تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهاجران افغانستانی، واکسن کرونا دریافت می کنند / نجات زندانی افغانستانی با تلاش بازیگران ایرانی + فیلم

رکنا: بازیگران ایرانی مرد همسرکش افغانستانی را از اعدام نجات دادند.

غلام، زندانی افغانستانی محکوم به قصاص، با کمک هنرمندان و خیرین و پرداخت وجه المصالحه به خانواده مقتول از زندان آزاد شد. حالا او چند روزی است که پس از 10 سال حبس آزاد شده و دوباره به زندگی بازگشته است. آزادی غلام با کمک خیرین و هنرمندان باعث شد دیداری با سفیر افغانستان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار رکنا، غلام پس از ده سال از زندان آزاد شد و طبق خواسته اولیای دم ،رد مرز شد و به کشورش افغانستان بازگشت.  آزادی این زندانی باعث شد بهمن دان بازیگرایرانی  که با کمک خیرین اقدام به دریافت رضایت از قصاص را از اولیادم گرفته بودند همراه خبرنگار رکنا با عبدالغفور لیوال سفیر کشور افغانستان در جمهوری اسلامی ایران دیدار کنند. علت این  دیدار ، تشکر سفیر افغانستان از خیران و بازیگران ایرانی برای انجام این کار  خیر بود.

در ابتدای جلسه ،عبدالغفور لیوال با تشکر از تیم هنرمندان و خیرینی که باعث آزادی این زندانی افغانستانی شدند خوش آمدگویی کرد و ادامه داد:

امروز نزدیک به سه میلیون مهاجر افغانی در ایران زندگی می کنند و بسیار طبیعی است که برخی از این افراد با توجه به درد و رنج مهاجرت درگیر مسائل قضایی شوند و به زندان بیافتند.

استرداد 630 زندانی از ایران به افغانستان

سفیر افغانستان ادامه داد : بررسی های بخش حقوقی سفارت افغانستان در جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که تعدادی از زندانیان افغانستانی در کشور ایران درگیر مسائل مالی هستند و نیاز به کمک و مساعدت دارند.

سفیر افغانستان افزود: مدتی قبل کار خوبی انجام شد و با تلاش کمیته ای از افغانستان حدود630 زندانی به افغانستان استرداد شدند.

در ادامه این دیدار بهمن دان بازیگر سرشناس ایرانی اینطور بیان کرد: ان شاء الله مسئله انسان دوستانه ای که در این پرونده شاهد آن بودیم در تمام جوامع برپاشود.طبق تعریف شما مسئله انسان دوستانه نباید زیرخاکستر بماند و روابط سیاسی و اقتصادی کشورها باعث شود از این موضوع بسیار مهم قافل بمانیم.

وی در ادامه گفت: مدتی قبل برای بررسی چند پرونده زندانیان به زندان رجایی شهر رفته بودیم.از آنجایی که زندانیان افغانستانی مهمان های ما هستند و بنابردلایلی دوران حبس خود را پشت میله های زندان می گذرانند اعلام کردیم اگر از برادران وخواهران افغانی هستند پرونده آنها را به دست ما برسانند و در این میان با این پرونده مواجه شدیم و برای دریافت رضایت از خانواده قربانی تلاش کردیم و مهربانی اولیادم شامل این مسیر تلاش شد و از قصاص گذشت کردند.

14 هزار کودک افغانستانی در ایران شناسنامه گرفتند

در ادامه عبدالغفور لیوال در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی رکنا درباره اعطای شناسنامه به فرزندان مادر ایرانی ،پدرافغانی اینطور گفت: ماجرای اعطای شناسنامه به فرزندان مادرایرانی در مجلس شواری اسلامی تمام شده و به نتیجه رسیده است و خوشبختانه در حدود 14 هزار نفر اسناد خود را دریافت کرده اند.

همچنین وی افزود: درحال حاضر در 8 مرکز انجام کارهای مربوط به اعطای  تذکره الکترونیک افغان ها آغاز شده است. تا به امروز 105 هزار مهاجر صاحب تذکره شده اند و بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر نیز ثبت نام کردند .

350هزار نفر از اتباع مهاجر افغانستانی دارای پرونده بایومتریک شدند

لیوال با بیان اینکه تا به امروز حدود  350هزار نفر از اتباع مهاجر افغانستانی دارای پرونده بایومتریک شده اند اضافه کرد: در دیداری که با آقای قالبیاف رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم درخصوص طی مراحل  دادن اقامت به خانواده هایی که یک طرف ایرانی و یک طرف افغان هستند نیز صحبت های خوبی انجام دادیم.

حل 90 درصدی مشکل پذیرش کودکان افغانستانی در مدارس ایران

سفیر افغانستان در ایران ادامه داد: مسئله مهم دیگر پذیرش کودکان مهاجر در مدارس بود. پارسال یک مشکلی پیش آمده بود  که با همکاری وزارت کشور و آموزش و پروزش تا 90 درصد این مشکل نیز برطرف شده است.

افغانستانی های مهاجر ایران ، واکسن کرونا دریافت می کنند

عبدالغفور لیوال در ادامه با اشاره به فراگیری ویروس کرونا اضافه کرد: درخصوص واکسیناسیون اقشار آسیب پذیر افغانی جمهوری اسلامی ایران وعده هایی از سوی وزارت کشور و مسئولان ایرانی  داده است که همانند دیگر شهروندان ایرانی این اقشار نیز واکسن کرونا را دریافت کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهاجران افغانستانی، واکسن کرونا دریافت می کنند / نجات زندانی افغانستانی با تلاش بازیگران ایرانی + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..