تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قانون جدید بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰؛ آخرین به‌روزرسانی

بیمه شخص ثالث، پرمتقاضی‌ترین نوع بیمه در کشور ما محسوب می‌شود. یکی از دلایل این موضوع به اجباری بودن بیمه ثالث برمی‌گردد، زیرا هر شخصی که وسیله نقلیه داشته و رانندگی می‌کند؛ ملزم به داشتن این بیمه نامه است.

با اینکه جلوگیری از حوادث رانندگی کاری غیر ممکن است، اما با کمک بیمه شخص ثالث، بسیاری از خسارات مربوط به اتفاق و حادثه‌های رانندگی توسط شرکت بیمه جبران می‌شود. پس اجباری بودن بیمه شخص ثالث، به دلیل حمایت از متضرر و مقصر در هنگام وقوع حوادث رانندگی است. اکثر رانندگان در ابتدای سال جدید، منتظر اعلام نرخ و تغییرات جدید بیمه ثالث هستند. اگر شما هم به دنبال آگاهی از قانون جدید بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰ هستید، تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

تغییر نرخ و پوشش خسارات جانی در بیمه شخص ثالث

اجباری بودن بیمه شخص ثالث، در هنگام جبران خسارات جانی، کمک فراوانی به راننده خواهد کرد. مقدار کمک و پوشش خسارات جانی در بیمه ثالث، هر ساله طبق فرمولی براساس نرخ دیه مصوب قوه قضاییه، تعیین می‌شود. رقم دیه اعلام شده توسط قوه قضاییه در سال 1400، به نسبت سال 1399 با افزایشی 45.5% درصدی همراه بود؛ نرخ دیه در سال 1400 در ماه‌های غیر حرام، 480 میلیون تومان و در ماه‌های حرام، 640 میلیون تومان خواهد بود.

خسارات جانی تحت پوشش بیمه شخص ثالث شامل فوت، نقص عضو یا هزینه‌های پزشکی ناشی از حوادث رانندگی است.

در بیمه شخص ثالث، برای پرداخت خسارت جانی و دیه، دین و جنسیت در نظر گرفته نمی‌شوند. به عبارتی با وجود تفاوت مبلغ دیه بانوان و آقایان، در بیمه شخص ثالث تمامی افراد خسارت دیده به یک میزان دیه دریافت می‌کنند.

پرداخت خسارت مالی بیمه شخص ثالث در سال 1400

تعیین حداقل و حداکثر پوشش خسارات مالی بیمه شخص ثالث، توسط بیمه مرکزی تعیین می‌شود. در سال 1400 بیمه مرکزی حداقل پوشش خسارات مالی را 160 میلیون ریال، و حداکثر آن را 320 میلیون ریال تعیین و تصویب کرد.

تمامی شرکت‌های بیمه، باید حداقل پوشش خسارات مالی را به مشتریان خود ارائه کنند. پرداخت حداکثر پوشش خسارات مالی، به بودجه و توانایی شرکت بیمه مورد نظر بستگی دارد.

نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1400، افزایشی 37% داشته و در حدود 8.5% آن مربوط به شرایط خاص کرونایی می‌شود.

عوامل مهم در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث

حالا که با میزان پوشش بیمه شخص ثالث آشنا شده‌اید، وقت آن رسیده که عوامل مهم در تعیین و تغییر نرخ بیمه را بدانید:

نوع خودروی سواری شخصی مبلغ حق بیمه پایه به تومان کمتر از چهار سیلندر 1.937.500 پیکان، پراید و سپند 2.294.300 چهار سیلندر 2.697.100 بالاتر از چهار سیلندر 3.018.400 بیمه شخص ثالث

• نوع کاربری خودرو، در افزایش حق بیمه شخص ثالث تاثیر دارد. ماشین سواری با تغییر کاربری به وسایل نقلیه عمومی یا خودرو آموزش رانندگی، باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنند.

• بیمه شخص ثالث، برای همه مالکان وسایل نقلیه اجباری است. هرگونه دیرکرد و تاخیر در تمدید مجدد بیمه، باعث افزودن جریمه‌ای به میزان حق بیمه خواهد شد.

• هر ساله با عدم استفاده از بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت خودرو، شامل بیمه نامه خواهد شد. بیمه گذار با استفاده از این امتیاز، در هنگام

تمدید بیمه شخص ثالث می‌تواند از شرکت بیمه تخفیف بگیرد.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت آیتول، به صورت آنلاین از نرخ بیمه شخص ثالث بیمه ایران و دیگر شرکت‌های بیمه آگاه شوید.

قانون انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث در سال 1400

قانون انتقال بیمه شخص ثالث در سال 1400 هم دستخوش تغییر شده و دیگر امکان انتقال آن در زمان فروش خودرو وجود ندارد. در این قانون جدید، مالک قدیمی خودرو، می‌تواند تخفیف عدم خسارت را به ماشین جدید خود یا خودرو یکی از بستگان درجه یک منتقل کند.

جدید‌ترین تغییر بیمه شخص ثالث در سال 1400

یکی از جدید‌ترین قانون‌ها، در راستای راننده محور شدن بیمه شخص ثالث، وارد کردن اطلاعات گواهینامه است. با این قانون بیمه گذار (مالک خودرو) موظف است اطلاعات گواهینامه تمام اشخاصی که قصد رانندگی و استفاده از خودرو را دارند در بیمه نامه وارد کند. با ثبت اطلاعات گواهینامه در صورت تصادف، راننده مقصر مشمول قانون و تخفیف عدم خسارت نیز برای تک تک رانندگان محاسبه می‌شود. البته اگر فقط یک گواهینامه در بیمه نامه ثبت شده و در زمان تصادف فرد دیگری مقصر و راننده بوده باشد، باز هم خسارت توسط بیمه پرداخت خواهد شد.

چگونه بهترین بیمه شخص ثالث را انتخاب کنیم؟

حالا که با تغییرات و قانون جدید بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰ آشنا شدید، شاید وقت آن رسیده که به دنبال بهترین بیمه برای خودرو خود باشید. هنگام انتخاب بیمه شخص ثالث، باید توانگری شرکت، مقدار تخفیفات بیمه، تعداد مراکز پرداخت خسارت و میزان رضایتمندی را در نظر بگیرید.

بیمه شخص ثالث

اگر زمان کافی برای مراجعه حضوری به شرکت‌های بیمه را ندارید، به شما سایت آیتول را پیشنهاد می‌کنیم. آیتول سایتی شناخته شده در زمینه ارائه تخصصی خدمات خودرو است و در کنار استعلام خلافی به شما امکان استعلام و محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین را هم می‌دهد.

شما با آیتول امکان مقایسه خدمات شرکت‌های بیمه را داشته و با تاریخچه و سوابق آن‌ها آشنا خواهید شد. بعد از انتخاب شرکت مورد نظر، تنها با چند کلیک ساده در کمتر از دو ساعت نسخه الکترونیکی بیمه نامه برای شما پیامک خواهد شد. با توجه به شرایط کرونایی در کشور، تمدید و خرید بیمه نامه به صورت آنلاین بهترین گزینه است.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قانون جدید بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰؛ آخرین به‌روزرسانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..