تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همکاران سیستم از ویژگی‌ها و مزیت‌های حسابداری آنلاین می‌گوید

به لطف فناوری‌های جدید مثل رایانش ابری، سال‌ها است در سراسر دنیا طیف قابل توجهی از سازمان‌ها از مزایای حسابداری آنلاین استفاده می‌کنند؛ اما هنوز برخی از سازمان‌ها به‌ویژه در ایران، آشنایی کافی با این نوع از به‌کارگیری سیستم ندارند. این در حالی است که در سال‌های اخیر تمایل به استفاده از سیستم‌های حسابداری آنلاین افزایش پیدا کرده است.

حسابداری آنلاین چیست؟

مالی و حسابداری به دلیل ماهیتشان در پیشبرد همه فرایندهای سازمان نقش مهمی دارند بنابراین بهتر است ابتدا به این سؤال پاسخ دهیم که شرکت‌ها چه انتظاری از یک سیستم حسابداری مناسب دارند. برای کاربران حسابداری مهم‌ترین مورد دسترسی به اطلاعات در لحظه و دقیق است، علاوه بر این یک سیستم حسابداری باید بتواند فرایندهای دستی و خطاهای کاربری را تا حد امکان کاهش دهد و کار با سیستم را برای کاربر ساده‌تر کند. نرم‌افزار حسابداری آنلاین چگونه به این موضوع کمک می‌کند و چه مزایایی باعث شده است که در سال‌های اخیر حسابداری آنلاین به یک حالت نرمال جدید تبدیل شود؟

الهه غریبی؛ مدیر مالی شرکت همکاران سیستم درباره نقش و اهمیت استفاده از سیستم‌های حسابداری آنلاین می‌گوید:

این روزها حسابداری به جایگاهی رسیده است که نقش پررنگی در تصمیم سازی و حتی تصمیم‌گیری در سازمان‌ها بر عهده دارد؛ بنابراین در این شرایط مهم‌ترین وظایف حسابداری دیگر ثبت و ضبط اطلاعات نیست بلکه این نقش به تبدیل و تفسیر اطلاعات برای تصمیم‌گیری مدیریتی تغییر پیدا کرده است. این موضوع نیازمند ابزارهایی است که موضوعات پیش‌پاافتاده را اتوماتیک کند و دسترسی در لحظه به اطلاعات را در اختیار کاربران تیم حسابداری بگذارد. حسابداری آنلاین یا حسابداری ابری یکی از این ابزارها است که در این مسیر حسابداران را توانمند‌تر می‌کند.

مزایای استفاده از سیستم‌های حسابداری آنلاین چیست؟

فضای کسب‌وکارهای امروزی پررقابت است. عدم قطعیت و شرایط غیر قابل پیش‌بینی آینده سازمان‌ها را ترغیب می‌کند که به جای هزینه‌های سرمایه‌ای Capex روی هزینه‌های عملیاتی Opex تمرکز کنند. استفاده از سیستم‌های حسابداری آنلاین یا حسابداری ابری این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند که هزینه‌ها را در بازه‌های زمانی طولانی‌تر پرداخت کنند. این در حالی است که در استفاده از سیستم‌های سنتی معمولا هزینه‌های خرید لایسنس و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از نرم‌افزار در ابتدا پرداخت می‌شد بنابراین هزینه‌های سرمایه‌ای افزایش می‌یافت.

شیوع ویروس کرونا از جمله عواملی بود که منجر به تغییرات مهمی در استفاده از سیستم‌های حسابداری آنلاین شد. دسترسی در لحظه به اطلاعات، توسعه دورکاری و تمایل کارکنان برای استفاده از این امکان در شرایط پاندمی کرونا افزایش یافت. سیستم‌های حسابداری آنلاین به سازمان‌ها کمک می‌کند بدون محدودیت جغرافیایی از هر جایی به سیستم و اطلاعات سازمانی دسترسی داشته باشند.

الهه غریبی؛ مدیر مالی شرکت همکاران سیستم دراین‌باره می‌گوید:

تغییرات حسابداری مدت‌ها است شروع شده است؛ تصمیمات نه بر مبنای اطلاعات گذشته بلکه به‌روز و در لحظه هستند، شیوه نگه‌داری از اسناد و اطلاعات کاملا با گذشته متفاوت شده است و موضوعاتی مثل شیوع ویروس کرونا هم به‌خودی‌خود تغییراتی ایجاد می‌کند که اتفاقاً پایدار خواهد بود. منشأ و منبع این تغییرات از تحول روش کسب‌و‌کارها می‌آید و ما حسابداران هر لحظه باید به استقبال فناوری‌ها و روش‌های جدید برویم.

موضوع دیگری که کاربران را تشویق به استفاده از سیستم‌های حسابداری آنلاین می‌کند، امنیت بیشتر در استفاده از این سیستم‌ها است، چالش‌های امنیتی به‌ویژه برای کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط نقش پررنگ‌تری دارد. با توجه به افزایش ریسک‌های امنیتی مثل حملات سایبری، نفوذ هکرها و ... سازمان‌ها باید از تجهیزات و متخصصان امنیت بهره گیرند اما معمولا به دلیل هزینه‌های بالا این موضوع امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین برای جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات راهکارهای ابری روش‌های مطمئن‌تری هستند.

مجموعه نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین راهکاران ابری همکاران سیستم

نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین راهکاران ابری به شما کمک می‌کند اسناد حسابداری را با سرعت و دقت بیشتر، ثبت و نگه‌داری کنید و با حفظ یکپارچگی بین تمامی سیستم‌ها در کمترین زمان و به‌راحتی گزارش‌های قانونی سازمانتان را تهیه کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همکاران سیستم از ویژگی‌ها و مزیت‌های حسابداری آنلاین می‌گوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..