تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعرافی: احتمال ریاست بنده بر قوه قضاییه مطرح نیست / اظهارات مصلحی درباره ردصلاحیت هاشمی؟ مباحث اخیر مربوط به شورای نگهبان در حال بررسی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: اعرافی درباره اظهارات اخیر حیدر مصلحی گفت: شورا در حال بررسی مساله است و سخنگو در روزهای آینده اعلام خواهد کرد.

آیت‌الله اعرافی کاندیدای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، بیان داشت: رسانه در تمامی امور نقش بارز و برجسته‌ای دارد و این نقش در ایام انتخابات بیش از همیشه برجسته‌تر است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران، الگویی نو از حکمرانی ارائه داده است. جنبش‌ها و نهضت‌هایی که در جهان اسلام رقم خورده بین دوگانه جمهوریت و اسلام بوده، اما در دکترین انقلاب اسلامی، "نظام جمهوری اسلامی" ارائه و این دوگانه و پارادوکس حل شده است. این دکترین علیرغم فراز و نشیب‌ها، به راه خود ادامه داده و امیدواریم در این انتخابات تثبیت شود.

اعرافی در پاسخ به سوالی بیان داشت: خبرگان دو نوع وظیفه دارد که یکی نصب و عزل رهبری و دوم نظارت کلان بر وجود شرایط رهبری است. خبرگان برای انجام وظیفه نظارت نیازمند نگاه کلان است؛ بنابراین خبرگان باید کارآمد و هوشمند باشد.

وی افزود: بنده به عنوان یک طلبه از حوزه و به سفارش دوستان برای طرح برنامه‌های جدید و تقویت آن نگاه جامع در مجلس خبرگان وارد عرصه انتخابات شدم.

اعرافی در پاسخ به سوالی در خصوص جوان‌گرایی بیان داشت: در دفاع مقدس و عرصه‌های علمی و... که جوانان حضور پیدا کردند، پیروزی‌های بزرگی به دست آوردیم. بنده بنا بر مسئولیتی که داشتم حدود دو دهه در ارتباط با کشورهای جهانی و جبهه مقاومت فعالیت داشتم که در این حوزه شاهد نقش‌آفرینی جوانان و استقبال جوانان خارجی از انقلاب اسلامی بودیم.

کاندیدای انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان گفت: مجلس خبرگان ضمن اینکه در مدار آن وظایف قانونی حرکت می‌کند، برای انجام آن وظایف نیازمند ارتقا و تغییر است. اهتمام خبرگان به یک حوزه فکری و اندیشکده‌ای لازم است و می‌تواند وارد مباحث تئوریک بشود و به ترویج مردم‌سالاری دینی بپردازد.

اعرافی درباره احتمال ریاست بر قوه قضاییه اظهار داشت: بنده چند بار گفته‌ام و اکنون نیز می‌گویم که بحث ریاست بنده بر قوه قضاییه مطرح نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان درباره اظهارات اخیر حیدر مصلحی درباره عدم احراز اصلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال 92 و این سوال که آیا بررسی مجدد صلاحیت وی ممکن است، گفت: مباحث اخیر مربوط به شورای نگهبان در حال بررسی است و سخنگو اعلام خواهد کرد. در آن جایی که ردصلاحیت باشد به کاندیداها اعلام می‌شود. در ریاست‌جمهوری نیز دلایل عدم احراز صلاحیت به حودشان اعلام می‌شود؛ اما برای اعلام عمومی جای کار بیشتری دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعرافی: احتمال ریاست بنده بر قوه قضاییه مطرح نیست / اظهارات مصلحی درباره ردصلاحیت هاشمی؟ مباحث اخیر مربوط به شورای نگهبان در حال بررسی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..