تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کانالیس: در سال ۲۰۲۲ فروش گوشی‌های 5G درمقایسه‌با مدل‌های 4G بیشتر خواهد شد

با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از بازارهای مرتبط با حوزه فناوری آسیب جدی خوردند. برای مثال، دوربین‌های عکاسی به‌قدری با افت فروش روبه‌رو شدند که تولید بسیاری از محصولات لغو شد و حتی برخی از شرکت‌های سازنده نیز اعلام کردند فعالیتشان را در بازار محدود یا متوقف می‌کنند.

دراین‌بین، بازار گوشی‌های هوشمند نیز ضربه خورد؛ به‌‌گونه‌ای که گفته شد به‌علت شیوع بیماری کرونا و تمرکز کاربران بر خرید وسایل موردنیازشان، رشد بازار تلفن هوشمند نه‌تنها متوقف شد؛ بلکه درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹، فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۷ درصدی مواجه شد.

حال شرکت تحلیلی کانالیس با بررسی وضعیت بازار گزارش داده است که اوضاع در سال ۲۰۲۱ حداقل برای بازار گوشی‌های هوشمند بهتر خواهد شد. درواقع، این شرکت مدعی شده است میزان فروش تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ نه‌تنها با کاهش مواجه نمی‌شود؛ بلکه درمقایسه‌با آمار سال ۲۰۲۰ روندی صعودی خواهد داشت.

GSMArena گزارش می‌دهد تحلیلگران کانالیس پا را فراتر گذاشته و درباره سال ۲۰۲۲ نیز نظر داده‌اند. طبق گفته تحلیلگران شرکت کانالیس، میزان فروش گوشی‌های هوشمند مبتنی‌بر ارتباطات 5G درمقایسه‌با مدل‌های مجهز به مودم‌های 4G بیشتر شده و برای اولین‌بار در یک سال، فروش گوشی‌های 5G از مدل‌های 4G بیشتر خواهد شد.

گویا فروش گوشی‌های هوشمند از زمانی افزایش یافته است که کشورهای مختلف اقدامات جدی برای کنترل بیماری کرونا در پیش گرفته و واکسیناسیون شهروندان را شروع کرده‌اند. بااین‌حال، عواملی نیز وجود دارد که می‌توانند به رشد بیشتر بازارهایی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت ضربه بزنند. پس از شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شدند و میزان سفارش محصولات مختلف با خانه‌نشینی کارمندان کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک و دانش‌آموزان و دانشجویان نیز افزایش یافت.

میزان فروش گوشی های هوشمند

افزایش میزان تقاضا و تعطیلی کارخانه‌ها سبب شده است بازار محصولات مرتبط با حوزه فناوری به مشکل کمبود در قطعات نیمه‌رسانا مواجه شوند؛ مشکلی که بسیاری از تحلیلگران و حتی سران شرکت‌های مطرح مدعی شده‌اند که امکان دارد تا سال ۲۰۲۲ نیز ادامه یابد و باعث کمبود محصولات در بازار و رشد قیمتشان شود.

افزون‌براین، تحلیلگران کانالیس می‌‌گویند عواملی مانند کمبود قطعات نیمه‌رسانا ممکن است به تأخیر در معرفی و عرضه محصولات منجر شود؛ اما میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد و در سال ۲۰۲۲، بیشتر نیز خواهد شد. طبق گزارش‌ها، ۱/۴ میلیارد گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ فروخته می‌شود که درمقایسه‌با سال ۲۰۲۰ رشدی ۱۲ درصدی رقم خواهد زد. در‌این‌میان، گارتنر تخمین زده است فروش تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ درمقایسه‌با ۲۰۲۰ رشد ۱۱/۴ درصدی تجربه می‌کند؛ اما IDC برآورد کرده است رشدی ۷/۷ درصدی رقم خواهد خورد.

میزان فروش گوشی های هوشمند

درهرصورت، آنچه اکثر شرکت‌های تحلیلی گزارش می‌دهند، رشد ۷/۷ تا ۱۲ درصدی در فروش تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ درمقایسه‌با سال گذشته میلادی خواهد بود. در‌این‌بین، به بازارهایی نیز اشاره شده است که انتظار می‌رود بیشترین میزان درآمد برای شرکت‌های سازنده را به‌همراه داشته باشند. از نگاه شرکت‌های تحلیلی، بازار چین و ایالات متحده و کشورهای اروپای‌غربی بیشترین سود را برای شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند رقم می‌زنند و بازارهای کشورهای آمریکای‌لاتین و آفریقا نیز کمترین درآمد را به‌ارمغان خواهند آورد.

درادامه گزارش، کانالیس مدعی شده است فروش گوشی‌های هوشمند مجهز به مودم 5G درمقایسه‌با مدل‌هایی با مودم 4G افزایش چشمگیری در سال ۲۰۲۲ خواهد یافت؛ به‌صورتی‌که میزان فروش این محصولات به‌مراتب بیشتر از مدل‌های 4G خواهد بود. طبق آمار، ۳۷ درصد از گوشی‌های هوشمند فروخته‌شده در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ به مودم 5G مجهز بودند‌؛ اما این آمار تا انتهای سال ۲۰۲۱ به ۴۳ درصد می‌رسد.

مقاله‌های مرتبط:

در سال ۲۰۲۲ نیز، انتظار می‌رود بیش از ۵۰ درصد از تلفن‌های هوشمند فروخته‌شده در بازارهای جهانی از مودم 5G برخوردار باشند. با‌این‌حال، مشکلات مختلفی بر سر راه شرکت‌های سازنده مانند گران‌تربودن استفاده از تراشه‌هایی با مودم 5G وجود دارد؛ اما افزایش میزان فروش می‌تواند به این شرکت‌ها کمک شایانی کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کانالیس: در سال ۲۰۲۲ فروش گوشی‌های 5G درمقایسه‌با مدل‌های 4G بیشتر خواهد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..