تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران - عراق/ ققنوس می‌توان شد در شعله‌های آتش

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال کشورمان، سه شنبه از ساعت ۲۱ در آخرین دیدار خود در چارچوب مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در شهر منامه بحرین به مصاف تیم ملی عراق می‌رود.

این دیدار اهمیت بسیار زیادی برای هر ۲ تیم دارد و تکلیف صعود آن‌ها به مرحله نهایی را مشخص می‌کند. در پایان این مسابقه یا هر ۲ تیم و یا یکی از آن‌ها راهی مرحله بعدی می‌شوند. البته شانس صعود تیم ملی عراق حتی در صورت شکست مقابل ایران بسیار بالا است و آن‌ها در صورت شکست مقابل ایران فقط در صورتی صعود نمی‌کنند که تیم‌های ملی اردن، امارات، ازبکستان و چین بازی‌های هفته آخر خود را پیروز شوند. فقط در این صورت است که عراق به دور بعدی صعود نخواهد کرد  که احتمال رخ دادن چنین اتفاقی با توجه به تیم‌هایی که این تیم‌ها مقابل آنها بازی دارند شاید حدود یک درصد باشد.

البته شرایط برای تیم ملی فوتبال ایران تفاوت دارد. شاگردان اسکوچیچ باید برای پیروزی مقابل عراق به میدان بروند و کار را به، اما و اگر واگذار کنند. ایران در صورت پیروزی مقابل تیم ملی عراق، به عنوان تیم نخست راهی مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ می‌شود و در صورت شکست هم قطعا از دور رقابت‌ها کنار می‌رود. اگر جدال تیم ملی فوتبال ایران با عراق مساوی شود، اوضاع کمی پیچیده خواهد شد و سرنوشت صعود ایران به دست تیم‌های دیگر رقم خواهد خورد. تیم ملی فوتبال کشورمان در صورت تساوی مقابل تیم ملی عراق، فقط باید منتظر رخ دادن یکی از این سه حالت باشد تا بتواند صعود کند: پیروزی یا تساوی استرالیا مقابل اردن، پیروزی عربستان مقابل ازبکستان و پیروزی ویتنام مقابل امارات.

این نشان دهنده این است که ایران حتی در صورت تساوی مقابل عراق هم شانس بالایی برای صعود دارد. هر چند پیروزی عربستان مقابل ازبکستان و البته برد ویتنام مقابل امارات ممکن است سخت رقم بخورد، اما بسیار بعید است که استرالیا که تاکنون هر هفت بازی خود را برده است، در بازی آخر به اردن ببازد. با این حال ملی پوشان باید تمام احتمالات را در نظر بگیرند و با پیروزی مقابل عراق، سرنوشت را خودشان تعیین کنند.

ایران - عراق/ققنوس می‌توان شد در شعله‌های آتش

تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق تاکنون ۲۹ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن ، ۱۶ پیروزی برای ایران، ۶ پیروزی برای عراق و ۷ تساوی بوده‌ است. در این بازی‌ها ۶۱ گل به ثمر رسیده‌ که سهم تیم ایران ۳۹ گل و سهم تیم عراق ۲۲ گل بوده است.

۲ تیم ایران و عراق ۱۱ خرداد ۱۳۴۱ در یک بازی دوستانه برای اولین بار به مصاف هم رفتند که جدال آن‌ها با تساوی یک - یک به پایان رسید. این ۲ تیم ۲ روز بعد یعنی ۱۳ خرداد مجدد به مصاف هم رفتند که این بار تیم عراق موفق شد ایران را با نتیجه ۲ بر یک شکست بدهد و اولین برد در تاریخ دیدار‌های دو تیم را به نام خود ثبت کند.

بهترین برد ایران برابر عراق کسب نتیجه ۴ بر صفر است که در سال ۱۳۴۲ حاصل شد. بهترین برد عراق در برابر ایران کسب نتیجه ۲ بر یک است که سه مرتبه رخ داده است.

تیم ملی فوتبال کشورمان چهار مسابقه متوالی است که نتوانسته عراق را شکست دهد. در حقیقت پس از دی ماه سال ۱۳۹۳ که ایران در یک دیدار دوستانه با تک گل آزمون از سد عراق گذشت دیگر نتوانستیم این تیم را شکست دهیم. البته ۲ هفته پس از آن مسابقه ۲ تیم در جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند که عراق در ضربات پنالتی ایران را شکست داد.

