تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ریزر از لپ تاپ گیمینگ بلید 14 با پردازنده‌ رایزن 9 5900HX رونمایی کرد

رویداد E3 همچنان در حال برگزاری است و اخبار مختلفی از عناوین جدید منتشر می‌شود؛ اما E3 تنها مختص به بازی‌ نیست و شرکت‌های فعال در این حوزه، سخت‌افزار گیمینگ نیز معرفی می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها ریزر نام دارد که شب گذشته برخی از جدیدترین دستاوردهای سخت‌افزاری خود در زمینه‌ی گیمینگ را معرفی کرد.

از محصولات جدید ریزر می‌توان به بلید ۱۴ اشاره کرد که اولین لپ‌تاپ ۱۴ اینچی ریزر در زمینه‌ی گیمینگ محسوب می‌شود. ریزر از مانیتوری با مشخصات سخت‌افزاری بالارده نیز رونمایی کرده است که در خبری جداگانه به آن خواهیم پرداخت. آنچه بلید ۱۴ را جذاب می‌سازد، برخورداری آن از پردازنده‌ی رایزن ۹ 5900HX شرکت AMD است که توان پردازشی قابل توجهی در اختیار دستگاه قرار می‌دهد؛ اما پردازنده‌ی توانمند AMD تنها ویژگی بلید ۱۴ محسوب نمی‌شود و علاقه‌مندان برای پردازنده‌ی گرافیکی می‌توانند از آخرین محصولات سری RTX 30 انویدیا استفاده کنند.

اصولاً ریزر در لپ‌تاپ‌های خود به‌خصوص مدل‌های گیمینگ، از پردازنده‌ی ساخت اینتل استفاده می‌کرد؛ اما درنهایت برای بلید ۱۴ به سراغ AMD رفته و یکی از توانمندترین مدل‌های پردازنده‌ی مرکزی حال حاضر AMD را برای قدرت بخشیدن به بلید ۱۴ برگزیده است. به گزارش WindowsCentral، کاربران در هنگام خرید لپ‌تاپ جدید ریزر می‌توانند صفحه‌نمایشی با رزولوشن FHD (رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی انتخاب کنند یا به سراغ گزینه‌ی گران‌تر با رزولوشن QHD (رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی بروند. البته هیچ یک از دو گزینه از حالت حساس به لمس برخوردار نیستند.

مدل اول با رزولوشن FHD قادر به پوشش ۱۰۰ درصدی طیف استاندارد DCI-P3 است؛ اما مدل دوم با رزولوشن QHD می‌تواند طیف رنگی sRGB را ۱۰۰ درصد پوشش بدهد. هر دو مدل از قابلیت فری‌سینک AMD پشتیبانی می‌کنند. آنچه در مورد لپ تاپ جدید ریزر می‌درخشد، استفاده از پردازنده‌ی مرکزی رایزن ۹ 5900HX شرکت AMD است؛ پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای با امکان ارائه‌ی تا ۱۶ ترد در هنگام اجرای بازی‌های جدید یا کارهای سنگین که درواقع توان پردازشی قابل توجهی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. فرکانس پردازنده در حالت مصرف عادی روی ۳٫۳ گیگاهرتز تنظیم شده است و در حالت بوست می‌تواند تا نهایت به ۴٫۶ گیگاهرتز برسد.

نمای پشت لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 14

کاربران در زمان خرید بلید ۱۴ می‌توانند یکی از سه پردازنده‌ی گرافیکی GeForce RTX 3070 ،GeForce RTX 3060 یا GeForce RTX 3080 انویدیا را انتخاب کنند؛ اما انتخاب مدل دلخواه می‌تواند به کاهش یا افزایش قیمت نهایی لپ‌تاپ ختم شود. هر سه مدل پردازنده‌ی گرافیکی دارای ۱۶ گیگابایت رم DDR4 اختصاصی با فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز خواهند بود. خریداران لپ‌تاپ جدید ایسر به ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع PCIe برای ذخیره‌ی اطلاعات یا نصب نرم‌افزار و بازی دسترسی دارند.

بلید ۱۴ بدنه‌ای تمام آلومینیومی دارد و ضخامت آن به ۱۶٫۸ میلی‌متر می‌رسد. ضخامت کم برای لپ‌تاپ‌ گیمینگ مزیت محسوب نمی‌شود و درواقع بیشتر کاربران را بابت مشکلاتی مانند ناتوانی لپ‌تاپ برای کنترل حرارت تولیدشده در زمان انجام وظایف سنگین نگران می‌سازد؛ اما اگر برای کاربری اهمیت داشته باشد، ریزر بلید ۱۴ با ضخامت ذکرشده در میان باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ حال حاضر قرار می‌گیرد.

نمای جلوی لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 14

برای چت تصویری، دوربین ویندوز هلو IR HD در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که البته برای تشخیص چهره‌ی کاربر و افزایش ضریب امنیتی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. رزولوشن دوربین ذکرشده به 720p می‌رسد. بلید ۱۴ از ارتباطات Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵٫۲ نیز پشتیبانی می‌کند و دارای دو درگاه USB-A 3.2 نسل دومی و دو درگاه USB-C 3.2 نسل دومی است که به منظور شارژ لپ‌تاپ و همچنین استفاده به‌عنوان دیسپلی پورت ۱.۴ تعبیه شده‌اند. درگاه HDMI 2.1 نیز در لبه‌های لپ‌تاپ تعبیه شده است تا امکان اتصال آن به مانیتور دیگری وجود داشته باشد.

مقاله‌های مرتبط:

بلید ۱۴ باتری با ظرفیت ۶۱٫۶ وات‌ ساعت دارد؛ اما دقیقا مشخص نشده است که عمر مفید باتری در شرایط مختلف استفاده به چه مقدار می‌رسد. کاربران سه گزینه برای خرید بلید ۱۴ در اختیار خواهند داشت که به شرح زیر هستند.

۱۷۹۹ دلار برای مدل دارای GeForce RTX 3060 با صفحه‌نمایش برخوردار از رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی 144Hz ۲۱۹۹ دلار برای مدل دارای GeForce RTX 3070 با صفحه‌نمایش برخوردار از رزولوشن 1440p و نرخ نوسازی 165Hz ۲۷۹۹ دلار برای مدل دارای GeForce RTX 3080 با صفحه‌نمایش برخوردار از رزولوشن 1440p و نرخ نوسازی 165Hz

علاقه‌مندان از هم‌اکنون می‌توانند به خرید بلید ۱۴ ریزر اقدام کنند.

نمای کناری لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 14

نمای کناری لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید 14




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ریزر از لپ تاپ گیمینگ بلید 14 با پردازنده‌ رایزن 9 5900HX رونمایی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..