تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رحمانی فضلی: با اطمینان می‌گویم که کمبود تعرفه رای نداریم

رحمانی فضلی: با اطمینان می‌گویم که کمبود تعرفه رای نداریم

وزیر کشور گفت: من با اطمینان می‌گویم که کمبود تعرفه رای نداریم و از مردم می‌خواهم واقعاً رای سفید ندهند زیرا انتخابات تجلی اراده آنهاست.

به گزارش روز نو؛ «عبدالرضا رحمانی فضلی » چهارشنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه شبکه خبر با اشاره به برنامه ریزی وزارت کشور برای برگزاری بهتر انتخابات در روز ۲۸ خرداد ماه سال جاری، افزود: در این دوره ۴ انتخابات برگزار می شود که انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی در سراسر کشور و انتخابات میاندوره ای خبرگان در ۴ حوزه و مجلس در ۶ حوزه برگزار خواهد شد.

وزیر کشور بیان کرد: در مجموع در کنار برنامه ریزی و پشتیبانی های مورد نیاز ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه اخذ رای برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

رحمانی فضلی اظهارداشت: در هر شعب اخذ رای بین ۲۰ تا ۲۵ نفر حضور خواهند داشت و علاوه بر اینها ناظران شورای نگهبان و ناظران بهداشتی نیز در شعب اخذ رای انجام وظیفه خواهد کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه از ۶ ماه پیش با تشکیل ستاد امنیت انتخابات در وزارت کشور برنامه ریزی ما برای برگزاری انتخابات آغاز شد، گفت: در این ستاد نیروهای امنیتی نظامی، انتظامی و سایر دوستان، فضای انتخاباتی را دایما رصد می کنند تا این دوره از انتخابات نیز همانند انتخابات گذشته در شرایط مناسبی برگزار شود.

رحمانی فضلی گفت: برای برگزاری بهتر این دوره از انتخابات ما اطلس امنیتی برای همه شهرهای کشور تهیه کردیم و در صورت لزوم با رصد شرایط این اطلس امنیتی روزانه در حال تغییر است.

وی با اشاره به توزیع تعرفه در شعب اخذ رای اظهارداشت: توزیع تعرفه به اندازه کافی انجام شده و ملزومات مورد نیاز نیز با توجه به وضعیت جغرافیایی ایران برای همه شعب اخذ رای تهیه شده است.

وزیر کشور یادآورشد: با اطمینان می‌گویم که در در زمان برگزاری انتخابات کمبودی در تعرفه انتخاباتی نخواهیم داشت زیرا به هر شعبه که تعرفه توزیع شده است، ۱۰ درصد بیشتر توزیع شده و مبنای محاسبه ما مشارکت بالای مردم در نظر گرفته شده است.

رحمانی فضلی افزود: در کنار بحث‌های سیاسی که در کشور مطرح است و با کنترل فضای سیاسی متناسب با آن اقدامات لازم به عمل آمده و بحث های فنی انتخابات نیز برای ما اهمیت زیادی دارد.

وزیر کشور اظهارداشت: انتخابات ۲۵ فرایند از زمان ثبت نام تا برگزاری آن دارد که ۲۴ فرآیند آن کاملاً اجرا می شود و با برنامه ریزی و رصد دقیق امور انتخابات به صورت آنلاین در این دوره تقلب و تخلف در انتخابات کاملاً از بین رفته است، زیرا به صورت آنلاین تمام اطلاعات مردم در شعب اخذ رای را رصد دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: در این انتخابات در ۲۴ مرکز استان و تعدادی از شهرستان‌ها شمارش آرای مردم نیز به صورت الکترونیکی شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم بین ۵۰ تا ۶۰ دستگاه اجرایی در این دوره انتخابات در سطح ملی انجام شده است و انجام این هماهنگی بین ۵۰ نا ۶۰ دستگاه اجرایی در کشور کار ساده‌ای نیست.

رحمانی ‌فضلی اظهارداشت: با توجه به بیانات امروز رهبر انقلاب اسلامی فردا ستاد برگزاری انتخابات تشکیل جلسه خواهد داد تا بار دیگر تمام شرایط را مورد بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده با وزارت امورخارجه برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور گفت: در این دوره از انتخابات ما با کرونا مواجه هستیم لذا حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد که انتخابات در خارج از کشور به خوبی برگزار شود.

