تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرپرستی اجباری خانواده توسط زنان با اصول اسلام هماهنگ نیست/ بانوان باید از طریق دولت‌ها تامین شوند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، فرشته روح‌افزا در سلسله جلسات بانوان تمدن‌ساز با محوریت حضور اجتماعی مطلوب زنان در افق ۱۴۰۸ اظهار کرد: نامزدهای ریاست جمهوری باید در حوزه مطالبات، جایگاه و حضور اجتماعی صحیح زنان همه برنامه‌های خود را ارائه دهند؛ اگر غیراز این باشد، در حق زنان اجحاف می‌شود و نمی‌توان در این زمینه با موفقیت پیش‌ رفت.


حضور حداکثری زنان در دولت جدید

وی افزود: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و درنظر گرفتن یک سهمیه محدود برای آنها اشتباه است؛ بنابراین زنان برای حضور حداکثری وخداپسندانه در دولت جدید وظایفی برعهده دارند که این وظایف شامل ورود به مطالباتی است که اسلام از یک زن انتظار دارد.

مدیرطرح و سیاست‌گذاری شورای عالی فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: حضور اجتماعی زنان در جامعه وقتی شکل مطلوب به خود می‌گیرد که به کسی آسیب نرساند؛ مثلا اگر خانمی مادر است؛ باید فرزند خود را در اولویت قرار دهد و بداند نوع حضور اجتماعی‌اش چگونه است؛ زیرا نمی‌تواند به صورت کمرنگ درجامعه حضور پیدا کند؛ برای مثال حضرت زهرا(س) وقتی فرزند داشتند کاربیرون برعهده حضرت‌علی(ع)بود و خود نیز به امور خانه و فرزندان رسیدگی می‌کردند.

وی ادامه داد: باوجود تقسیم کاری که بین امام‌علی(ع) و حضرت فاطمه(س) وجود داشت؛ گاهی لازم بود حضرت فاطمه زهرا در جامعه حضور داشته باشد؛ بارزترین این اتفاق هم ورود بانو برای نبردن امام علی به مکان سقیفه است؛ بااینکه به بانو فاطمه زهرا لطمات زیادی وارد کردند؛ اما ایشان ایستاد و این ایستادگی بسیار مطلوب است.

شغل زنان باید با طبیعت آنان سازگار باشد 

روح افزاد تاکید کرد: حدود مطلوب حضور زنان در اجتماع  باید تعریف شود؛ نگاه و استفاده ابزاری از زنان، حضور اجتماعی نیست؛ بنابراین شغل در دسته بندی حضور اجتماعی قرار نمی‌گیرد؛ به صورت دقیق‌تر معیارهای حضور اجتماعی را باید در زندگی معصومین جست‌وجو کرد؛ برای مثال حضرت زهرا دربرابر ظلم کوتاه نمی‌آمدند و در این مسائل اجتماعی و دینی آنچنان ورود پیدا می‌کردند که گاهی خود نیز آسیب می‌دیدند.

وی بیان کرد: حضور اجتماعی با وضع اشتغال متفاوت است؛ در افق ۱۴۰۴ باید شغل زنان با طبیعت آنها همراه باشد و برای اشتغال بانوان طرح‌های درستی ارائه شود؛ برای مثال کسانی که فرزند دارند باید برنامه کاری متفاوتی داشته باشند‌.

این مقام مسئول افزود: امام رضا می‌فرمایند: کسی که برای دانش‌آموختن فرزند دختر خود خرج می‌کند، سه برابر کاری را می‌کند که برای پسرخود در آموختن دانش انجام می دهد؛ این به دلیل نقش کلیدی مادر است؛ بنابراین زنان خانه‌دار باید در ساعات خانه‌داری بیمه شوند.

وی ادامه داد: یکی از حقوق زنان این است که در آرامش بتوانند خانواده را مدیریت کنند؛ نوع اشتغال بانوان نباید به خود و خانواده آنان آسیب بزند و در مدل حضور اجتماعی زنان، باید تمام حقوق آنها لحاظ شود.

حفظ کرامت جامعه در گرو حفظ کرامت زنان است 

مدیرطرح و سیاست‌گذاری شورای عالی فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: اشتغال صحیح و حقوق زنان مثل یک حلقه زنجیره به هم متصل هستند؛ کرامت بانویی که مشغول به کار است باید حفظ و ارزش واقعی کرامت به وی داده شود؛ درغیر این صورت آن زن نمی‌تواند به رشد لازم برسد و این شکست موجب می‌شود زنان نتوانند در جامعه حضور خوبی داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر کرامت زن در خطر باشد، کرامت جامعه به خطر می‌افتد؛ زیرا زن انسان‌ساز است؛ کار زن به اندازه قرآن ارزش دارد؛ بنابراین علاوه بر جامعه خود بانوان نیز باید کرامت خود را حفظ کنند؛ وقتی زن کرامت نداشته باشد برای اثبات خود به جامعه دست به کارهای مختلفی می‌زند.

این مسئول درخصوص بحث پنجره جمعیتی تصریح کرد: خانم دافنه نویسنده فرانسوی درخصوص حضور اجتماعی زنان می‌گوید: مادر شدن آنقدر که به زن ثمره می‌رساند برای فرزند ثمره ندارد، بنابراین برای خانم‌های جوانی که در سن باروری هستند؛ مادر شدن در اولویت است؛ اما خانمی که تحصیلات عالیه دارد و از سن باروری او نیز گذشته است باید حضور اجتماعی فعالی داشته باشد.

مرخصی باحقوق برای زنان باردار ضرورت دارد

روح‌افزا ادامه داد: ساعت ورود و خروج کار برای زنانی که مادر هستند نباید با دیگران یکسان باشد؛ مرخصی باحقوق زنان باردار در بعضی کشورها تا سه سال است؛ باور آنها بر این است که اگر این سیاست را نداشته باشند؛ در آینده برتعداد بزهکاران افزود می‌شود و لطمات جبران ناپذیری می‌خورند؛ بنابراین مادر را امن می‌کنند.

وی افزود: زنان عنصر کلیدی خانواده و جامعه هستند و سرپرستی خانواده توسط زنان با اصول اسلام هماهنگ نیست؛ بنابراین بانوان باید از طریق دولت‌ها تامین شوند؛ نه اینکه در جازموریان مطالبه‌گر آب برای خوردن باشند.

این مسئول در پایان با تاکیر بر مشارکت در انتخابات گفت: حضور حداکثری در شرایط کنونی بسیار مهم است؛ رئیس جمهور فعلی ضدقانون عمل می‌کند؛ به نظر بنده برای رای‌گیری باید به رئیس جمهور و کابینه او رای داد، نه فقط به شخص رییس جمهور.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرپرستی اجباری خانواده توسط زنان با اصول اسلام هماهنگ نیست/ بانوان باید از طریق دولت‌ها تامین شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..