تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویر| پارک ملی توران؛ زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی

یوزپلنگ ایرانی در فهرست اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست قرار دارد؛ به معنای اینکه گونه‌ای در خطر انقراض است. حدود ٢ هزار سال پیش یوز‌ها در بیشتر نقاط آسیا حضور داشتند اما اکنون منحصر به نواحی بیابانی ایران شده‌اند.

آفتاب‌‌نیوز :

مجموعه منطقه حفاظت شد‌ه، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش توران به عنوان ذخیره‌گاه زیستکره توران شناخته می‌شود.

اولین مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست‌ در خصوص پارک ملی توران مربوط به سال ۱۳۵۱ است که در آن این منطقه به عنوان منطقه حفاظت شد‌ه اعلام شد.

ذخیره‌گاه زیستکره توران از تنوع جانوری بالایی برخورد‌ار است. این ذخیره‌گاه میزبان یکی از نادرترین گونه‌های جانوری یعنی یوزپلنگ آسیایی است ‌که در حال حاضر تنها محدود به مناطق خاصی از ایران می‌باشد.

در این منطقه حفاظت شده در حال حاضر چهار یوزپلنگ به نام‌های کوشکی، ایران، دلبر و فیروز برای تکثیر این گونه ارزشمند نگهداری می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویر| پارک ملی توران؛ زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..