تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین فیلم‌ های برد پیت | از Seven تا Troy

برد پیت چهره نام آشنای صنعت سینمای هالیوود متولد ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ است. او تا به حال دو اسکار و دو گولدن گلوپ در کارنامه خود دارد. برد پیت اولین بازی خود را در سال ۱۹۸۹ در فیلم ترسناک Cutting Class «طبقه برنده» انجام داد و نقش او در افسانه‌های خزان (۱۹۹۴) به او کمک کرد تا جایگاه اصلی خود را در هالیوود به‌دست آورد. پیت ثابت کرد که مایل است برای اثبات توانایی‌های خود نقش‌های سختی مانند هفت (۱۹۹۵) و باشگاه مشت زنی (۱۹۹۹) را بر عهده گرفته و ریسک بازی در آن‌ها را بپذیرد. پیت اولین اسکار خود را در مقام تهیه کننده برای فیلم«۱۲ سال بردگی، ۲۰۱۳» (Years a Slave) دریافت کرد. او در ادامه با بازی در فیلم‌های متفقین (۲۰۱۶) و نقش برنده اسکار یعنی روزی روزگاری در هالیوود مسیر موفقیت خود را تکمیل کرد.

به‌عنوان یک چهره عمومی، از پیت به‌عنوان یکی از با نفوذترین و قدرتمندترین افراد در صنعت سرگرمی آمریکا نام برده شده است. او سال‌ها از سوی رسانه‌های مختلف به‌عنوان جذاب‌ترین مرد جهان یاد می‌شد و زندگی شخصی‌اش همواره مورد تبلیغات گسترده قرار دارد. او از جنیفر آنیستون بازیگر زن طلاق گرفته و از آنجلینا جولی بازیگر زن از نظر قانونی جدا شده است. پیت و جولی ۶ فرزند دارند که سه فرزندشان به فرزندی پذیرفته شده‌اند. دستمزد برد پیت برای فیلم‌های گوناگون، متفاوت است اما گفته می‌شود او برای بازی در هر فیلم میانگین ده میلیون دلار دریافت می‌کند.

توجه داشته باشید فیلم‌های این فهرست براساس رتبه‌بندی IMDB مرتب شده است.

فهرست بهترین فیلم های برد پیت

برد پیت و آنجلینا جولی در نمایی از فیلم آقا و خانم اسمیت

۲۵ - فیلم Mr. & Mis. Smith فیلم آقا و خانم اسمیت

کارگردان: داگ لیمان | نویسنده: آن سیمون کینبرگ

بازیگران: برد پیت، آنجلینا جولی، آدام برودی

تاریخ اکران: ۱۰ ژوئن ۲۰۰۵

میانگین امتیازات Mr. & Mrs. Smith در IMDB: ۶.۵ از ۱۰

حدود ۱۶ سال از زمان پخش آقا و خانم اسمیت می‌گذرد. زوجی که بعد از پخش این فیلم، حسابی نام‌شان بر سر زبان‌ها افتاد و مخاطب فراوانی را در سراسر جهان جذب کرد. ساختار فيلم‌نامه این اثر را تا حد زیادی می‌توان به کمدی‌های هاوارد هاکس، جرج کیوکر و بیشتر از همه به فیلم خارش هفت ساله بیلی وایلدر نزدیک دانست. جان اسميت و جين اسميت هر دو به نوعي مأمور مخفي و آدمكش هستند. آن‌ها پنج يا شش سال در كنار هم زندگي كرده‌اند؛ بي آن كه بدانند شغل هر يك چيست. فیلم برای اینکه بهتر بتواند به شغل این زن و شوهر بپردازد از ساختاري مبتني بر مونتاژ موازي استفاده مي‌كند كه در نهايت به فيلم‌نامه ساختاري آينه‌اي مي‌دهد. نکته مهمی که در این اثر اهمیت دارد رابطه‌ی عاطفی نه چندان مستحکم زن و شوهر است که قبل از تمام دعواهای آن‌ها وجود داشته و شغل طرف مقابل صرفا بهانه است. بی‌شک مسئله‌ای که آقا و خانم اسمیت را تبدیل به اثری ماندگار می‌کند توجه به کلیشه‌های عادی زندگی است که می‌تواند در زندگی هر انسان معمولی‌ای وجود داشته باشد. اما این کلیشه وقتی با یک نبرد تمام عیار همراه می‌شود مخاطب‌اش دو چندان خواهد شد.