وزیر کشور بیان کرد: در این دوره از انتخابات که در شرایط کرونایی هستیم اعلام کرده ایم که ۳۰ درصد فضاهای باز اشغال شود و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در شعب اخذ در روز انتخابات در دستور کار جدی ما است.

وی بیان کرد: در این دوره از انتخابات ۷ و یا ۸ هزار شعبه را زیاد در نظر گرفتیم و ساعت آن را نیز ۷ صبح قرار دادیم و دو ساعت پس از ساعت ۲۴ جلو بردیم تا دامنه زمان انتخابات مردم در شعب اخذ رای بیشتر شود.

وزیر کشور گفت: برای افرادی که در قرنطینه هستند و نمی‌توانند وارد فضای عمومی ‌شوند، صندوق‌های سیار آماده شده است تا با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان همراه با نماینده فرمانداری ها به خانه آنها مراجعه کنیم تا این افراد نیز بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به انصراف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: تا این لحظه دو نفر آقایان مهرعلیزاده و سعید جلیلی انصراف خود را به وزارت کشور ارائه داده اند و طبق قانون باید نامزدها انصراف خود را کتبا به وزارت کشور اعلام کنند.

وی با بیان اینکه طبق قانون کسی که انصراف داده دیگر نمی‌تواند تبلیغات بکند، افزود: هم اکنون ۵ نامزد انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده اند.

وزیر کشور اظهارداشت: مشارکت بیشتر مردم در انتخابات دغدغه همیشگی ما است ولی در این دوره از انتخابات به علیت شیوع بیماری کرونا کانون های مشارکت افزا مثل مدارس، دانشگاه و یا مساجد با کندی مواجه شدن و این مانع بزرگی بر جریان اطلاعات و آگاهی مردم بوده است.

رحمانی فضلی افزود: برای این منظور همه استانداران و فرمانداران را ملزم کردیم که از تمام ظرفیتهای استانی برای افزایش مشارکت مردم استفاده کنند و در کنار آن نیز وزارت کشور اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت استفاده از فضای مجازی در این دوره از انتخابات افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این دوره انتخابات مورد توجه قرار گرفته است تا علاوه بر فعالیت‌های سال‌های گذشته از این ظرفیت و فضا نیز به خوبی استفاده شود.

وی گفت: متاسفانه رسانه‌های خارجی از ماه‌های قبل بر کاهش مشارکت مردم تاکید می‌کنند تا مردم کمتری در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند ولی ما امیدواریم مردم ایران باز هم شگفتی ساز باشند، چون تحلیل درستی از شرایط فعلی دارند و اصل امنیت ملی و اقتدار ملی جزو اصول مردم ایران است وزیر کشور خاطرنشان کرد: همانند گذشته در این دوره از انتخابات بار دیگر مردم ما نشان خواهند داد که هیچ وقت اقدامات دشمن تاثیرگذار نبوده و در عرصه‌های سیاسی با تحلیل درست وضعیت همه تلاش خواهیم کرد که مشارکت مردم در این دوره از انتخابات بیشتر شود.

به گفته وزیر کشور، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظیفه استقرار ناظران بهداشتی را در این دوره از انتخابات در شعب اخذ رای برعهده گرفته تا این ناظران بر رعایت پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رای نظارت کنند.

وی گفت: علاوه برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این انتخابات ۷۰ هزار بازرس به صورت آنلاین به وزارت کشور متصل هستند و ۲۴ ساعته گزارش خود را به وزارت کشور خواهند داد.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد: در کشورمان نعمت اعمال حاکمیت توسط مردم در قالب دموکراسی و مردم سالاری دینی از آرای مردم نشأت می گیرد تا مردم بتوانند آزادانه انتخابات خود را انجام دهند و آزادی را نیز ما مدیون امام، شهدا و مردم خود هستیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رحمانی فضلی: با اطمینان می‌گویم که کمبود تعرفه رای نداریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..