تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حوزه فرش به وزارت میراث فرهنگی بازگردانده شود

حوزه فرش به وزارت میراث فرهنگی بازگردانده شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شب گذشته، 23 خردادماه، در جلسه مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه فرش در وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد توجه قرار نمی‎‌گیرد و تاکید ما بازگشت حوزه فرش به وزارت میراث فرهنگی است.

وی افزود: اگر حوزه فرش در اختیار میراث فرهنگی باشد همچون گلیم و گبه می‌توانیم آن را ارتقاء دهیم و نواقص را رفع کنیم.

وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی از استان‌های با ظرفیت غنی حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به ویژه در بخش فرش است و در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجه ظرفیت‌های آن هستیم.

مونسان، با بیان اینکه تنوع بخشی محصولات گردشگری در آذربایجان‌شرقی موجب درخشش این استان در این حوزه شده است گفت: با تنوع بخشی محصولات گردشگری استان از جمله توسعه اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی و بوم گردی شاهد استقبال بی نظیر گردشگران از جاذبه‌های گردشگری این استان هستیم به طوری که پیش از شرایط کرونایی کشور گردشگران خارجی زیادی تبریز و آذربایجان را به عنوان مقصد اصلی خود انتخاب می کردند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اضافه کرد: واگذاری حق بهره‌برداری از آثار تاریخی آذربایجان‌شرقی موجب ایجاد اقتصادی جدید در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری استان شده است و یکی از مهم‌ترین اقدامات ما فراهم‌سازی فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آثار تاریخی است که به دنبال آن ضمن مرمت آثار توسط بخش خصوصی با تعریف کاربری فرهنگی زمینه رونق اقتصادی این صنعت در استان فراهم شد.

وی اظهار کرد: ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم فرهنگ دوست این استان است که در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و تلاش می‌کنیم با پیشبرد آن در قالب پرونده هیرکانی، بخشی از جنگل‌های ارسباران را به ثبت جهانی برسانیم.

مونسان، همچنین پیشبرد اهداف توسعه‌ای و حفاظت مجموعه تاریخی ربع رشیدی را در اولویت برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی عنوان کرد و گفت: باتوجه به ارزش و اهمیت مجموعه تاریخی ربع رشیدی، توسعه و پیشبرد اهداف کاوشی و باستان‌شناسی این مجموعه فاخر در دستور کار قرار دارد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: تاکنون ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای کاوش‌ها و تملک اراضی اطراف اختصاص داده‌ایم و تملک‌های بخش عمده آن انجام شده است و اعتبارات ویژه برای ادامه کاوش‌ها تخصیص خواهیم داد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حوزه فرش به وزارت میراث فرهنگی بازگردانده شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..