برد پیت در نمایی از فیلم به سوی ستارگان

۲۴ - فیلم AD Astra فیلم به سوی ستارگان

کارگردان: جیمز گری | نویسنده: جیمز گری و اتان گروس

بازیگران: برد پیت، تامی لی جونز، روث نگا

تاریخ اکران: ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹

میانگین امتیازات Ad Astra در IMDB: ۶.۵ از ۱۰

روی مک براید فردی درونگرا، ساکت و نسبتا بی‌احساسی است که از کار خود لذت می برد زیرا این کار او را از سایر جهان و همه افراد در آن جدا می‌کند. در اینجا شاهد شخصیتی هستیم که به سمت بلوغ احساسی کامل پیش می‌رود که ازطریق بازی متعهدانه پیت به نمایش در می‌آید. پدر او فضانورد مشهوری بوده که ۱۶ سال پیش در دوردست‌ترین نقطه منظومه شمسی ناپدید می‌شود. حال روی قصد دارد شجاعت خود را به رخ دیگران بکشد و دنبال پدرش در فضا بگردد. پیت به واقع در درون شخصیت خود در فیلم فرو می‌رود و به‌طور کامل مخاطب را به درون فیلم و تجربیات شخصیت های آن می‌برد. در  Ad Astra، پیت نقش فضانوردی را بازی می‌کند که پدرش سال‌ها پیش در فضا ناپدید شده و وی اکنون می‌خواهد به فضا رفته و پدرش را بیابد. اگرچه به وضوح این فیلم سفر یک مرد تنها به دوردست ترین نقاط کهکشان است، اما Ad Astra را می‌توان سفر او به عمق روح خودش نیز دانست که فیلمی زیبا و پرمعنی از آب در می‌آید. او در مسیر قطعی‌ای که برای خود برگزیده به اندازه تایلر دوردن تقلیدی از مردانگی است. پیت قهرمان بی‌نقصی را برای این فیلم به تصویر درآورده که وسعت فضا کمتر از کوچک بودن درون انسان عذابش می‌دهد.

برد پیت در نمایی از فیلم درخت زندگی

۲۳- فیلم The Tree of Life فیلم درخت زندگی

کارگردان: ترنس مالیک | نویسنده: ترنس مالیک

بازیگران: برد پیت، شان پن، جسیکا چستین

تاریخ اکران: ۱۷ می ۲۰۱۱

میانگین امتیازات The Tree of Life در IMDB: ۶.۸ از ۱۰

ترنس مالیک نقش مهمی در بازی فوق‌العاده برد پیت در درخت زندگی دارد. این فیلم که مربوط‌به دهه ۱۹۵۰ بوده و در تگزاس می‌گذرد درباره خانواده، حافظه و منشا زندگی است و باعث شده برد پیت در نقش سرپرست خانواده به‌عنوان همسر و پدر سه فرزند یکی از بهترین فیلم‌های کارنامه کاری خود را به نمایش بگذارد. برد پیت در نقش اوبرایان حساسیتی توام با پرخاشگری در تربیت فرزند خود به کار می‌گیرد. با اینکه "درخت زندگی" اولین باری نبود که پیت در نقش پدر بازی می كرد اما این اولین‌بار بود که بعد از درخواست ترنس مالیک پذیرفت به‌طور كامل از پیچیدگی‌های نقش پدر بودن استقبال کند. اقدامات او ممکن است سؤال برانگیز یا توهین‌آمیز به نظر برسد، اما او با بازی خود این احساس را القا می‌کند که تصمیم دارد به مرد بهتری تبدیل شود. درخت‌زندگی هم‌چنان که یکی از نامتعارف‌ترین نقش‌های پیت است، یکی از بهترین کارهای اوست. نقش او مشابه کهن‌الگوهای پدر سالار آمریکایی در قرن بیستم است. فردی سخت‌گیر و گوشه‌گیر که بی‌اعتنا به صدمات جبران ناپذیر آن‌چه در انتظارش است همه چیز را وقف خانواده‌اش می‌کند. پیت تجسم احترامی است که پسران نسبت به پدران خود دارند اما همزمان انگار چیزهای زیادی برای مخفی کردن دارد. در کل کاراکتر اوبرایان طوری است که همزمان هم او را دوست دارید و هم می‌خواهید او را از بین ببرید.

نمایی از فیلم جنگ جهانی زد

۲۲- فیلم World War Z   فیلم جنگ جهانی زد

کارگردان: مارک فورستر | نویسنده: درو گودارد

بازیگران: برد پیت، میرل انوس

تاریخ اکران: ۲۱ ژوئن ۲۰۱۳

میانگین امتیازات World War Z در IMDB: ۷ از ۱۰

جنگ جهانی زد، فیلمی محصول سال ۲۰۱۳ به کارگردانی مارک فورستر بر مبنای رمان پرفروش «جنگ جهانی زد: تاریخ شفاهی جنگ زامبی» نوشته مکس بروکس است. پیت در این فیلم در نقش یک مأمور سازمان ملل به نام جری لین بازی می‌کند که سفری بین‌المللی را علیه زمان شروع می‌کند تا مانع از شیوع نسل زامبیها شود. او درکنار تلاش برای نجات جان مردم عادی، باید از خانواده خود نیز دربرابر حمله زامبی‌ها محافظت کند. در یک صبح معمولی در خیابان‌های فیلادلفیا، ناگهان همه شهر بهم ریخته و عده‌ای شروع به حمله به دیگران می‌کنند. به‌زودی معلوم می‌شود که افراد حمله‌کننده، به‌نوعی ویروس کشنده مبتلا شده‌اند که آن‌ها را تبدیل به موجوداتی درنده و خونخوار کرده که تنها هدفشان ویرانی و نابودی انسان‌هاست. در این وضعیت خطرناک ، گری در لحظات آخر به همراه خانواده اش با هلیکوپتر موفق می‌شود تا از مهلکه بگریزد و به یک کشتی امن واقع در اقیانوس اطلس بپیوندد؛ جایی که در آن اطلاع می یابد که باید به شغل سابق خود برگشته و به راه حلی برای پایان دادن به این شرایط و یافتن درمان اقدام کند. اما گری مخالف تنها گذاشتن خانواده و ریسک کردن بر سر زندگی اش است بااین‌حال زمانی‌که به او اطلاع داده می‌شود در صورت سرباز زدن از وظیفه‌اش، جان خانواده‌اش در خطر قرار ‌می‌گیرد، مجبور به پذیرش این پیشنهاد می‌شود. بازی پیت در این فیلم در نقش یک قهرمان نجات‌دهنده قابل تحسین است. او شخصیتی شجاع و در عین حال دوست‌دار خانواده‌اش است. امری که او را در معرض انتخاب‌های سخت قرار داده و منحنی شخصیتی او را تکمیل می‌کند.

