تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتخاباتی دیگر زیر پوست شهر

اهمیت انتخابات ریاست جمهوری کشور بسیار زیاد در جای جای کشوراز دیدگاه دوستداران آن و چه از دیدگاه مخالفان رای دادن به خصوص در این برهه خاص مورد بحث قرار گرفته است که از بحث این یادداشت خارج است.
یادم می آید زمان تحصیل در ایالت متحده یک برچسب هایی پشت سپر ماشین ها برخی از دارنندگان اتوموبیل می چسباندند تحت این عنوان:
‏‫(Think globally, act locally) یعنی جهانی و کشوری (بزرگ) فکر کنید، محلی عمل کنید!
بسیار حرف و جمله مهمی است که حاکی از نمایش یک فلسفه زیستی بزرگ دارد ! بله باید جامع فکر کرد چون در دنیای بزرگ امروزی تقریبا همه چیز به هم ارتباط دارد و تصمیمات کلی باید جهان شمول باشد وگرنه کارایی لازم را به هیچ وجه نخواهد داشت. ولیکن کاری که از دست افراد بر می آید همان است که در محدوده خودشان می توانند عمل کنند؛ در این وادی یعنی همان روستا یا شهر خود.
حال با این رویکرد همان گونه که عرض کردم همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورا های شهری و روستایی نیز برگزار خواهد شد که عملا تحت الشعاع انتخابات بزرگتر یعنی ریاست جمهوری قرار می گیرد و این بسیار خطرناک است! اما چرا ؟

متاسفانه سال هاست که تعدادی افراد هم فکر و هم مسلک به عنوان یک گروه جمعی برای تصاحب شورا های شهری لیست هایی را ارایه می دهند، باید توجه داشت که اگر شورایی همه از یک جنس باشند عملا کارایی خاصی نخواهد داشت. پس چالشی در آن صورت نخواهد گرفت و هر چه سر لیست گفت همان اجرا خواهد شد و این به ضرر شهر و بسیار خطرناک خواهد بود. تصور می کنم ابعاد آن کاملا برای خوانندگان این یادداشت هویدا باشد.

مطلب دیگر برای مثال جلب برخی از این افراد توسط نیروهای قضایی و امنیتی در سال های اخیر برای خلاف های گوناگون است که خود نشان از این دارد که لزوما تمام افراد یک لیست متعهد به یک سیاق مشخص نبوده اند و فقط برای ورود به شوراها از این ابزار استفاده کرده اند و در زمان عمل به هر شیوه ای - حتی خلاف - روی آورده اند.

مشکل دیگر سوابق افراد در این لیست ها است. ما شا الله همه دکتر و فوق دکتری و ... هستند لذا به سوابق مکتوب آنها هم نمی توان زیاد اعتماد کرد.
در برخی پروژه ها برای جلب افراد خبره رزومه می گرفتم، رزومه هایی دریافت کردم که ریس دانشگاه MIT هم  ندارد! تفاوتی نمی کند امروزه بچه های دبستانی ما هم الحمدالله رزومه های ارایه می دهند که سرشناسان دنیا ندارند!  دیگر رزومه نمی گیرم احساس حقارت در مقابل این عزیزان به من دست می دهد!

بدتر از همه بی حوصله گی رای دهندگان است که بدون مطالعه سابقه عملی کاندیدها  و سوال و جواب از دیگران درباره عملکرد واقعی این افراد برای راحتی به کل لیست رای می دهند. در این میان آنچه رخ می دهد ورود تعدادی افراد شایسته در کنار لیستی با افراد بی مایه به این شوراها است که متاسفانه عملکرد آنها نیز بر تک تک ما شهروندان اثر مستقیم می گذارد.
اما توصیه من این است که «لیستی» رای ندهید تا افراد متفاوت با دیدگاهای متفاوت در شوراها حضور پیدا کنند تا این خود سلامت شوراها را تضمین می کند. در ضمن دقت در بررسی کامل و تک تک افراد، آن هم نه بر اساس رزومه های کاری در لیست ها بلکه بر اساس عملکرد آنها باید مد نظر رای دهندگان باشد.

مدل پیشنهادی اهمیت انتخابات شوراهای شهری و روستایی با دید کلان ولی به صورت محلی

انتخاباتی دیگر زیر پوست شهر

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتخاباتی دیگر زیر پوست شهر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..