تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خسارت نرفتن دانش‌آموزان به مدرسه بیشتر از کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا رئیسی، در مراسم اختتامیه جشنواره و پویش مدافعان و سفیران سلامت، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا در کشور، «مدارس» اولین مکان برای تعطیلی بود؛ باید یادمان باشد در «آموزش مجازی» عمدتاً بحث «آموزش» را داریم اما در «آموزش حضوری»، «پرورش» را در کنار «آموزش» خواهیم داشت، لذا هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و تا زمانی که مدارس به صورت مجازی برپا هستند، بخش پرورشی ضعیف می‌شود.

وی گفت: تعطیل بودن آموزش حضوری برای دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان ابتدایی، به حدی آسیب دارد که کرونا ندارد؛ آسیبی که ناشی از بسته بودن مدارس و آموزش غیرحضوری ایجاد می‌شود، بیشتر از آسیب های کروناست.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر واکسن در اختیار باشد می‌توان دانشجویان که بالای 18 سال هستند را واکسینه کرد اما برای دانش‌آموزان زیر 18 سال واکسن مورد تأییدی نداریم اما توانایی داریم از مردادماه معلمان را واکسینه کنیم و این موضوع جزو برنامه‌های اصلی ماست. همچنین از اواخر مردادماه نیز می‌توانیم رانندگان سرویس مدارس را واکسینه کنیم، تأکید دارم بحث «رعایت پروتکل ها» مهم است که باید به «مدیران» آموزش داده شود.

امتحانات با رعایت پروتکل‌ها برگزار شد

وی در ادامه افزود: باید از برگزاری امتحانات نهایی دو پایه نهم و دوازدهم تشکر کنم ما در اکثر استان‌ها میزان رعایت پروتکل‌ها را بالای 90 درصد داشتیم این موضوع بدین معنی است که دانش‌آموز در یک ساعت امتحان راحت و آسوده آزمون می‌دهد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که نباید اجازه دهیم کیفیت آموزش آسیب ببیند اشاره کرد: آموزش و پرورش در تربیت بچه‌ها بسیار مؤثر است که در دوره کرونا این نقش بسیار دیده شد.

رئیسی تأکید کرد: برای افت تحصیلی دانش‌آموزان باید تدبیری شود تا از خسارات دانش‌آموزان از نرفتن به مدرسه جلوگیری شود. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، در کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه، میزان «ترک تحصیل» و «کودکان کار» فوق العاده بالارفته و مشکلات روحی و روانی در دانش‌آموزانی که در کرونا از تحصیل بازمانده‌اند، بیشتر شده و این افت تحصیلی می‌تواند در آینده خطرناک باشد.

وی به نقل از دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: اگر مجموع این عوامل را کنار هم بگذاریم، خسارتِ نرفتن دانش‌آموزان به مدرسه از خود کرونا بیشتر است که این حرف پایه علمی دارد. افراد زیر 18 سال از نظر سیستم ایمنی و مواجهه با ویروس‌ها از بدن افراد بزرگسال، متفاوت و قوی‌تر هستند.

معاون وزیر بهداشت با بیان این که در حوزه بیماری‌های غیرواگیر، دانش‌آموز چاق زیاد داریم، افزود: «کرونا» بیماری واگیر است، اما تلفات آن بیشتر متوجه بیمارانی است که در بیماری‌های غیرواگیردارند، بیماری غیرواگیر مانند؛ دیابت، مشکلات قلبی عروقی، ریوی و چاقی و.... اگر «سبک زندگی» را به دانش‌آموزان به ویژه در حوزه غیرواگیر بیاموزیم، ضمانتی برای سلامت آن‌هاست.

رئیسی ادامه داد: باید اصل فعالیت ها را بر بازگشایی مدارس بگذاریم اما باید برنامه ریزی کنیم، تا زمانی که واکسن برای زیر 18 ساله‌ها در دسترس قرار گیرد، فعلاً به معلمان و کادر مدارس می‌توانیم واکسن بزنیم. دو کشور آمریکا و چین این کار را شروع کرده‌اند، اما تا واکسن در دسترس قرار بگیرد زمان می‌برد. باید اصل را بر این بگذاریم که در تمام ابعاد، برنامه ریزی کرده و دست به دست هم بدهیم تا یک بسته کاملی را برای بازگشایی مدارس، تهیه کنیم.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خسارت نرفتن دانش‌آموزان به مدرسه بیشتر از کرونا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..