برد پیت در نمایی از فیلم بخوان و بعد بسوزان

۲۱- فیلم Burn After Reading فیلم بخوان و بعد بسوزان

کارگردان: برادران کوئن | نویسنده: برادران کوئن

بازیگران: برد پیت، فرانسیس مک دورمند، جرج کلونی

تاریخ اکران: ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۸

میانگین امتیازات Burn After Reading در IMDB: ۷ از ۱۰

این فیلم کمدی سیاه تنها همکاری پیت با برادران کوئن محسوب می‌شود که ازلحاظ فروش و نظر منتقدین خوب بود. اما همانند آثار دیگران برادران کوئن رفته‌رفته نظر عده بیشتری را جلب کرد و به یکی از مهم‌ترین آثار او تبدیل شد. درواقع پیش از این، پیت قرار بود در اقتباسی از رمان به سمت دریای سفید که درباره جنگ جهانی دوم است، به کارگردانی این دو برادر ایفای نقش کند؛ اما این فیلم به علت هزینه بالا هرگز ساخته نشد. داستان فیلم “بخوان و بسوزان” را نمی‌توان به شکلی یکپارچه توصیف کرد، زیرا این فیلم مانند پازلی‌ست که تکه‌های آن را باید در روایت فیلم پیدا کنیم و کنار هم قرار دهیم؛ اما جریان اصلی فیلم از جایی آغاز می‌شود که یک کارمند سازمان CIA به‌نام آزبورن کاکس (با بازی جان مالکوویچ) بعد از بیرون آمدن از کارش تصمیم می‌گیرد کتابی با محوریت سرگذشت زندگی و چگونگی انجام شغلش در این سازمان بنویسد. در طرف دیگر داستان زنی به‌نام لیندا (با بازیفرانسیس مک‌دورموند) در یک باشگاه ورزشی بزرگ کار می‌کند و به‌دنبال تأمین هزینه عمل جراحی زیبایی‌اش است تا اینکه دوستش چاد (با بازی برد پیت) یک وسیله ارزشمند که توسط یکی از اعضای باشگاه جامانده است را پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد از صاحب آن اخاذی کند تا به پول هنگفتی برسد .وی در این فیلم نقش یک مربی بدن سازی را ایفا می‌کند که به شکل ناخوشایندی تلاش در پیمان‌شکنی دارد. بخوان و بعد بسوزان با اینکه با نظرات مختلف مواجه شد اما یک کمدی سیاه موفق است و برد پیت هم در نقش خود خوش درخشیده است.

برد پیت و رابرت ردفورد در نمایی از جاسوس بازی

۲۰- فیلم SPY Game فیلم جاسوس بازی

کارگردان: تونی اسکات | نویسنده: میشل فراست بکنر

بازیگران: رابرت رد فورد، برد پیت

تاریخ اکران: ۲۱ نوامبر ۲۰۰۱

میانگین امتیازات SPY Game در IMDB: ۷.۱ از ۱۰

در این فیلم رابرت ردفورد نقش یک افسر سی‌آی‌ای به نام ناتان مویر را بازی می‌کند که در دوران پایانی خدمت خودش است. این فیلم روایت‌گر ماجرایی در آخرین ۲۴ ساعت کاری او پیش از بازنشستگی‌اش است. جاسوس بازی با قصه‌گویی خاص خود حتی مخاطب را هم در دقایق ابتدایی فریب می‌دهد و با صبر و حوصله دست به خلق داستانی می‌زند که خیانت و سیاهی در نقطه به نقطه‌ی آن جای گرفته است. در ابتدای کار، بیننده فکر می‌کند با یکی دیگر از فیلم‌های اکشن این سبک روبه‌رو است که از قضا سکانس آغازین‌اش را نیز در اوج هیجان خلق کرده و طبیعتا در ادامه هم اکشن حجم بالایی از دقایق آن را تشکیل می‌دهد. تام بیشاپ، با بازی براد پیت، یک کارمند جوان سی‌آی‌اِی است که در آستانه‌ی اعدام در یک زندان در چین است. مشخص است که سران سی‌آی‌ای قصد ندارند مانع مرگ او شوند اما مویر، برخلاف تصمیمات گذشته‌اش، این بار تصمیم می‌گیرد بیشاپ را نجات دهد. هیجان بالای فیلم از زمانی‌که مویر تصمیم می‌گیرد به زندان چینی یورش برده و پیت را آزاد کند به مخاطب منتقل می‌شود و تماشاگر، فیلم را بدون وقفه و افت داستان تا انتها دنبال می‌کند. بازی خوب رابرت ردفورد به‌عنوان نقش اصلی کمک شایانی به پریشان‌حالیِ نقش پیت در جایگاه یک زندانی می‌کند.

