تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قم می تواند سهم بزرگی در جهش کشور داشته باشد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سعید جلیلی ،نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر دوشنبه در پیام تصویری خطاب به مردم استان قم گفت: استان قم فرصت‌های بسیار خوب مادی و معنوی را با هم دارد، امروز باید این فرصت‌ها به‌خوبی شناخته و جهش داده شود.

او با بیان این‌که قم تکیه‌گاه تراث اسلامی در تاریخ ایران است، افزود: این شهر، این استان و این منطقه سنگر مهم حراست از تراث اهل‌بیت (ع) و مهم‌ترین سنگر مقاومت در برابر استعمار و وادادگی فرهنگی و سیاسی ایران در عصر پهلوی بوده است.

جلیلی  اضافه کرد: قیام ۱۵ خرداد و قیام ۱۹ دی با تلاش، مجاهدت، رشادت و شهادت مردم همین استان بود که پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد؛ بدون شک قم تکیه‌گاه فرهنگی کشور است.

این نامزد ریاست جمهوری بیان کرد: در یکی از مذاکرات با کشور‌های ۱+۵، زمانی که آن‌ها از قدرت ایران بحث می‌کردند، من بیان کردم که شما اشتباه می‌کنید که فکر می‌کنید قدرت ایران در چه شاخص‌هایی است؛ قم زرادخانه قدرت ایران است؛ قم و حوزه علمیه گران‌قدر و گران‌سنگ آن است که امروز برای کشور ما چنین قدرتی را آفریده است.

جلیلی افزود: اندیشه اسلام ناب، زلال اندیشه ولایی و توحیدی این است که به کشور ما چنین قدرتی بخشیده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که معنویت و معارف اهل‌بیت (ع) مهم‌ترین پیشران کشور به سمت جهش، پیشرفت و رشد است، ادامه داد: الگوی متفاوتی که انقلاب اسلامی برای رشد و جهش ایران خلق کرد، نه‌ تنها  از بین برنده معنویت نبود، بلکه بر پایه اعتقادات معنوی مردم ایران بنا شده است.

او خطاب به مردم استان قم گفت: ما امروز در آستانه یک انتخاب قرار داریم، انتخاب این‌که آیا چهار سال آینده می‌خواهیم کشور را به شکل روزمره اداره کنیم، حداکثر چند مشکل آن را برطرف کنیم یا این‌که می‌خواهیم کشور را مبتنی بر معارف اهل‌بیت (ع) و قرآن کریم به یک جهش برسانیم.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: با تمام بررسی‌هایی که در این هشت سال گذشته انجام دادیم، ۳۱ استان را شهر به شهر رفته‌ایم و روستا‌های زیادی را از نزدیک بازدید کرده‌ایم، شهرک‌های صنعتی را دیده‌ایم، در دانشگاه‌ها حضور پیدا کرده‌ایم، به استان قم بار‌ها آمده‌ایم، در دانشگاه‌ها حضور پیدا کرده‌ایم، با دانشجویان مباحثه کرده‌ایم، با اساتید گفت و گو کرده‌ایم و ظرفیت‌های مختلف را دیده‌ایم، همه این‌ها ما را به این جمع‌بندی رسانده که امروز به برکت انقلاب اسلامی و به برکت اندیشه زلال دینی، کشور ما می‌تواند یک فرصت بی‌نظیر داشته باشد.

جلیلی ضافه کرد: فرصتی که بر مبنای آن از تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی خود استفاده کند و یک جهش در چهار سال آینده داشته باشد.

او ادامه داد: ما اگر صحبت از دولت سایه در هشت سال گذشته کردیم، منظور ما از دولت سایه یک حزب و تشکیلات نبود، یک گفتمان بود؛ گفتمانی که سایه مردم را بر سر دولت حفظ می‌کند، مردم سایه به سایه در حد وسع خود تحولات کشور را دنبال می‌کنند، اگر کار خوبی را ببینند، آن را تقویت می‌کنند و اگر کار خطایی را ببینند، سعی در تصحیح آن خواهند داشت.

جلیلی با تاکید بر این‌که در چهار سال آینده باید این گفتمان حتما ادامه داشته باشد، گفت: دولت آینده باید سایه مردم را بر سر خود احساس کند، ما فکر می‌کنیم هر مدرسه علمیه، هر دانشگاهی می‌تواند یک دولت سایه باشد و می‌تواند بر روند کشور نظارت دقیق داشته باشد، اگر کاری را ناقص می‌بیند و فرصتی را مورد غفلت می‌بیند به آن تذکر دهد، اگر خطا می‌بیند آن را تصحیح کند؛ همچنان که اگر کار خوبی را می‌بیند کمک کند تا آن کار خوب با قوت پیش برود.

