تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد اردوغان از رویکرد اعضای ناتو در قبال تروريسم

پس از نشست سران ناتو در بروکسل

رئیس جمهور ترکیه گفت متاسفانه همچنان شاهد رویکرد دوگانه اعضای ناتو در قبال گروه‌های تروریستی و توجیه کردن تروریسم خوب و بد هستیم.

انتقاد اردوغان از رویکرد اعضای ناتو درقبال گروه‌های تروریستیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از آنکارا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواستار توجه اعضای ناتو و آمریکا به حساسیت و انتظارات به حق ترکیه در مقابله با ترور شد.

رئیس جمهور ترکیه این مطلب را در کنفرانس خبری پس از نشست سران ناتو در بروکسل عنوان کرد و گفت: متاسفانه همچنان شاهد رویکرد دوگانه اعضای ناتو در قبال گروه‌های تروریستی و توجیه کردن تروریسم خوب و بد هستیم، اما باید بگویم که مبارزه با یک گروه تروریستی توسط گروه تروریستی دیگر، کار بیهوده‌ای است که هیچ وقت به ثمر نخواهد نشست.

اردوغان افزود: ترکیه تنها کشور عضو ناتو است که تن به تن با بلای داعش جنگید و بستر پاکسازی و خروج این گروه از سوریه را مهیا کرد.

وی ضمن گوشزد وظایف و مسئولیت پذیری ناتو گفت: اتحاد ناتو باید در هر جایی که نیازمند چتر امنیتی ناتو است از دریای مدیترانه تا دریای سیاه، از اروپا تا آسیا، نقش فعالی داشته باشد.

اردوغان دیدار با جو بایدن همتای آمریکایی اش را شفاف و مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این دیدار درباره موضوعات مورد اختلاف و همچنین فرصت‌های همکاری در زمینه‌های مشترک بطور جامع تبادل نظر کردیم. از نظر ما در روابط ترکیه و آمریکا مشکلی نیست که قابل حل نباشد و بستر‌های همکاری ما گسترده‌تر و غنی‌تر از مشکلات است.

اردوغان درباره خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسی گفت: موضع ما در قبال اس ۴۰۰ تغییر نیافته و این‌ مطلب را به رئیس جمهور آمریکا و همچنین نقطه نظراتمان درباره جنگنده اف ۳۵ را به وی اعلام شد.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی در باره روند افغانستان گفت: چنانچه ناتو خواهان خروج ترکیه از افغانستان نیست، با توجه به جایگاه مثبت ترکیه و روابطمان با همه گروه‌ها از جمله طالبان، حمایت آمریکا از ترکیه در امور دیپلماتیک، لجستیکی و مالی حائز اهمیت ویژه‌ای بوده و نقطه نظراتمان برای همکاری با پاکستان و مجارستان در تامین امنیت افغانستان را با رئیس جمهور آمریکا در میان گذاشتم.

رجب طیب اردوغان در ادامه همچنين تاکيد کرد: همگان باید بدانند اگر امنیت در سراسر جهان برقرار نشود، هیچ کشور امنی وجود نخواهد داشت. افزایش اختلاف بین کشور‌های فقیر و غنی باعث افزایش مشکلات و مسائل جهانی شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد اردوغان از رویکرد اعضای ناتو در قبال تروريسم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..