تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش ۴۶ درصدی بارندگی‌ها امسال در استان سمنان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: بارندگی‌های سال آبی کنونی از مهر ۹۹ تاکنون نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت : بازندگی‌ها در سال آبی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ نسبت به درازمدت ۷ درصد کاهش یافت.

او با اشاره به کاهش میزان آب‌های جاری در استان سمنان ادامه داد: میزان آورد رودخانه‌های استان، نسبت به سال قبل با ۳۴ درصد کاهش مواجه است و در آبدهی قنات‌ها به عنوان منابع آب زیرزمینی که در مدتی طولانی‌تر نسبت به سایر منابع آبی اثرات را بروز می‌دهد، نسبت به سال قبل ۲ درصد کاهش ثبت شده است.

حیدریان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۹۲ حلقه چاه در محدوده قُرق چاه‌های آب شرب قرار دارد، افزود: در این محدوده ۳۸ چاه غیرمجاز و ۴۱ حلقه چاه مجاز با اضافه برداشت در حوزه شهری و ۱۲۱ مورد چاه مجاز با اضافه برداشت در حوزه روستایی در استان شناسایی شد که از تعداد ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز تاکنون ۲۹ حلقه چاه پرشد و در خصوص بقیه موارد، اقدامات در حال انجام است.

او بیان کرد: در خصوص چاه‌های محدوده قرق تامین آب‌های آشامیدنی شهری که اضافه برداشت دارند نیز اقدامات مورد نیاز صورت گرفته و در خصوص ۱۲۱ مورد چاه روستایی با اضافه برداشت آب نیز ۱۰۳ مورد نصب کنتور هوشمند انجام شد و در خصوص بقیه چا‌ها نیز اقدامات در دستور کار قرار دارد.

حیدریان با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی در استان سمنان اظهار داشت: جلسات شهرستانی این کارگروه در شهرستان‌های گرمسار، شاهرود، سمنان و دامغان طبق دستور استاندار برای رسیدن به مدیریت صحیح در مصرف منابع آبی برگزار شد.

او با بیان اینکه خشکسالی یکی از موضوعات بسیار مهم استان سمنان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اظهار داشت: خشکسالی امری طبیعی است، اما باید شناسایی شود که این خشکسالی یکساله است یا ادامه‌دار، در صورت ادامه‌دار بودن، اقدامات در حوزه جلوگیری از بروز خشکسالی اقتصادی و کشاورزی باید انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: استان در نقشه کشوری، شاخص متوسط تا شدید خشکسالی هواشناسی را دارد، در نقاط شدید خشکسالی هواشناسی باید مدیریت در این خصوص به صورت ویژه در دستور کار باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش ۴۶ درصدی بارندگی‌ها امسال در استان سمنان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..