برد پیت در نمایی از فیلم متفقین

۱۹- فیلم Allied فیلم متفقین

کارگردان: رابرت زمه‌کیس | نویسنده: استیون نایت

بازیگران: برد پیت، مارین کوتیارد، ژارد هریس

تاریخ اکران: ۲۳ نوامبر ۲۰۱۶

میانگین امتیازات Allied در IMDB: ۷.۱ از ۱۰

«متفقین» یک فیلم آمریکایی در سبک رمانتیک مهیج به نویسندگی استیون نایت و کارگردانی رابرت زمکیس است. در طول جنگ جهانی دوم، ماکس واتان (پیت) و مبارز فرانسوی، ماریان بوسه‌ژوق (ماریون کوتیار) در نقش زن و شوهر در کازابلانکا برای ترور سفیر آلمان فرستاده می‌شوند. آن‌ها هنگام انجام مأموریت خود، عاشق یکدیگر می‌شوند و درنهایت ازدواج می‌کنند، اما این امر آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد. Allied یادآور ملودرام های جنگ جهانی دوم دهه 1940 است و پیت و کوتیار در آن فارغ از فضای هرج‌و‌مرج محیط زندگی‌شان، عاشق یکدیگر می‌شوند. فیلم را می‌توان ترکیب دو داستان متوالی با موضوعات مجزا دانست. داستانی درباره ترور و عشق و داستان دیگر مربوط‌به مأموریت پیت برای پرده‌برداشتن از راز جاسوس بودن همسرش. بازی‌های خوب پیت و کوتیار باعث شده تعلیق فیلم کرد بهتری پیدا کرده و مخاطب تا پایان این اثر را دنبال کند.

بردپیت در نمایی از فیلم رودخانه‌ای از میان آن عبور می‌کند

۱۸- فیلم A River Runs Through It فیلم رودخانه‌ای از آن عبور می‌کند

کارگردان: رابرت ردفورد | نویسنده: ریچارد فردنبرگ

بازیگران: کرگ شفر، برد پیت، تام اسکریت

تاریخ اکران: ۳۰ اکتبر ۱۹۹۲

میانگین امتیازات A River Runs Through It در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

برد پیت اولین نقش اصلی خود را در پروژه‌ای با بودجه کلان در فیلم «رودخانه‌ای از آن عبور می‌کند» بازی کرد. این فیلم که یکی از فیلم های قدیمی برد پیت است، درامی مربوط‌به دوره‌ای خاص است که براساس رمان نیمه زندگینامه‌ای به همین نام ساخته شده و پیت در نقش پل، برادر نورمن (کریگ شفر) بازی کرده است. فیلم‌نامه این فیلم توسط ریچارد فریدنبرگ نوشته شده است. فیلم در اطراف شهر میزولا در ایالت مونتانا آمریکا اتفاق میفتد و داستان دو پسر یک کشیش را روایت می‌کند، که یکی از آن‌ها درس‌خوان و دیگری کودکی سرکش است. آن‌ها در دوره زمانی روزهای سخت پس از جنگ جهانی اول تا رکود بزرگ در آمریکا که شامل ممنوعیت الکل در ایالات متحده آمریکا می‌شد در منطقه کوه های راکی بزرگ می‌شوند و به سن بلوغ می‌رسند. این فیلم از دیدگاه نورمن روایت می‌شود، پسراني که توسط پدرشان تربیت شده‌اند و پس از مدتی دوری از او در بزرگسالی با وضعیتی آشفته به خانه بازمی‌گردند. این فیلم دستاویز خوبی برای پیت بود که بتواند استعداد بازیگری خود را به نمایش بگذارد و ثابت کند که بازیگر ماهری است. همکاری پیت با تیمی حرفه‌ای و کاربلد باعث شد تا نقش او بهتر دیده شود. از نکات قابل‌توجه فیلم می‌توان به فیلم‌برداری خیره‌کننده آن اشاره کرد که اسکار فیلم‌برداری را به ارمغان آورد. از A River Runs Through It به‌عنوان فیلمی یاد می‌شود که باعث ارتقای بازیگری پیت و تبدیل شدن او به ستاره‌ای مشهور شد.