این نامزد با اشاره به این‌که ما می‌گوییم باید برای کشور برنامه داشت، افزود: اما برنامه کافی نیست، در کنار برنامه باید باور و اراده داشت؛ اگر می‌گوییم چهار سال آینده کشور فرصت برای جهش  در عرصه‌های مختلف مادی و معنوی دارد، این مسئله هم برنامه، هم باور و هم اراده می‌خواهد.

جلیلی  با بیان این‌که کشور را با نمایش نمی‌توان اداره کرد، ادامه داد: کشور محتاج مردانی است که با باور، برنامه و اراده همت کنند؛ جهش ایران محتاج یک جهاد بزرگ و تلاش سترگ همگانی است، بدون شک در این زمینه مسئولان باید نقش اصلی داشته باشند.

جلیلی افزود: بار اصلی مسئولیت باید بر دوش مسئولان باشد، هر قدر مسئولان بیشتر شانه زیر بار مسئولیت بدهند، به همان میزان فشار از روی دوش مردم برداشته خواهد شد.

او اضافه کرد: اگر ما صحبت از چنین جهاد و چنین جهشی می‌کنیم، این جهش مردان میدان می‌خواهد، مردان بی‌ادعایی که سعی در گمنامی دارند و بسیاری از مجاهدت‌ها و نتایج مثبتی که تاکنون انقلاب اسلامی گرفته است، مرهون تلاش‌های آن‌هاست.

جلیلی با بیان این‌که امروز افراد زیادی در استان قم چنین ویژگی را دارند، ادامه داد: امروز اگر دولتی می‌خواهد برنامه جهش داشته باشد، محتاج چنین انسان‌هایی است، آن‌ها را بشناسید و بشناسانید؛ اگر امروز دولتی می‌خواهد برنامه جهش داشته باشد، شما می‌توانید در این زمینه پیشگام باشید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که فرصت‌های استان خود را شناسایی کنید، بیان کرد: روستا به روستا و شهر به شهر، باید تمام این فرصت‌ها و سند پیشرفت قبل از همه از سوی خود مردم نوشته و مطالبه شود، اگر صحبت از پیشرفت و جهش ایران می‌کنیم، جهش ایران بدون جهش استان‌ها و شهر‌ها و روستا‌ها ممکن نیست، هر روستایی باید به یک سلول جهش کشور تبدیل و تمام فرصت‌های آن باید استفاده شود.

او تاکید کرد: امروز استان قم که نقش بزرگی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن داشته است، می‌تواند سهم بزرگی در جهش کشور داشته باشد؛ استان قم فرصت‌های بسیار خوب مادی و معنوی را باهم دارد، امروز باید این فرصت‌ها به‌خوبی شناخته و جهش داده شود.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: فرصت‌هایی که در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن این استان وجود دارد، فرصت‌هایی که حتی با مجاهدت و ابتکار شما مردم در سایر عرصه‌ها و حتی در حوزه‌ای مثل شیلات، ظرفیت انرژی خورشیدی و نیروگاه‌های خورشیدی شکل گرفته است.

جلیلی با اشاره به فرصت عرصه گردشگری و زیارت در استان قم اضافه کرد: حرم حضرت معصومه (س) و  مسجد جمکران ظرفیت‌های معنوی هستند که می‌توانند در بستر آن ها از بسیاری پیشرفت‌ها و فرصت‌های دیگر نیز استفاده شود.

او تصریح کرد: ما می‌دانیم که در کنار این ظرفیت‌ها، استان شما چالش‌هایی نیز دارد، این که بخش عمده‌ای از کارخانه‌های شهرک‌های صنعتی استان متاسفانه یا تضعیف و یا تعطیل شده‌اند؛ این که در استان شما برخی چالش‌هایی هم چون خشک بودن سرزمین و کم‌آبی وجود دارد، اما این‌ها چالش‌هایی نیست که مانع پیشرفت استان ارزشمندی مثل قم باشد، ما فکر می‌کنیم اگر ظرفیت‌های استان قم به‌خوبی شناخته، مدیریت و برنامه‌ریزی شود، می‌تواند موفقیت بزرگ نه تنها  برای استان، بلکه برای کشور شکل گیرد.

جلیلی در پایان افزود: ما فکر می‌کنیم اگر صحبت از جهش ایران می‌کنیم که آن محتاج یک جهاد بزرگ است؛ جهش ایران بدون جهش روستا‌ها و شهر‌ها ممکن نیست، جهش ایران بدون جهش استان قم ممکن نیست.

انتهای پیام/ش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قم می تواند سهم بزرگی در جهش کشور داشته باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..