تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کوو ایران برکت در راه قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از مرکز بهداشت قم، دکترسیامک محبی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مشکلاتی که برای واردات واکسن‌های خارجی به کشور در هفته‌های اخیر پیش آمده بود، بیان کرد: خوشبختانه دوز دوم برخی واکسن‌های مورد نیاز به دست ما رسیده است و برخی دیگر نیز به زودی توزیع خواهد شد.

او با ابراز خرسندی از اعلام اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره کسب مجوز واکسن ایرانی کوو برکت عنوان کرد: امیدواریم توزیع قریب الوقوع واکسن ملی در همه استان‌های کشور و به ویژه در استان قم سبب ترغیب بیشتر هموطنان و افراد اولویت دار به واکسیناسیون باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین افزود: در روز‌های اخیر واکسیناسیون کرونا در استان قم کاهش داشت، اما هیچ گاه به صفر نرسید.

محبی درباره ۴ نوع واکسن وارداتی افزود: واکسن بهارات هندوستان تنها در یک نوبت به استان قم تخصیص یافت که همان تعداد دوز در دو نوبت به افراد فراخوان شده اولویت دار تزریق شد.

او ادامه داد: واکسن آسترازنکا کره جنوبی هم در حالی به برخی هم استانی‌های بیش از ۷۰ ساله تزریق شد که ذخیره‌ای از آن را در استان برای تزریق دوز دوم نگهداری کردیم تا واکسیناسیون دوز دوم آن طبق زمان بندی سه ماهه برای این افراد انجام شود، بنابراین نگرانی خاصی درباره واکسن کره‌ای وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: بیشتر مشکلات اخیر درباره کمبود دوز دوم واکسن‌های اسپوتنیک روسی و سینوفارم چینی بود، به ویژه آن که دوز دوم واکسن اسپوتنیک دقیقا مشابه دوز اول نیست و باید از کشور روسیه وارد می‌شد که خوشبختانه در دو روز گذشته، یک هزار و ۷۰ دوز از این واکسن مربوط به تزریق دوم وارد استان شده است و آماده تزریق آن به افرادی که دوز اول را دریافت کرده اند هستیم.

محبی درباره واکسن سینوفازم نیز گفت: طبق شیوه نامه مربوط به این واکسن، دوز دوم باید در فاصله ۴ تا ۶ هفته پس از دوز نخست تزریق شود و از آن جا که فعلا حدود ۴ هفته از تزریق دوز نخست این واکسن به افراد فراخوان شده در استان گذشته است، بنابراین فعلا مشکلی وجود ندارد، به ویژه آن که واردات جدید این واکسن نیز انجام شده و به زودی محموله‌های جدیدی از آن در استان‌ها و از جمله استان قم توزیع خواهد شد.

او با تصریح بر  اقبال نشان ندادن برخی از هم استانی‌ها به تزریق واکسن‌های وارداتی ابراز امیدواری کرد با توزیع قریب الوقوع واکسن ایرانی، استقبال افراد فراخوان شده اولویت دار به انجام واکسیناسیون در استان بیشتر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در  پایان گفت: إن شاء الله واکسیناسیون کووید۱۹ در استان از هفته آینده به روال عادی خود باز خواهد گشت تا نگرانی‌ها در این موضوع به حداقل برسد و بتوانیم گروه‌های سنی دیگری را هم برای انجام واکسیناسیون فراخوان کنیم.

انتهای پیام/ش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کوو ایران برکت در راه قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..