تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نابودی رویای روحانی درباره زنده سازی برجام

روحانی

ساعت 24- در حالی که حسن روحانی در رویای زنده سازی برجام پیش از دادن کلید دفتر ریاست جمهوری به نفر بعدی هنوز بوده وهست و می خواست در آخرین هفته های کاری خود اقدامی قابل اعتنا را در تاریخ ثبت کند اما به نظر می رسد با حرفهایی که رافائل گروسی زد رویای او لباس عمل نمی پوشد. در داخل نیز راه برای این رخداد احتمالی ناهموار بوده وهست تا دولت بعدی بیاید.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای می‌گوید، معلوم نیست که آیا مذاکرات درباره بازگشت به برجام تا پایان دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به نتیجه می‌رسد یا خیر. باید برای این منظور منتظر دولت جدید ایران ماند. رافائل گروسی در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا که روز چهارشنبه ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) منتشر شد گفت، برای احیای توافق هسته‌ای  با ایران باید منتظر تشکیل دولت جدید در این کشور بود.تاکید کرده است که یک توافق اصولی نیاز به اراده سیاسی طرفین دارد.او در رابطه با بحث و تبادل اطلاعات با جمهوری اسلامی می‌گوید، در هفته‌های اخیر بر سر موضوعات فنی بسیار پیچیده و ظریف گفت‌وگو شده است.انتظار می رود که رئیس جمهور جدید ایران تا اواسط ماه اوت کابینه خود را معرفی کند.  ریاست حسن روحانی روز سوم اوت پایان می‌یابد.

دور ششم مذاکرات وین برای احیای برجام روز ۱۳ ژوئن بین ایران و قدرت‌های جهانی آغاز شد.آژانس به‌طور مستقیم در مذاکرات شرکت ندارد اما دعوت شده است، ارزیابی خود از نتایج مذاکرات را ارائه کند و به بازرسی سایت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ادامه دهد.رافائل گروسی در مصاحبه دیگری که روز دوشنبه منتشر شد بر توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی در اسرع وقت تاکید کرده و گفته بود، چنین توافقی لازمه دسترسی آژانس به فعالیت‌های هسته‌ای ایران خواهد بود.او در گفت‌وگو با پایگاه خبری "اکسیوس" عدم توافق با ایران را به یک "پرواز کورکورانه" در رابطه با فعالیت هسته‌ای ایران تشبیه کرد.روز دوشنبه سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن بیان این که مذاکرات وین به بن‌بست نرسیده است گفت، "هیچ چیز غیرممکنی" وجود ندارد.به گفته سعید خطیب‌زاده، طرفین مذاکره در حال بررسی «برخی ظرایف فنی، سیاسی، حقوقی و اجرایی» هستند و «دو، سه موضوع اساسی باقی مانده است» که در مورد آنها گفت‌وگو می‌شود.

از سوی دیگر وزارت خارجه فرانسه می‌گوید اختلافات مهم در مسیر احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» هنوز پابرجاست.آگنس ون در مول روز چهارشنبه ۲۶ خرداد در بیانیه‌ای گفت: «باید فورا تصمیم‌های شجاعانه‌ای اتخاذ شود زیرا برای طرفین زمان باقی نمانده است». وزیر امور خارجه بریتانیا نیز روز سه شنبه ۲۵ خرداد گفته بود به رغم پیشرفت‌های محسوس مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام، اما هنوز تضمینی برای دستیابی به یک نتیجه موفقیت آمیز در این مذاکرات وجود ندارد.دومینیک راب که در پارلمان این کشور صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی اظهار داشت، جمهوری اسلامی به طور سیستماتیک به توافق« برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام پایبند نبوده است و بریتانیا در حال همکاری با شرکای اروپایی دیگر، آمریکا، چین و روسیه است. ما انتظار و نیاز داریم که ایران به طور کامل به رعایت برجام بازگردد.یک نماینده پارلمان بریتانیا در ادامه گفت٬ آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داده است که ایران هم اکنون در حال تولید اورانیوم در سطحی است که برای ساخت بمب اتمی کافی است. اکنون چه گام‌هایی برای مقابله با برنامه هسته‌ای، حمایت تروریسم و برنامه موشکی ایران برداشته می‌شود.وزیر امور خارجه بریتانیا در پاسخ به این پرسش گفت، حرف این دوستمان کاملا درست است. تنها این ذخایر اورانیوم غنی شده ایران نیست که ۱۶ برابر حد مجاز شده است. بلکه همچنین فعالیت سانتریفیوژها است و تولید اورانیوم فلزی نیز هست جای نگرانی عمیق دارد.دومینیک راب اضافه کرده است: همه طرف‌ها توافق دارند که ایران باید به پایبندی کامل (از برجام) بازگردد و در گفت‌وگوهای وین پیشرفت‌هایی بوجود آمده، اما (هنوز) یک نتیجه موفقیت آمیز٬ تضمین شده نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نابودی رویای روحانی درباره زنده سازی برجام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..