تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این ۱۰ برنامه امنیت تلفن همراه شما را تهدید می‌کند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ما تلفن‌های همراه خود را دوست داریم، اما برخی از برنامه‌هایی که دوستشان دارید و به آن‌ها اعتماد کرده‌اید می‌توانند حریم خصوصی شما را در معرض خطر قرار دهند. لازم به یادآوری است که برای سرقت هویت و حتی هک کردن حساب‌های بانکی شما، اطلاعات بسیار کمی نیاز است.

محافظت فعال

اگر قبل از بارگیری هرگونه برنامه ساده، چند نکته ساده را رعایت کنید، می‌توانید از هک شدنتان پیشگیری کنید. فقط از فروشگاه‌های قانونی برنامه‌ها را دانلود کنید. همچنین بهتر است ابتدا کمی تحقیق کنید.

۱- نرم‌افزار‌های اسکن

برنامه‌ای که به عنوان اسکنر‌ها طراحی شده‌اند می‌توانند خطرناک باشند. برخی از این برنامه‌ها، برنامه‌های خطرناکی هستند که از هرچه اسکن می‌کنید پشتیبانی می‌گیرند و حتی می‌توانند مجموعه بزرگی از ویروس را به تلفن شما منتقل کنند. برای همین بهتر است به جای استفاده از نرم‌افزار‌های اسکنر از همان اسکنر‌های کلاسیک استفاده کنید.

۲- برنامه‌های هواشناسی

برنامه آب‌وهوایی خود را بررسی کنید. چندین برنامه مختلف آب‌وهوا وجود دارد که با تروجان‌ها یا بدافزار‌های دیگر پوشانده شده‌اند. برای دانستن آب‌وهوا حتما نباید یک برنامه روی گوشیتان نصب کنید. مراجعه به یک سایت هم کار شما را راه می‌اندازد.

۳- فیس بوک

همه ما برنامه‌های شبکه اجتماعی خود را دوست داریم. اما اگر می‌خواهید یک برنامه را از گوشیتان حذف کنید که حاوی اطلاعات شما است این برنامه قطعا باید فیس بوک باشد. مقیاس گسترده جمع‌آوری داده این برنامه‌ها حیرت‌انگیز است و بیشتر از شرکت‌هایی مانند گوگل بدون اجازه است. فیس بوک به دلیل جمع آوری اطلاعات در مورد شما مشهور است حتی اگر از سرویس‌های آن استفاده نکنید.

۴- واتساپ

آسیب‌پذیری‌های واتساپ هر دو نسخه iOS و اندروید به مهاجمان اجازه می‌دهد تا کاربران را با ارسال یک پیام خاص به تلفن شما را هدف قرار دهند. پس از بهره‌برداری موفقیت‌آمیز، مهاجمان به میکروفون، دوربین، لیست تماس و موارد دیگر، دسترسی پیدا می‌کنند. این بدان معناست که مهاجمان توانایی انجام بسیاری از جاسوسی‌های ترسناک را خواهند داشت.

۵- اینستاگرام

واتساپ و اینستاگرام هر دو متعلق به فیس بوک هستند، که بخشی از مواردی است که همه آن‌ها را به خطر می‌اندازد. اینستاگرام چندین مجوز را درخواست می‌کند که شامل تغییر و خواندن مخاطبین و محتوای فضای ذخیره‌سازی شما، تعیین محل تلفن، خواندن گزارش تماس شما است. حتی نگران کننده‌تر این است که به روزرسانی‌ها ممکن است به طور خودکار قابلیت‌های اضافی به گوشی شما اضافه کنند. مردم باید به یاد داشته باشند که در فیس بوک و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر، شما محصول هستید، نه مشتری. اطلاعات در مورد شما، آنچه انجام می‌دهید، جایی که می‌روید، با کسی که ارتباط برقرار می‌کنید و غیره، ارزشمند است.

۶- پیام رسان فیس بوک

از آنجا که مسنجر یک برنامه جداگانه در فیس بوک است. پیام‌هایی که با استفاده از برنامه Facebook Messenger ارسال و دریافت می‌کنید رمزگذاری نشده‌اند، به این معنی که تمام پیام‌های شما به طور واضح برای هر کارمند فیس بوک با مجوز‌های مناسب قابل مشاهده است. در حالی که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد حالت مکالمه محرمانه است که رمزگذاری شداند، اما این گزینه هنوز در دسترس نیست.

۷- برنامه‌های چراغ قوه

برنامه‌های چراغ قوه رایگان اغلب دارای خطر امنیت سایبری زیادی هستند. بسیاری از این برنامه‌ها رایگان هستند، اما از تبلیغات پشتیبانی می‌کنند و آن‌ها معمولاً مجوز‌هایی مانند ضبط صدا و اطلاعات تماس را درخواست می‌کنند. توصیه اول این است که این برنامه‌ها را به طور کامل حذف کنید. گذرواژه‌های خود را برای هر شبکه اجتماعی یا حساب ایمیل که در تلفن خود استفاده می‌کنید را به روز کنید.

۸- نرم‌افزار دوردَش

برنامه محبوب و راحت دورَدش، یک برنامه تحویل غذا است که خیلی زود بین کاربران محبوب شد. در گزارشی که بهار امسال توسط روزنامه واشنگتن پست ارائه شد، که نشان دهنده میزان نگران‌کننده‌ای از داده‌های شخصی است که این برنامه ردیابی می‌کند و با نهاد‌های دیگر به اشتراک می‌گذارد. تحقیقات نشان داده است که وقتی برنامه را باز می‌کنید، داده‌های خود را برای شخص ثالث ارسال می‌کنید. این داده‌ها شامل اطلاعاتی مانند نام، آدرس ایمیل و آدرس فیزیکی شما است.

۹- برنامه‌های کودکان

ما بچه‌هایمان را دوست داریم و تلفن‌هایمان را هم دوست داریم. اما باید در مورد بازی‌ها و برنامه‌های کودکانه که نظارت کمی دارند باید احتیاط کرد.

۱۰- برنامه‌های دوست‌یابی

برنامه‌های دوست‌یابی فراتر از داده‌های مشخص مکانی، سن، نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، اشتغال و حتی وضعیت مالکیت شما را دریافت می‌کنند. در سال ۲۰۲۰، پنج برنامه مختلف دوست‌یابی با نقض داده‌ها، اطلاعاتی از میلیون‌ها کاربر را در معرض خطر فیشینگ، کلاهبرداری تلفنی و سرقت هویت قرار دادند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این ۱۰ برنامه امنیت تلفن همراه شما را تهدید می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..