تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




به ۳۶ روستای همدان با تانکر آبرسانی می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ سید هادی حسینی‌بیدار در جمع خبرنگاران از آبرسانی با تانکر به ۳۶ روستای استان خبر داد و گفت: اگر هر نفر طبق الگوی مصرف ۵۰ لیتر کمتر آب مصرف کند، در تابستان قطعی آب نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به ۳۰ شهر استان خدمت‌رسانی می‌کنیم، افزود: ۸۷۰ روستا نیز زیر پوشش خدمات اب و فاضلاب هستند.

مدیر آبفای استان با اشاره به اینکه امسال کاهش بارندگی‌ها طی ۵۰ سال اخیر بی‌نظیر بود به طوری که متوسط بارندگی در استان ۲۳۳ میلیمتر است اما در سال گذشته ۴۱۴ میلیمتر بود، خاطرنشان کرد: امسال به نسبت مشابه سال قبل، ۴۴ درصد کاهش بارندگی داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تاکنون بارندگی با کاهش ۱۱۰ میلیمتری مواجه بوده است، اضافه کرد: سال گذشته سد اکباتان در مدت مشابه کنونی کاملا پر بود ولی اکنون ۱۹ میلیون مترمکعب آب دارد که حدود ۶۰ درصد آن را شامل می‌شود.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه سد آبشینه ۳.۶ میلیون مترمکعب آب دارد، اظهار داشت: امسال وضعیت سخت و عجیبی در آب داریم که مدیریت فشار در شبکه اعمال شده تا بتوانیم این وضع را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۶، یک‌هزار و ۹۵۰ لیتر آب تولید می‌شد اما در ۱۴۰۰  با وجود افزایش جمعیت، تولید آب ۲۵۰ لیتر هم کاهش یافته است، یادآور شد: هم اکنون یک‌هزار و ۷۰۰ لیتر  در ثانیه آب تولید می‌کنیم که این نشان می‌دهد همکاران ابفا تمام ایده‌ها را به کار گرفته‌اتد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه در شهرهای استان خدمات خوبی ارائه می‌دهیم و گام‌های خوبی برداشته  شده است تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد پروژه در روستاها در حال کار اجرایی است.

حسینی‌بیدار با تاکید بر اینکه برای هر نفر در خانوار ۱۵۰ لیتر اب در نظر گرفته شده است بیان کرد: این در حالی است که اکنون برای هر فرد خارج از الگوی مصرف، ۱۹۷ لیتر آب مصرف می‌شود و مردم نسبت به استاندارد ۵۰ لیتر بیشتر مصرف می‌کنند.

وی از اقدام ویژه برای تامین آب نیروگاه شهید مفتح نیز گفت: هم اکنون ۶۵۰ لیتر در ثانیه پساب  فاضلاب که کیفیت بسیار مطلوبی هم دارد، در اختیار نیروگاه قرار گرفته و این پساب طی قراردادی در اختیار پتروشیمی هگمتانه و  شهرک صنعتی ویان نیز قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به اینکه به همه صنایعی که در مسیر جاده همدان - تهران واقع شده می‌توان از پساب در اختیار انها قرار داد گفت: در شهرهای رزن، اسدآباد، ملایر، نهاوند و تویسرکان نیز اگر سرمایه‌گذاری باشد از پساب آنها در اختیار صنایع قرار می‌دهیم‌.

وی با در بخش فاضلاب در شهر همدان ۴۰۰ میلیارد تومان و در ملایر نیز ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشتیم گفت: خط انتقال تصفیه‌خانه فاضلاب فامنین انجام شده و سایر بخش‌های آن نیز در حال انجام است تا بتوانیم در خدمت مردم همه شهرستان‌ها باشیم.

حسینی‌بیدار با با اشاره به مطالبات ۲۶ میلیارد تومانی شرکت آبفا از مشترکان عنوان کرد: ۱۶ میلیارد تومان از این میزان مربوط به مشترکان خانگی و ۹۰۰ میلیارد تومان مربوط به بخش اداری است.

وی از آبرسانی با تانکر به ۳۶ روستای استان خبر داد و گفت: این امر به علت کاهش بارندگی‌ها و خشک شدن رودخانه‌ها و چشمه‌ها رخ داد که ممکن است به ۱۶۰ روستا نیز افزایش یابد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص قطعی آب در تابستان، اظهار داشت: شرکت آبفا توزیع کننده آب است اما تولید آب با شرکت آب منطقه‌ای است که طرح‌هایی را نیز اجرا می‌کند بنابراین با رعایت ۵۰ لیتر در ثانیه‌ای هر فرد مردم و اجرای این طرح‌ها سعی می‌کنیم قطعی آب نداشته باشیم.

وی در خصوص تفکیک آب شرب و آب فضای سبز گفت: در اکثر شهرها جداسازی آب شرب از فضای سبز انجام شده و الان نیز پایش در ۱۰ نقطه انجام شده تا جداسازی شود که اگر جداسازی نمی‌شد، تولید آب بالاتر بود.

حسینی‌بیدار هدررفت واقعی آب ناشی از فرسودگی شبکه را ۱۳ درصد دانست و افزود: در همدان میزان هدررفت ظاهری و واقعی آب از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی تاکید کرد: امسال سعی می کنیم به ۱۰۰ درصد حاشیه شهر آبرسانی کنیم.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «به ۳۶ روستای همدان با تانکر آبرسانی می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..