برد پیت در نمایی از فیلم تروی

۱۷- فیلم Troy فیلم تروی

کارگردان: ولفگانگ پترسون | نویسنده: دیوید بنیوف

بازیگران: برد پیت، اریک بانا، اورلاندو بلوم

تاریخ اکران: ۱۴ می ۲۰۰۴

میانگین امتیازات Troy در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

داستان فیلم تروی (Troy) همان‌گونه که از نامش پیدا است، از افسانه‌های یونانی الهام گرفته شده است. در این فیلم سربازان یونانی با هدف فتح تروا به این شهر لشکر کشیده و پس از اینکه راهی برای نفوذ به شهر پیدا نمی‌کنند، اسب چوبی بسیار بزرگی ساخته و با پنهان شدن در این اسب به داخل شهر نفوذ می‌کنند. این نقشه زمینه‌ساز فتح تروی و نابودی این شهر را فراهم می‌کند.

برد پیت در این فیلم در نقش آشیل، یکی از معروف‌ترین اسطوره‌های یونان باستان ایفای نقش می‌کند. بدون شک این فیلم از بسیاری از جهات شایستگی قرار گرفتن در فهرست بهترین فیلمهای برد پیت را دارد زیرا او به زیبایی نقش یک کاراکتر اسطوره‌ای را ایفا کرده و به خوبی زوایای مختلف شخصیت آشیل را به تصویر کشیده است. او همان اندازه که جنگ‌آوری و شجاعت آشیل را ایفا می‌کند، در نشان دادن احساسات و عواطف آشیل نیز موفق عمل کرده است. جالب است بدانید که برد پیت برای بازی در نقش آشیل، چیزی حدود شش ماه تمرین کرد و رژیم‌غذایی ویژه‌ای گرفت تا در قد و قواره یک اسطوره یونانی ظاهر شود. به همین جهت می‌توان به جرئت فیلم تروا را یکی از بهترین فیلم‌های تاریخی برد پیت دانست.

برد پیت در نمایی از فیلم بابل

۱۶- فیلم Babel فیلم بابِل

کارگردان: آلخاندرو ایناریتو | نویسنده: گیلرمو آریاگا

بازیگران: برد پیت، کیت بلانشت

تاریخ اکران: ۱۰ نوامبر ۲۰۰۶

میانگین امتیازات Babel در IMDB: ۷.۴ از ۱۰

ریچارد (برد پیت) و سوزان (کیت بلانشت) یک زوج توریست هستند که در غم از دست‌دادن فرزند سوم‌شان به روستایی در حومه مراکش سفر می‌کنند تا زمان بیشتری را با هم بگذرانند. در مراکش دو پسر با اسلحه پدرشان اتوبوسی را که آن دو از مسافران آن هستند نشانه می‌روند و این کارشان باعث زخمی‌شدن سوزان می‌شود. جریان رسانه‌ای می‌شود و اینترپل در ماجرا دخالت می‌کند. این فیلم به بیان علت و معلول حوادث کوچک، که مجموع آن یک حادثه بزرگ در سطح جهانی می‌شود، می‌پردازد و تأثیر روابط کوچک را بر حادثه‌ای بزرگ که از درون خالی است بیان می‌کند. ایناریتو برای این هدف از روایت داستان‌های موازی و توالی‌‌های زمانی درهم استفاده کرده و با این کار ذهن بیننده را از منحرف شدن در خطوط داستانی مختلف فیلم حفظ کرده‌است. بازی درست و اندازه برد پیت که مجبور است در دقایقی فقط سکوت کند تا نگرانی‌اش بابت ناامنی به همسرش منتقل نشود دیدنی و قابل‌توجه است. بابِل به خوبی احساسات تماشاگر را درگیر کرده و روی عواطف او تاثیر می‌گذارد. ایناریتو در این فیلم به خوبی به تقابل فرهنگ‌های مختلف و عدم درک متقابل انسان‌ها پرداخته است. بابل در ۶ رشته نامزد دریافت اسکار شد و پیت را برای سومین بار در کرسی نامزدی گلدن گلوب نشاند.

برد پیت در نمایی از فیلم تلما و لوئیز

۱۵- فیلم Thelma & Louise فیلم تلما و لوئیز

کارگردان: ریدلی اسکات | نویسنده: کالی خوری

بازیگران: سوزان ساراندون، جینا دیویس، برد پیت

تاریخ اکران: ۲۴ می ۱۹۹۱

میانگین امتیازات Thelma & Louise در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

تلما و لوئیز یکی از فیلم‌ های قدیمی برد پیت محسوب می‌شود. درواقع قدیمی‌ترین‌شان. برد پیت با بازی در این فیلم اولین نقش اصلی خود را تجربه کرد. برد پیت که در این فیلم اولین نقش‌آفرینی حرفه‌ای خود را برعهده دارد همان‌چیزی است که باید باشد. با اینکه نقش‌های اصلی را بازیگران زن برعهده دارند اما او هرگاه جلوی دوربین ظاهر می‌شود توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. در این فیلم وی نقش یک دزد پاره وقت را دارد که با تلما (با بازی جینا دیویس) دوست می‌شود تنها برای آن که بتواند با پس انداز لوییز (با بازی سوزان ساراندون) فرار کند. این دو زن کم کم در مسیر بیچارگی و جرم و جنایت قرار می‌گیرند که موجب می‌شود نهایتا خود را با ماشین به گرند کانیون پرتاب کنند. برد پیت با وجود آن که نقش کوچکی در این فیلم فمنیستی ایفا می‌کند، کاملا جذاب و به یاد ماندنی ظاهر شده است. دیویس و ساراندون نیز بی‌نظیر بازی کرده‌اند و در مجموع این فیلم که پایانی بسیار به یاد ماندنی دارد، یکی از بهترین فیلم های ریدلی اسکات محسوب می‌شود. ویژگی ساختاری تلما و لوئیز در نوع تیپ‌سازی در بین بازیگران مرد است و تمام بازیگران مرد فیلم از جمله برد پیت تیپ هستند.

