تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مورد فوتی ناشی از واکسن کرونا در زنجان گزارش نشده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان افزود: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و این استان، سامانه‌ای تعریف شده است که عوارض واکسن از درجه مختلف خفیف تا شدید و تمامی مشخصات دریافت‌کنندگان واکسن در آن ثبت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون عوارض جدی ناشی از تزریق واکسن کرونا و یا فوتی بلافاصله بعد از تزریق، گزارش نشده است تصریح کرد: در این خصوص کمیته استانی و کشوری وجود دارد، و وضعیت فردی که فوت کرده در این کمیته توسط محققین و دانشمندان مربوطه بررسی می‌شود و در صورت تشخیص فوت بخاطر تزریق واکسن، مورد مربوطه به مراجع رسمی اطلاع‌رسانی و در صورت اثبات به کارخانه سازنده واکسن هم اعلام می‌شود.

این مسوول درخصوص واردات جدید واکسن کرونا و نحوه واکسیناسیون ادامه داد: محموله جدیدی از واکسن وارد استان شده است و براساس نوبت‌دهی از هفته بعد تزریق انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت تزریق دوز دوم واکسن نیز اظهار داشت: تزریق دوز دوم واکسن‌ها براساس دستورالعمل وزارتی، به همان طریق که دوز اول را دریافت کرده اند، خواهد بود و در این خصوص جای نگرانی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه واکسن‌های ایرانی هم وارد چرخه تزریق خواهند شد، گفت: براساس مصادیق مشخص توزیع، این نوع واکسن در اختیار همه استان‌ها قرار خواهد گرفت و به این مهم باید توجه داشت که تزریق واکسن‌های ایرانی، بلکه نوع خارجی هم اختیاری است و براساس قانون هیچ اجباری نیست.

وی خاطرنشان کرد: همچنان گروه‌های سنی اعلام شده ۷۰ سال در نوبت تزریق قرار دارند و در زمان حاضر برای سنین بعدی اعلام نشده که امیدواریم با ورود واکسن ایرانی و یا واکسن مشترک ایرانی و خارجی، واکسیناسیون سرعت بیشتری یافته و گروه‌های بیشتر تحت پوشش قرار بگیرند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مورد فوتی ناشی از واکسن کرونا در زنجان گزارش نشده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..