تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایلان ماسک شرایط تسلا برای پذیرش مجدد بیت کوین را اعلام کرد

مدیرعامل تسلا و از دوستداران دوج کوین روز یکشنبه در توییتی اعلام کرد تسلا اجازه خواهد داد معاملات بیت کوینی از سر گرفته شود؛ به‌شرط آنکه مصرف منطقی انرژی پاک (حدود ۵۰ درصد) ماینرها با روند مثبتی در آینده تأیید شود. ارزش بیت‌ کوین پس از انتشار این توییت، تقریبا ۱ درصد افزایش یافت و به ۳۷،۶۵۰ دلار رسید.در حال حاضر بیت کوین در محدود‌ه‌ی ۴۰ هزار دلار معامله می‌شود‌.

به‌گزارش decrypt، این توییت در پاسخ به مطلبی منتشرشده در CoinTelegraph بود که در آن ماگدا ویرزیکا، مدیرعامل شرکت فینتک Sygnia، ایلان ماسک را به‌دلیل خرید ۱٫۵ میلیارد بیت‌ کوین و فروش آن‌ها در زمان اوج قیمت این رمزارز، به دست داشتن در ترفند «بالا ببر و بفروش» متهم کرده بود. در این ترفند، فرد با دست‌کاری بازار و افزایش ارزش رمزارز، کوین‌هایی را می‌فروشد که با قیمت ارزان‌تر خریده است.

توییت ایلان ماسک

ماسک در این توییت انتقاد ویرزیکا را «نادرست» خواند و گفت تسلا فقط حدود ۱۰ درصد از ذخیره بیت‌ کوین خود را فروخت تا نقدینگی بیت‌ کوین بدون جابه‌جایی بازار به‌راحتی انجام شود. در یک سال گذشته، توییت‌های ماسک بر افزایش و کاهش قیمت رمزارزها تأثیر گذاشته است. تسلا با خرید بیت‌ کوین در ماه فوریه هم ارزش بیت‌ کوین و هم ارزش سهامش را افزایش داد؛ اما سه ماه بعد، توییت غافلگیرکننده ماسک مبنی‌بر اینکه تسلا به‌دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی دیگر پرداخت‌های بیت کوینی دریافت نمی‌کند، ارزش این رمزارز را کاهش داد و این کاهش قیمت با تداوم ابراز نگرانی ماسک درباره مشکلات زیست‌محیطی بیت کوین ادامه یافته است.

ماسک طرفدار دوج کوین است و توییت‌های حمایتی او به افزایش ارزش این توکن بسیار کمک کرده. نمودارهای قیمت نشان می‌دهد «اثر ایلان» بر قیمت رمزارزها همچنان ادامه دارد. پس از توییت ماسک در روز یکشنبه، بیت کوین سرانجام سطح مقاومت ۳۵ هزار دلار را شکست و اولین‌بار بعد از شروع روند نزولی ارزشش از ماه آوریل، به ۳۶ هزار دلار رسید.

بحث درباره تأثیرات زیست‌محیطی بیت کوین در یک سال گذشته داغ‌تر و پرسروصداتر شده و منتقدان خواستار استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر هستند.

مقاله‌های مرتبط:

در‌حال‌حاضر بر سر این موضوع اختلاف است که چه میزان استخراج بیت کوین از انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌شود. گزارش ۲۰۲۰ مرکز کمبریج برای امور مالی جایگزین تخمین زده که تنها ۳۹ درصد از استخراج بیت کوین از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند؛ درحالی‌که در گزارش ۲۰۱۸ CoinShares، شرکت سرمایه‌گذاری رمزارزی این رقم ۷۷٫۶ درصد اعلام شده است.

بعد از خرید ۱٫۵ میلیارد بیت کوین به‌وسیله تسلا در ماه فوریه، به‌نظر می‌رسد ماسک از تأثیر منفی این اقدام بر وجهه شرکتش نگران شده است و سعی می‌کند با توییت‎‌های خود همراهی‌اش را با دوستداران محیط‌زیست نشان دهد.

با‌این‌حال از دیدگاه برخی افراد از‌جمله مدیرعامل Sygnia، این اقدامات ماسک نه به‌دلیل دغدغه‌های زیست‌محیطی، بلکه به‌منظور دست‌کاری قیمت رمزارز برای به‌دست‌آوردن سود بیشتر است. در کنفرانس Bitcoin 2021 در میامی، عده‌ای از بیت‌کوینرها با سردادن شعارهایی علیه ایلان ماسک، از اقدامات او انتقاد کردند که باعث کاهش قیمت این رمزارز شده بود؛ اما اگر تسلا به آغوش بیت کوین بازگردد، شاید نظر بیت‌کوینرها دوباره به او جلب شود.

دیدگاه شما کاربر زومیت درباره اهداف ایلان ماسک از انتشار این توییت‌ها چیست؟

***

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایلان ماسک شرایط تسلا برای پذیرش مجدد بیت کوین را اعلام کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..