برد پیت و کیسی افلک در نمایی از فیلم قتل جسی جیمز

۱۴- فیلم The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford فیلم ترور جسی جیمز به‌‌ دست رابرت فورد بزدل

کارگردان: آندره دومینیک | نویسنده: آندره دومینیک

بازیگران: برد پیت، کیسی افلک، سام شپارد

تاریخ اکران: ۱۹ اکتبر ۲۰۰۷

میانگین امتیازات The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

از همان ابتدای فیلم دومینیک با نماهای زیبا و موسیقی متن دلنشین مخاطب را جذب و تا انتها درگیر خود می‌کند. فیلم در همان عنوانش کلیت داستان را برای مخاطب مشخص می‌کند. داستان به چگونگی کشته شدن جسی جیمز (یکی از مشهورترین راهزن‌های آمریکا) در اواخر دهه هشتاد می‌پردازد. این فیلم روزهای آخر زندگی او و همچنین وضعیت قاتلش در قبل و بعد از مرگ او را نشان می‌دهد. یکی از کلیدهای موفقیت این اثر درام فیلم‌برداری بی نقص آن است. «راجر دیکینز» که فیلم‌بردار ماهری در هالیوود محسوب می‌شود، در این فیلم سینمایی سنگ تمام گذاشته است. قاب‌های زیبای او پس از فیلم نیز از یادها نخواهد رفت.

معمولا در فیلم‌های برد پیت شاهد نقش آفرینی خوب او هستیم ولی بازی او در نقش جسی جیمز بسیار چشم‌گیر است. او به خوبی توانست کاریزما ، خشونت ذاتی، سرگشتگی و عطوفت شخصیت جسی را به‌طور همزمان به مخاطب القا کند. بازی این شخصیت کار راحتی نیست. به همین منظور برد پیت همیشه از این فیلم به‌عنوان یکی از سخت‌ترین کارهایش یاد می‌کند. بازی کیسی افلک در نقش رابرت فورد به‌عنوان نقش مکمل جسی جیمز نیز بسیار عالی است و کمک شایانی به دیده شدن بازی برد پیت کرده است.  این فیلم سینمایی که برد پیت تهیه کننده آن هم بوده درامی شاعرانه و روانشناختی در ژانر وسترن است که هر عاشق سینمایی را شیفته خود می‌کند. اگر تا به امروز موفق به دیدن این اثر کالت نشده‌اید، حتما تماشای آن را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

برد پیت در نمایی از فیلم فیوری

۱۳- فیلم Fury فیلم فیوری

کارگردان: دیوید آیر | نویسنده: دیوید آیر

بازیگران: برد پیت، شیا لابوف، لوگان لرمن

تاریخ اکران: ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴

میانگین امتیازات Fury در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

فیلم فیوری (Fury) یکی دیگر از فیلم‌های محبوب برد پیت است که موضوع آن درباره جنگ جهانی است. برد پیت در این فیلم نقش یک گروهبان به نام دان واردی را ایفا می‌کند که فرماندهی یک تانک شرمن مدل M4 را به عهده دارد. او به همراه خدمه‌اش و چند تانک دیگر برای یک مأموریت خطرناک و حساس علیه متفقین در خط مقدم دشمن اعزام می‌شوند. اما با از بین رفتن سایر تانک‌ها، او و تانکش که فیوری نام دارد، باید به‌تنهایی در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

دیوید آیر، کارگردان فیلم فیوری، این فیلم را با هدف قهرمان سازی از سربازان آمریکایی به واسطه‌ی اقدامات شجاعانه در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم ساخته است. با وجود اینکه ایرادات مختلفی به خط داستانی فیلم و اغراق‌های آن وارد شده است، اما بازی درخشان برد پیت فیلم فیوری را نجات داده است. او به خوبی زوایای مختلفی از شخصت گروهبان دان را به تصویر می‌کشد و به خوبی شخصیت دان را رفته رفته به یک قهرمان در ذهن بیننده تبدیل می‌کند.

