنا شوند؛ بنابراین لازم است تا دانشگاه‌ها در این زمینه کمک زیادی جهت حضور مردم در انتخابات داشته باشند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورودی‌های جدید دانشگاه شریف مهر به دانشگاه نمی‌روند/ همتی حاضر به مناظره با زاکانی در دانشگاه علامه نشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..