تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرخه مبادلات شیر خام توافقی است/ کارخانجات لبنی خراسان شمالی به دامداران بسته تشویقی ارائه دهند

ساعت: 14:41 منتشر شده در مورخ: 1400/03/24 شناسه خبر: 1742951

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

محمد شکاری با اشاره به اینکه کارخانجات لبنی استان از عدم فروش بخشی از شیر خام تولیدی استان به چرخه فرآوری خود گلایه و اعتراض دارند، پاسخ داد: چرخه مبادله خرید و فروش شیر خام در استان ها توافقی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شکاری، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک، در پاسخ به این سوال که کارخانجات لبنی استان گلایه مند از این موضوع هستند که بخش قابل توجهی از شیر خام استان به کارخانجات لبنی دیگر استان ها ارسال می شود درحالیکه این کارخانجات با مشکل تامین شیر خام از درون استان روبرو شده اند؟ اظهار کرد: چرخه خرید و فروش شیر خام میان دامداران و کارخانجات فرآوری این محصول به صورت تعاملی است.

شکاری افزود: هر واحدی که شیر را با قیمت مناسبی خریداری و بهای شیر را به موقع پرداخت کند قطعا در این رقابت پیروز می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای گاوداری صنعتی استان شیر خام تولیدی واحدهای خود را به کارخانجات لبنی استان نمی فروشند، گفت: بنابر اظهارات دامداران علت اصلی این مسئله آن است که کارخانجات لبنی استان شیر خام این واحدهای تولیدی را به قیمت مناسب که در بازار عرضه و تقاضای کشور مبادله می شود، نمی خرند.

وی توصیه کرد: کارخانجات لبنی شیر استان برای تامین شیر خام از گاوداری های استان، مشوق هایی را برای گاوداران استان در نظر بگیرند تا انگیزه فروش این گاوداران برای عرضه شیر خام خود به این کارخانجات درون استان بیشتر شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین افزود: این کارخانجات پرداخت بهای شیر به گاوداران را به روزتر کنند.

وی یادآور شد: درصورتیکه کارخانجات لبنی شیر استان مشوق هایی از جمله پرداخت به موقع بهای شیر و پرداخت جوائز چربی شیر را برای خرید شیر از دامداران استان مد نظر قرار دهند،  سازمان جهاد کشاورزی قطعا  این موضوع را به اطلاع دامداران می رساند و دامداران را تشویق خواهد کرد تا اولویت فروش شیر آنها با صنایع داخل استان باشد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که کارخانجات لبنی استان، خواستار اعلام دستور ممنوعیت خروج شیر خام از استان و تزریق شیر خام استان به این کارخانجات شده اند نیز اعلام کرد: شیر محصولی است به شدت فساد پذیر است.

شکاری افزود: چنانچه برای دامداران اطمینان خاطر ایجاد نشود که صنایع لبنی استان در تمام فصول سال شیر آنها را خرید می کنند، این امر موجب نگرانی تولید کنندگان خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: اجبار دامداران برای فروش شیر خام خود به کارخانجات لبنی یک منطقه الزامی غیر منطقی است و این دستورالعمل موجب بروز سوء استفاده هایی خواهد شد.

علاوه بر این، وی در پاسخ به این سوال که گفته شده است، مراکز جمع آوری شیر عامل اصلی خروج شیر خام از استان هستند و این مراکز با دادن حواله نهاده خام دامی به واحدهای گاوداری و خرید شیر خام از آنها، این محصول را به کارخانجات لبنی خارج از استان می فروشند و به کارخانجات لبنی استان نمی فروشند، اظهار کرد: باتوجه به اینکه نهاده های خام واحدهای دامپروری از طریق مراکز جمع آوری شیر توزیع نمی شود، به طور کلی این مطلب از پایه و اساس اشتباه است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه گفت: در حال حاضر در خراسان شمالی 71 واحد گاوداری صنعتی وجود دارد که این واحدها، نهادهای دامی خود را به صورت خام از طریق شرکت های تعاونی دامداران شهرستان ها دریافت می کنند که البته تعداد محدودی از واحدهای دام صنعتی استان، نهاده خام مورد نیازشان را براساس سهمیه ابلاغی به صورت مستقیم از سامانه بازارگاه می خرند.

شکاری همچنین خاطر نشان کرد: 90 درصد از گاوداری های روستایی استان نیز حواله کنسانتره خوراک دام خود را از طریق شرکت های تعاونی دامداران و گاوداران شهرستان ها تامین و 10 درصد دیگر نیز حواله خوراک دام خود را از شرکت های جمع آوری شیر دریافت می کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرخه مبادلات شیر خام توافقی است/ کارخانجات لبنی خراسان شمالی به دامداران بسته تشویقی ارائه دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..