برد پیت، دی کاپریو و مارگو رابی در نمایی از روزی روزگاری هالیوود

۱۲- فیلم Once Upon a Time... In Hollywood فیلم روزی روزگاری در هالیوود

کارگردان: کوئنتین تارانتینو | نویسنده: کوئنتین تارانتینو

بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی

تاریخ اکران: ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۹

میانگین امتیازات Once Upon a Time... In Hollywood در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» یک کمدی-مهیج با داستان و شخصیت‌هایی درهم از واقعیت و تخیل به کارگردانی “کوئنتین تارانتینو” است. در این فیلم شاهد حضور ستارگانی همچون لئوناردو دیکاپریو، برد پیت و مارگو رابی هستیم. داستان فیلم، یک بازیگر هالیوود به نام ریک دالتون (دیکاپریو) و بدلکارش کلیف بوث (برد پیت) را در دوران طلایی هالیوود دنبال می‌کند. بازی پیت در این فیلم هویتی مستقل یافته و با اینکه نقشی مکمل است زیر سایه بازی هیچ بازیگر دیگری قرار نمی‌گیرد و باید این نقش آفرینی را یکی از بهترین بازی‌های کارنامه بازیگری‌اش دانست. در ظاهر، این فیلم بسیار متفاوت از دیگر فیلم‌های تارانتینو است اما وقتی دقیق‌تر می‌شویم می‌بینیم که دقیقاً همان فضایی را دارد که تارانتینو در دیگر فیلم‌هایش به آن پرداخته است. قهرمانان روزی روزگاری در هالیوود در تلاش‌اند تا حرفه‌ی رو به افول خودشان را نجات دهند. حضور دیکاپریو و پیت درکنار یکدیگر به‌تنهایی می‌تواند هر داستانی را از سطح معمولی به سطح عالی برساند. روزی روزگاری در هالیوود در ۱۰ شاخه‌ مختلف نامزد دریافت جایزه اسکار بود که درنهایت با دو جایزه (بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین طراحی صحنه) مراسم را ترک کرد. اما در مراسم گلدن گلوب فیلم درخشش بیشتری داشت و با دریافت ۳ جایزه از ۵ نامزدی و دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم موزیکال و کمدی توانست مراسم را با دستی پر ترک کند. اگر از ایرادهای داستانی و مدت زمان طولانی فیلم چشم‌پوشی کنید، آن‌گاه تماشای جدیدترین ساخته‌ی تارانتینو با نقش‌آفرینیِ دو تن از بهترین بازیگران تاریخ معاصر سینمای جهان(دیکاپریو و برد پیت) برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

برد پیت در نمایی از فیلم مانیبال

۱۱- فیلم Moneyball فیلم مانیبال

کارگردان: بنت میلر | نویسنده: آرون سورکین

بازیگران: برد پیت، رابین رایت، ژونا هیل

تاریخ اکران: ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۱

میانگین امتیازات Moneyball در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

برد پیت به غیر از بازیگری، جایگاه خود را به‌عنوان یک تهیه‌کننده خوب نیز تثبیت کرده است. فیلم مانیبال یکی از فیلم‌هایی است که برد پیت به غیر از ایفای نقش اصلی، آن را تهیه نیز کرده است. او ستاره این فیلم بیوگرافی ورزشی است که فیلم‌نامه آن از رمانی به همین نام اقتباس شده است. بازی در نقش شخصیتی که بیس بال و برخی از مناسبات‌اش را برای همیشه تغییر داد، می‌تواند یک چالش سخت تلقی شود، به‌خصوص اگر فیلم‌نامه نویسی مانند آرون سورکین آن را به نگارش درآورده باشد. اما نه برای برد پیت. او در نقش بیلی بین، مدیر کل سابق دو و میدانی Oakland Athletics ، شخصی آرام ، قدرتمند ، شوخ طبع و فریبنده بود. او در تلاش است برای تیم بیسبال Oakland Athletics در فصل جدید مسابقات در سال ۲۰۰۲  مجموعه‌ای از افراد بااستعداد را با بودجه‌ی محدودی که در اختیار دارد به خدمت بگیرد. او درنهایت موفق می‌شود تیمی بسازد که رکورد بیشترین بردهای متوالی در طول مسابقات را به نام خود ثبت کند. در نگاه اول مانیبال شاید فقط برای طرفداران بیس بال مانند یک فیلمِ واقعی به نظر برسد اما بازی استادانه پیت، جونا هیل در نقش مکمل و کارگردانی بنت میلر، Moneyball را به یک فیلم ورزشی هیجان انگیز ، جذاب و منحصر‌به‌فرد تبدیل کرده است. مانیبال به غیر از فتح گیشه در اسکار نیز به توفیق می‌رسد و در شش رشته از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد برای پیت، نامزد دریافت جایزه می‌شود.

برد پیت در فیلم افسانه‌های خزان

۱۰- فیلم Legends of the Fall فیلم افسانه‌های خزان

کارگردان:  ادوارد زوئیک | نویسنده: سوزان شیلیدی

بازیگران: برد پیت،آنتونی هاپکینز، آیدان کوئینز

تاریخ اکران: ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۱

میانگین امتیازات Legends of the Fall در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