شاگردان اسکوچیچ سه شنبه شب باید ضمن شکستن طلسم هفت ساله نبردن عراق، انتقام شکست در بازی رفت همین مسابقات را هم از تیم "کاتانچ" بگیرند. دیداری که شاگردان مارک ویلموتس در آبان ۹۸ با دریافت گل در دقیقه ۹۲ با نتیجه ۲ بر یک به عراق واگذار کردند. نوراللهی تک گل ایران را زد و مهند علی و علا عباس گل‌های حریف را به ثمر رساندند.  

در بین بازیکنان فعلی تیم ملی فوتبال کشورمان، تنها سردار آزمون، مرتضی پورعلی گنجی و احمد نوراللهی سابقه باز کردن دروازه عراق را  دارند.

ایران - عراق/ققنوس می‌توان شد در شعله‌های آتش

دراگان اسکوچیچ احتمالا در بازی با عراق هم تقریبا همان ترکیب بازی با بحرین را به زمین می‌فرستد با این تفاوت که دیگر وحید امیری را در اختیار ندارد. اسکوچیچ برای دیدار حساس تیم ملی مقابل عراق سه گزینه برای جانشینی امیری روی میز دارد. جهانبخش، ترابی و قایدی سه بازیکنی هستند که می‌توانند در این مسابقه در پست هافبک چپ به میدان بروند.

به نظر می‌رسد شانس علیرضا جهانبخش برای بازی در این پست بیشتر از سایر ملی پوشان است و بازی خوب این بازیکن در دیدار مقابل کامبوج، احتمالا اسکوچیچ را برای بازی دادن به او در پست هافبک چپ جای وحید امیری متقاعد کرده است. البته ممکن است اسکوچیچ از ترابی در این پست در ترکیب اصلی استفاده کند، اما بعید است مهدی قایدی را حتی با وجود درخشش مقابل کامبوج در ترکیب اصلی قرار دهد.

به احتمال خیلی زیاد در دیدار مقابل عراق مانند مسابقه با کامبوج، قلی زاده در سمت راست و جهانبخش در سمت چپ تیم ملی حضور داشته باشند. اسکوچیچ می‌تواند از ترابی و قایدی به عنوان بازیکنان تعویضی در جریان مسابقه به جای این ۲ ملی پوش استفاده کند.

احتمال یک تغییر دیگر هم در ترکیب تیم ملی نسبت به بازی بحرین وجود دارد. عملکرد ضعیف احسان حاج صفی در پست هافبک میانی در جدال با بحرین ممکن است او را دوباره به سمت چپ خط دفاع به جای میلاد محمدی بازگرداند و عزت اللهی یا سامان قدوس جانشین او در خط هافبک شوند. در دیدار با بحرین تیم ملی از نیمه دوم و زمانی که قدوس جانشین حاج صفی در پست هافبک میانه شد راه افتاد و توانست بازی درخشانی به نمایش بگذارد. با این حال باید دید اسکوچیچ باز هم ریسک حضور حاج صفی در میانه میدان را به جان می‌خرد یا او را به پست اصلیش یعنی دفاع چپ بازمی گرداند.

نکته مبهم ترکیب عراق در چند روز گذشته، حضور و یا عدم حضور بشار رسن در ترکیب تیم ملی این کشور برای جدال با ایران بود. ستاره پیشین تیم پرسپولیس که در جدال عراق با هنگ کنگ مصدوم شد و از بازی بیرون رفت، گفته می‌شود به بازی با ایران نخواهد رسید، اما او در روز‌های اخیر بدون مشکل در تمرین تیمش حاضر شد تا نشان دهد مشکلی برای بازی با ایران ندارد.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران:

بیرانوند، کنعانی زادگان، خلیل زاده، حاج صفی، محرمی، نوراللهی، عزت اللهی، قلی زاده، جهانبخش، طارمی و آزمون

ترکیب احتمالی تیم ملی عراق:

جلال حسن، احمد ابراهیم، مایتم جبار، سعید ناطق ناجی، همام طارق، علی عدنان، صفا هادی، بشار رسن، محمد قاسم، مهند علی و ایمان حسین

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران - عراق/ ققنوس می‌توان شد در شعله‌های آتش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..