تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویژگی‌های چری آریزو ۵ پلاس

برررسی آریزو ۵ پلاس با نسخه پایه آن یعنی چری آریزو ۶ نشان می‌دهد که فیست لیفت تازه این شرکت چینی از لحاظ طراحی و فنی تغییراتی داشته است. چری آریزو ۵ پلاس چه ویژگی‌هایی دارد؟ فرادید| حدود سه سال قبل بود که شرکت چینی چری، خودروی آریزو ۶ را -که البته در اکثر بازار‌ها از جمله بازار چین، با نام چری آریزو GX شناخته می‌شود، به بازار عرضه کرد. اما حالا این خودروساز قرار است نسخه فیس لیفت آریزو ۶ را تحت عنوان آریزو ۵ پلاس در ایران عرضه کند.

به گزارش فرادید؛ چری اولین بار از نسخه فیس‌لیفت آریزو ۶ تحت عنوان چری آریزو ۵ پلاس، در نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۲۰، رونمایی کرد. اما در حال حاضر چری آریزو ۵ پلاس را برای تست فنی به ایران آورده است. برخی رسانه‌های حوزه خودرو معتقدند که اگر همه چیز طبق برنامه مدیران خودرو پیش برود احتمالا در سال ۱۴۰۲ خط مونتاژ این خودروی جدید نیز آماده بهره‌برداری خواهد بود.

قیمت چری آریزو ۵ پلاس ۲۰۲۱ در بازار چین، از حدود ۷۵ هزار یوآن شروع شده و حداکثر به ۱۰۰ هزار یوآن می‌سد که معادل تقریبی ۱۱ تا ۱۵ هزار دلار است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که این خودرو در ایران بین ۲۷۵ تا ۳۷۵ میلیون تومان عرضه خواهد شد.  

چری آریزو ۵ به‌عنوان یک سدان کامپکت برای اولین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۵ رونمایی شد و پس از گذشت چند ماه به بازار ایران آمد. پس از آن‌ها آریزو ۶ در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و وارد بازار ایران شد.

در طول ۶ سال اخیر محصولات چری از جمله آریزو با استقبال مشتریان ایرانی مواجه شده اند. با این وجود به نظر می رسد که مطابق روال گذشته احتمالا آریزو ۵ پلاس نیز از سوی مدیران خودرو به دست مشتریان ایرانی می رسد. 

کمپانی خودروسازی چری در چین دارای هفتمین رتبه از نظر تولید خودرو در این کشور است.  

چری آریزو ۵ پلاس چه ویژگی‌هایی دارد؟
آریزو ۵ پلاس چه تفاوت‌هایی با آریزو ۶ دارد؟ برررسی آریزو ۵ پلاس با نسخه پایه آن یعنی چری آریزو ۶ نشان می‌دهد که فیست لیفت تازه این شرکت چینی از لحاظ طراحی و فنی تغییراتی داشته است. به عقیده کارشناسان حوزه خودرو در چری آریزو ۵ پلاس، فرم کلی خودرو، تغییری نداشته، اما نمای جلویی و عقبی آن، مجددا طراحی شده است. در نمای جلویی خودرو هم، دیگر خبری از آن جلوپنجره کوچک آریزو ۶ نیست؛ طراحان چری حالا جلوپنجره را به روی سپر کشیده‌اند تا چهره خودرو، اسپرت‌تر از قبل باشد.

البته به گفته این کارشناسان، به نظر می‌رسد که چری این جلوپنجره بزرگ را با الهام از جلوپنجره برند‌های اکسید و جتورساخته و البته کاملا عجیب است که این نوع طراحی، هیچ تناسبی با جلوپنجره کراس‌اور‌های جدید چری، مثل تیگو ۳ x پلاس، نسل دوم چری تیگو ۷ و همچنین تیگو ۸ پلاس ندارد. چراغ‌های دیلایت طرفین سپر، که نواری باریک از LED هستند، تغییری نکرده، اما قاب دور آن جدید است.

اما آشکار‌ترین تغییر احتمالا باید مربوط به طراحی مجدد چراغ‌های عقب نسخه فیس لیفت آریزو ۶ دانست. ضمن اینکه این چراغ‌ها حالا با نواری باریک، به یکدیگر متصل شده‌اند.

همچنین لوگوی چری نیز از روی درب صندوق حذف شده و جای آنرا کلمه CHERY گرفته است. شبرنگ‌ها به بالای سپر رفته‌اند و بدلیل طراحی مجدد درب صندوق، جا پلاکی هم از روی سپر حذف شده و به روی صندوق منتقل شده است. خروجی‌های فیک اگزوز نیز همچنان در طرفین سپر عقب، خودنمایی می‌کنند.

کارشناسان حوزه خودرو می‌گویند که از کابین چری آریزو ۵ پلاس، کاملا مشخص است که طراحان چینی، استایل کابین آریزو ۶ را حفظ کرده‌اند، اما جزییاتش را تغییر داده‌اند. فرمان جدید دی‌کات، اولین چیزی است که به چشم می‌آید. بعد از آن، متوجه تغییر صفحه کیلومتر می‌شویم طوری که دیگر خبری از عقربه‌های آنالوگی نیست و همه چیزش دیجیتالی شده.

در این میان، اما داشبورد تغییری نکرده، ولی ابعاد مانیتور، اندکی بزرگتر شده است. چری همچنین کنسول مرکزی را از نو ساخته و تغییر اهرم دنده نیز باعث شده تا جالیوانی‌هایی که قبلا در قسمت پایینی اهرم دنده قرار داشت، حالا به کنار اهرم دنده، نقل مکان کند. حذف پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع، سومین نکته‌ای است که در کابین آریزو ۵ پلاس، خودنمایی می‌کند.

با این حال در قسمت فنی، تغییری در اریزو ۵ پلاس اتفاق نیفتاده است و همان موتور ۱.۵ لیتری‌اش را حفظ کرده؛ موتوری که در نسخه تنفس طبیعی حدود ۱۱۶ اسب بخار و در نسخه توربوشارژ حدود ۱۵۶ اسب بخار تولید می‌کند. گیربکس آریزو ۵ پلاس نیز از نوع ۵ دنده دستی یا CVT با ۹ دنده مجازی است.

چری آریزو ۵ پلاس چه ویژگی‌هایی دارد؟
امکانات آریزو ۵ پلاس

براساس آنچه در سایت کمپانی چری آمده است، آریزو ۵ پلاس امکاناتی نظیر ترمز اضطراری اتوماتیک، اتوپایلوت تطبیقی، نورپردازی هوشمند و سیستم تهویه مجهز به فیلتراسیون با سطح ان ۹۵ خواهد داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویژگی‌های چری آریزو ۵ پلاس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..