تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رصد یک ستاره عظیم در نزدیکی مرکز کهکشان راه شیری

یک تیم بین‌المللی از ستاره‌شناسان موفق به رصد یک ستاره غول پیکر به نام "VVV-WIT-۰۸" در نزدیکی قلب کهکشان راه شیری شده‌اند. این ستاره تقریباً در فاصله ۲۵ هزار سال نوری از ما واقع شده و اعتقاد بر این است که به گروه جدیدی از سیستم غول‌پیکر ستاره‌ای چشمک‌زن دوتایی تعلق دارد.

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از تی ای نوشت:

در این سیستم ستاره‌ای، این ستاره ۱۰۰ برابر از خورشید بزرگتر است و توسط یک همراه مداری که هنوز دیده نشده، هر چند دهه یک بار نورش کم می‌شود. مشاهدات انجام شده توسط تلسکوپ نشان داده است که این ستاره غول پیکر ۹۷ درصد کم نور شده است.

این ستاره در منطقه‌ای متراکم از کهکشان راه شیری واقع شده است. از این رو احتمالاً تعداد اجرام تاریک شناور اطراف این ستاره بسیار زیاد است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رصد یک ستاره عظیم در نزدیکی مرکز کهکشان راه شیری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..