برای بسیاری افسانه‌های خزان به منزله‌ی فیلمی است که جایگاه برد پیت را به‌عنوان ستاره هالیوود تثبیت کرد. این فیلم که در سال ۱۹۹۴ ساخته شد از رمانی به همین نام اقتباس شده بود و کارگردانی آن بر عهده ادوارد زوئیک بود. از بازیگران دیگری که برد پیت را در این فیلم یاری می‌کردند می‌توان از ستاره‌هایی مثل آنتونی هاپکینز و هنری توماس نام برد. با این فیلم بود که پیت برای اولین‌بار نامزد گلدن گلوب شد. زمان داستانی این فیلم به قبل از جنگ جهانی اول برمی‌گردد و درباره سه برادر و پدرشان است که در جنگلی دور افتاده زندگی می‌کنند و محوریت داستانی فیلم نمایش تاثیری است که جنگ بر زندگی‌ آن‌ها می‌گذارد. پیت در این فیلم در نقش تریستان لادلوف، برادر وسطی بوده و شخصیتی به مراتب پیچیده‌تر نسبت به برادران دیگر خود دارد و در کل می‌توان بازی او در این فیلم را قابل لمس، دارای جنبه دراماتیک بالا و صمیمی توصیف کرد. پیت در این فیلم به‌لطف نقشی چالش برانگیز به‌عنوان شخصیتی که آسیب‌های زیادی را تجربه می‌کند ، در هر صحنه هنرنمایی می‌کند. از موفقیت‌های این فیلم می‌توان به اسکار فیلم‌برداری و چهار نامزدی گلدن گلوب اشاره کرد. برد پیت برای نمایش تمام عیار یک قهرمان سرکش در این فیلم تحسین منتقدان و مخاطبان فیلم را برانگیخت.

برد پیت و ستاره‌های دیگر در فیلم یازده یار اوشن

۹- فیلم Ocean's Eleven فیلم یازده یار اوشن

کارگردان:  استیون سودربرگ | نویسنده: جرج کلایتون جانسون، جک گلدن راسل

بازیگران: جرج کلونی، برد پیت، جولیا رابرتز

تاریخ اکران: ۷ دسامبر ۲۰۰۱

میانگین امتیازات Ocean's Eleven در IMDB: ۷.۷ از ۱۰

«یازده یار اوشن» فیلمی در ژانر جنایی است که اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های یاران اوشن محسوب می‌شود. در این اثر بازیگران سرشناسی مانند «جرج کلونی»، «برد پیت» و «مت دیمون» به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان فیلم درباره سارقی به نام دنیل اوشن (با بازی جورج کلونی) است که به‌تازگی از زندان آزاد شده‌ است. اوشن بلافاصله پس از آزادی از زندان نقشه‌ای جدید برای یک سرقت بزرگ می‌کشد. اوشن قصد دارد تا به خرانه‌ی یکی از کازینوهای زنجیره‌ای و سه‌گانه‌ی لاس وگاس دستبرد بزند و مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار از آن بدزدد. به همین دلیل دنی اوشن به ملاقات دوست قدیمی‌اش راستی رایان (با بازی برد پیت) می‌رود.

در این فیلم سینمایی برد پیت به خوبی توانسته هوش بالای شخصیت را نمایان کند و نقش یک قمارباز حرفه‌ای را بسیار خوب به نمایش بگذارد. فیلم‌شناسی برد پیت نشان‌دهنده ظرافت‌های بازی اوست. او می‌تواند به خوبی در هر فیلمی به مخاطب نزدیک شود.ماجرای دزدی اوشن، به همین سادگی‌ها پیش نمی‌رود و عوامل زیادی باعث خراب شدن نقشه او می‌شود. یازده یار اوشن با بازی بازیگران به نام خود فیلمی با موضوع سرقت است که الهام‌بخش بسیاری از فیلمهای سرقت محور بعد از خود شد. این فیلم از آخرین فیلم‌ های برد پیت در ژانر سرقت محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال فیلمی هستید که نزدیک به دو ساعت شما را هیجان‌زده و سرگرم کند این اثر سودربرگ را حتما تماشا کنید.

برد پیت و دیگران ستارگان در فیلم رکود بزرگ

۸- فیلم The Big Short فیلم رکود بزرگ

کارگردان:  آدام مک کی | نویسنده: چارلز راندولف و آدام مک کی

بازیگران: کریستین بیل، استیون کارل، رایان گاسلینگ و برد پیت

تاریخ اکران: ۲۳ دسامبر ۲۰۱۵

میانگین امتیازات The Big Short در IMDB: ۷.۸ از ۱۰

«رکود بزرگ» فیلمی در سبک زندگینامه‌ای و کمدی-درام به کارگردانی و نویسندگی آدام مک‌کی است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این فیلم براساس کتابی به همین نام نوشته‌ی مایکل لوئیس روزنامه‌نگار آمریکایی، درباره بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۷ است که بالا رفتن نرخ بازار مسکن و حباب اقتصادی را به ارمغان آورد. البته نام این فیلم معادل فارسی ندارد و قابل ترجمه نیست. می‌توان نام فیلم را این‌گونه توضیح داد: هنگامی که معامله‌گری پیش‌بینی کند قیمت یک سهم در آینده کاهش می‌یابد، با روش فروش استقراضی یا ابزار اختیار معامله می‌تواند از وقوع ریزش، سود کسب کند. به این کار«short» کردن می‌گویند. داستان این فیلم درباره‌ی «short» کردن باز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین فیلم‌ های برد پیت | از Seven تا Troy»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..