تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نامه سازمان نظام روان شناسی به رئیس جمهوری / افزایش اختلالات روانی و خشونت در جامعه جدی است

آمار خشونت در جامعه به طور ملموسی زیاد شده و نیاز است تا مراکز کنترل و پیشگیری از پرخاشگری در این راستا فعال تر شوند.

به گزارش خبرنگار رکنا، اگرچه وزارت ورزش و جوانان طی چند سال اخیر با تاسیس مراکز کنترل و پیشگیری از خشونت تلاش هایی کرده اند، اما سازمان نظام روان شناسی به گفته رئیس این سازمان بیشتر نقش نظارتی دارد و وزارت بهداشت و درمان نیز گویی توجه به سلامت روان مردم جامعه و افزایش حجم رفتارهای خشونت آمیز در جامعه جزو اولویت های آخر آن است.

بنا به گفته رئیس سازمان روان شناسی ، در حال حاضر میزان مراجعه به مراکز ارائه خدمات روان شناسی علی رغم این که اکثراً به صورت غیرحضوری انجام می شود، اما نسبت به دوران قبل از شیوع کرونا 2 برابر شده است.

محمد حاتمی

آموزش کنترل خشم به 35 هزار روان شناس و مشاور

دکتر محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در مورد عملکرد سازمان نظام روان شناسی و سایر نهاد های مسئول در رابطه با سلامت روان مردم به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: سازمان نظام روان شناسی و مشاوره نهادی ناظر است و مسئولیتی اجرایی ندارد. نهاد هایی مثل وزارت بهداشت و درمان، سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان که در حوزه ارائه خدمات روان شناسی و مشاوره فعال هستند، می توانند در رابطه با ایجاد کارهای اجرایی فعالیت کنند.

وی در مورد اقدامات سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در راستای کنترل و پیشگیری از خشونت و پرخاشگری در جامعه افزود: در حال حاضر 35 هزار روان شناس و مشاور در کشورمان داریم که همگی آن ها در پروتکل های آموزشی شان، برنامه های مقابله ای کنترل خشم دارند که هم آن را آموزش می دهند و هم در کلینیک های خود اگر فردی نیازمند یادگیری مهارت های کنترل خشونت بود را آموزش و به درمان افراد درگیر با این موضوع می پردازند.

به رئیس جمهور در مورد افزایش رفتارهای خشونت آمیز نامه زدیم

حاتمی در رابطه با میزان شیوع خشونت و پرخاشگری در سطح جامعه ابراز داشت: بنا به بررسی های میدانی که داشتیم، شیوع پرخاشگری در سنین نوجوانانی بیش از سایر سنین و گروه هاست. باید توجه داشت که ستاد ملی مبارزه با کرونا و ذیل آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید برنامه ای مدون در رابطه با موضوع پرخاشگری، سایر آسیب های اجتماعی و اختلالات روانی داشته باشد. اکنون ما تذکراتی را هم به ستاد ملی مبارزه با کرونا دادیم و به رئیس جمهوری نیز در این زمینه نامه ارسال کردیم، همچنین از ایشان درخواست کردیم تا به موضوع افزایش حجم رفتارهای خشونت آمیز در سطح جامعه رسیدگی کنند و تدابیر لازم را متقبل شوند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در مورد اقبال مردم برای مراجعه به مراکز خدمات سلامت روان شناسی با توجه به رفتار های خشونت آمیز و پرخاشگرانه، افزود: اکنون بیشتر مراجعان به صورت غیر حضوری به مراکز ارائه خدمات روان شناسی و مشاوره می روند و میزان این مراجعات 2 برابر بیشتر از دوران قبل از شیوع کرونا شده است و این ممکن است نشانگر بالا رفتن میزان پرخاشگری و خشونت در جامعه باشد.   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نامه سازمان نظام روان شناسی به رئیس جمهوری / افزایش اختلالات روانی و خشونت در جامعه جدی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..