تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جامعه نخبگان باید انگیزه‌سازان کنش‌گری سیاسی مردم باشند/ تحول مثبت در گرو انتخاب فرد اصلح است

وی افزود: ولی فقیه یا امام جامعه از منظر شناختی که نسبت به علم، آگاهی، ساختارها، ارزش و اهمیت افراد دارد نیز شاخصه‌های اصلی را برای فردی که درصدد تصاحب منصب ریاست جمهوری است، بیان می‌کند که ما از این طریق می‌توانیم به شناخت فرد اصلح دسترسی پیدا کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اگر بخواهیم یک مشارکت آگاهانه از جانب مردم صورت گیرد باید به ارتباط بین مردم با امام جامعه توجه کنیم؛ هر چه بین مردم و امام جامعه ارتباط منسجم‌تر، محکم‌‌تر و بر منبای اعتماد بیشتری باشد قاعدتا مردم می‌توانند انتخاب درستی انجام دهند و سقف مشارکت به میزان حداکثری برسد.

وی تصریح کرد: افرادی که از جهت نخبگی در ارتباط با ساختارهای حاکمیتی هستند و می‌توانند این مسائل را مورد نقد و بررسی قرار دهند باید برای دعوت مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای همکاری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ادامه داد: عموم جامعه نیز می‌توانند یک حلقه واسط برای دعوت افراد دیگر به صحنه انتخابات باشند و به صورت جدی در این حوزه ورود پیدا کنند تا از این طریق برای مشارکت حداکثری در انتخابات تاثیرگذار باشند.

جامعه نخبگانی باید به وظایف خود به درستی عمل کنند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در هر دوره از انتخابات که جامعه نخبگان هم‌زمان در موضوعات مهم همچون دعوت مردمجهات حضور در پای صندوق‌های رای ورود پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند به درستی به وظیفه خود عمل کنند، گره‌گشای مسائل ذهنی مردم بوده‌ و باعث افزایش انگیزه و مشارکت عمومی در جامعه شده‌اند.

محمدی ابراز کرد: اگرجامعه نخبگانی جایگاه خود را بشناسد و بر مبنای جایگاهی که دارد عمل کند قطعا شاهد نتایج خوبی خواهیم بود چراکه یکی از آسیب‌هایی که در جامعه نخبگانی با آن مواجه هستیم این است که متاسفانه گاهی خودشان براساس منافع حزبی و گروهی عمل می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) عنوان کرد: جامعه نخبگانی باید فراتر از بحث‌های حزبی و جناحی ورود پیدا کرده و منافع ملی و عمومی را در اولویت کار قرار دهند تا مردم بتوانند به درستی مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند.

مردم سالاری دینی یکی از محاسن نظام انقلاب اسلامیست

وی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی ، افزود: نکته‌ای که در خصوص ترغیب حضورمردم در انتخابات وجود دارد این است که باید جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله "مردم سالاری دینی" آگاه باشند.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: زمانی که مسائل موجود در زمان قاجار و پهلوی را مطالعه می‌کنیم؛ می‌بینیم که در هیچ نقطه از تاریخ مردم نقشی در فرایندهای اداره و حاکمیت کشور نداشته‌اند و انقلاب اسلامی است که توانسته این فرایندها را تغییر دهد و مسیر جدید تحت مردم سالاری دینی را پیش روی مردم قرار دهد.

محمدی تصریح کرد: هر زمان که مردم ارزش و اهمیت معنای مردم سالاری دینی را درک کرده‌اند نقطه قوتی برای نظام اسلامی رقم خورده است از این رو ما باید برای عموم جامعه ارزش و اهمیت مردم سالاری دینی را تبیین کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) عنوان کرد: اینکه برخی بیان می‌کنند، من رای نمی‌دهم؛ این رای ندادن یک نوع انتخاب است که سرانجام آن به ضررهمان کسی است که رای نمی‌دهد.

وی ادامه داد: در گام دوم باید زمینه‌های مشارکت مردم را فراهم کنیم؛ یعنی اینکه مردم زمانی که می‌خواهند کنش‌گری سیاسی داشته باشند باید جامعه نخبگانی نقش خود را به درستی ایفا کنند تا از این طریق اعتماد از دست رفته مردم بازگردد.

در فضای مجازی هر فرد باید یک کاربر فعال تولید محتوای انتخاباتی باشد

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: بیش از اینکه مردم از شعارهای انقلاب و نظام زده شده باشند از ناکارآمدی برخی افراد گلایه دارند؛ این ناکارآمدی‌ها باید تغییر مسیر دهد و تحول تاثیرگذار صورت گیرد؛ در این صورت خواهیم دید مردم با استقبال و شوق در عرصه مشارکت‌ انتخاباتی حاضر شده‌ و دیگران را هم به حضور در انتخابات تشویق و ترغیب می‌کنند.

محمدی در پایان گفت: خوشبختانه فضای مجازی امکان تولید محتوا را برای یکایک مردم فراهم کرده و از این طریق هر کدام از مردم و افرادی که قصد دارند رای بدهند، می‌توانند به عنوان یک کاربر فعال، تولید محتوا کنند و بقیه افراد را به حضور در انتخابات دعوت کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جامعه نخبگان باید انگیزه‌سازان کنش‌گری سیاسی مردم باشند/ تحول مثبت در گرو انتخاب فرد اصلح است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..