تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارهایی که برای سالمندان ممنوع است؟

 برخی کارها را بهتر است سالمندان انجام ندهندو از آن بپرهیزند

 اقداماتی که نباید سالمندان انجام دهند

سالمندان افرادی ناتوان نیستند اما بهتر است از انجام برخی کارها بپرهیزند از جمله :

1-رانندگی

ممکن است بعضی از سالمندان از مصرف داروهای خواب‌آور و ضد درد، مشکلات بینایی و شنوایی، مشکلات حرکتی و اختلالات حافظه  استفاده  کنند. این داروها می‌تواند رانندگی فرد مسن را تحت تأثیر قرار دهد.

2-بی‌تحرکی

بی‌تحرکی سالمندان باعث اختلال عملکرد روده، کلیه، قلب و غدد درون‌ریز و لخته شدن خون می‌شود و خطر مرگ‌ و میر را افزایش می‌دهد.

3-تماشای بیش‌ازحد تلویزیون

افراد مسنی که در روز بیشتر از ۳ساعت، تلویزیون تماشا می‌کنند، از حافظه کمتری برخوردارند و فعالیت‌های بدنی ساده مثل بالا رفتن از پله یا پیاده‌روی را سخت‌تر انجام می‌دهند.

4-ورزش‌های سنگین

ظرفیت تنفسی به‌طور طبیعی با افزایش سن کم می‌شود. تمرینات هوازی علاوه برفشار بیش‌ازحد به قلب و ریه، خطر لخته شدن خون را در سالمندان افزایش می‌دهد.

5-تا دیروقت بیدار ماندن

زود خوابیدن به بهبود تمرکز و حافظه،ترمیم آسیب‌های سلولی که در طول روز اتفاق می افتد و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

6-بیرون از خانه غذا خوردن

غذای رستوران‌ها، چربی‌های اشباع‌شده و ترانس خیلی بالایی در مقایسه با غذاهای خانگی دارد،پس بهتر است سالمندان میزان چربی موجود در رژیم غذایی‌شان را کم کنند.

بیشتر بدانید : ورزش های مجاز برای سالمندان کم توان

بیشتر بدانید : بهبود سلامت سالمندان با این نکات تغذیه ای

بیشتر بدانید : راه حلی برای مشکلات گوارشی سالمندان

بیشتر بدانید : پیشگیری از افسردگی در سالمندان

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارهایی که برای سالمندان ممنوع است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..