تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علاقه به کار کردن سبب موفقیتم شد/ به حرف های مایوس کننده دیگران توجه نکردم

ساعت: 14:43 منتشر شده در مورخ: 1400/03/24 شناسه خبر: 1742943

جواد معمری، جوان خوش ذوق آشخانه ای در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی با سعی و تلاش و قناعتی که داشته، توانسته به اهدافش برسد و از سال 98 با راه اندازی گلخانه تولید گل و گیاه برای خود منبع درآمدی ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک از مانه و سملقان، امروزه با پیشرفت علم کشاورزی و در کنار آن سایر علوم می توان از اغلب فرآورده های گیاهی در تمامی فصل ها با استفاده از روش های نگهداری گلخانه ای بهره گرفت.

گلخانه بخش محدودی از فضاست که در آن کلیه عوامل محیطی قابل کنترل است و برای کشت های متراکم و تولیدی، محصول خارج فصل و یا خارج از محیط طبیعی گیاه احداث می شود که مهم ترین مزیت تولیدات گلخانه ای نسبت به تولید در فضای باز عبارت از، اشتغالزایی بالا، مصرف آب کم و افزایش تولید در واحد سطح است.

 

 

چندین سال است که مقام معظم رهبری نسبت به ایجاد اشتغال و کارآفرینی تاکید ویژه ای دارند تا جوانان بتوانند با تکیه بر دانش و همت خودشان سربلند شوند و به جایگاه والا برسند.

جواد معمری، جوان خوش ذوق آشخانه ای در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی با سعی و تلاش و قناعتی که داشته، توانسته به اهدافش برسد و از سال 98  با راه اندازی گلخانه تولید گل و گیاه برای خود منبع درآمدی ایجاد کند.

وی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در مانه و سملقان اظهار داشت: در سال 98 به دنبال ایجاد شغلی بودم، باتوجه به اینکه یکی از بستگانم زمین خالی داشت، طی هماهنگی تصمیم گرفتم گلخانه ای را ایجاد کنم.

معمری با اشاره به اینکه در ابتدا با 17 میلیون تومان سرمایه، گلخانه را راه اندازی کردم، گفت: برای گرفتن تسهیلات به جهادکشاورزی رفتم، اما چون زمین در محدوده شهری و مساحتش 80 متر بود که برای دریافت وام باید حداقل زمین 300 متر بود، موفق نشدم تسهیلاتی دریافت کنم و کارم را با هزینه های شخصی شروع کردم.

این جوان کارآفرین آشخانه ای با اشاره به اینکه پول به اندازه ای نداشتم که کارم  را به یکباره شروع کنم، گفت: کار را به صورت مرحله به مرحله پیش بردم و حدود چهار ماه طول کشید تا بعد از آماده سازی مکان بتوانم سرمایه ای فراهم کنم و گل ها را خریداری کنم، با تعداد کمی گل شروع کردم اما همیشه راضی بودم.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر اکثر مردم آپارتمان نشین شده اند، استقبال از خرید گل ها خوب است و پیش نیامده که کسی وارد گلخانه شود و بدون حال خوب و انرژی مثبت از گلخانه خارج شود.

این کارآفرین جوان با بیان اینکه شغل اصلی من گلخانه داری است، خاطرنشان کرد: علاقه ای که خودم به کاشت گل و گیاهان داشتم باعث شد که این کار را آغاز کنم، باتوجه به اینکه گلخانه بزرگی ندارم، خودم به تنهایی کارها را انجام می دهم.

 

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه، چه برنامه ای برای توسعه کار دارید، گفت: از شرایط فعلی کارم رضایت دارم، اما اگر شرایط محیا می شد تا بتوانم با حمایت کارم را گسترش دهم و فضایی برای تکثیر گونه هایی که نیاز دارم ایجاد کنم که برای هر بار خرید به مشهد نروم، قطعا شرایط بهتری خواهم داشت.

معمری بیان داشت: در زمان شروع کارم، افراد زیادی بودند که با اظهار صحبت های مایوس کننده سعی داشتند، کارم را شروع نکنم، اما من با توکل به خدا و همت خودم این کار را شروع کردم و در حال حاضر از کارم راضی هستم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علاقه به کار کردن سبب موفقیتم شد/ به حرف های مایوس کننده دیگران توجه نکردم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..