تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جوکوویچ قهرمان مسابقات تنیس رولن گروس فرانسه شد

برای دومین بار پس از سال ۲۰۱۶

یکصد و بیست و پنجمین دوره مسابقات تنیس آزاد رولن گروس، در پاریس فرانسه با قهرمانی مرد شماره یک جهان به پایان رسید.

جوکوویچ قهرمان مسابقات تنیس رولن گروس فرانسه شدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از گلز، یکصد و بیست و پنجمین دوره مسابقات تنیس آزاد ۳۴ میلیون و ۳۶۷ هزار یورویی رولن گروس - دومین گرنداسلم سال ۲۰۲۱ - امشب در پاریس فرانسه با قهرمانی مرد شماره یک جهان به پایان رسید.
در این دوره رافائل نادال از اسپانیا و ایگا سفیاتک از لهستان مدافع عنوان قهرمانی در بخش مردان و زنان بودند که سفیاتک در یک چهارم نهایی و نادال در نیمه نهایی حذف شدند. به قهرمانان انفرادی ۲۰۰۰ و دوبل ۱۰۰۰ امتیاز رنکینگ جهانی اهدا شد و به تنیسور‌های فینالیست انفرادی مردان و زنان به ترتیب ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ و به تنیسور‌های حذف شده در نیمه نهایی ۷۲۰ و ۷۸۰ امتیاز تعلق گرفت. قهرمان این دوره یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو و نایب قهرمان ۷۵۰ هزار یورو یورو پاداش نقدی دریافت کرد.
رافائل نادال در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸، ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، ۱۳ بار قهرمان رولان گروس شده و همچنان رکورد دار قهرمانی در تاریخ این رقابت هاست.
نتایج مسابقات به این شرح است:
* فینال انفرادی مردان:
نوواک جوکوویچ از صربستان (بخت اول قهرمانی) ۳ - ۲ استفانوس سیتسیپاس از یونان (بخت ۵ قهرمانی) (ست‌ها: ۶ - ۷، ۲ - ۶، ۶ - ۳، ۶ - ۲ و ۶ - ۴)
جوکوویچ برای دومین بار پس از سال ۲۰۱۶ قهرمان گرنداسلم رولن گروس شد. وی ۴ بار نیز در این تورنمنت نایب قهرمان شده است.
* فینال دوبل زنان:
بتانی ماتک سندز از آمریکا و ایگا سفیاتک از لهستان ۰ - ۲ باربورا کرایچیکووا و کاترینا سینیاکووا از چک
پیش از این در انفرادی زنان باربورا کرایچیکووا از چک برای اولین بار در انفرادی یک تورنمنت گرنداسلم زنان قهرمان شد. در فینال دوبل مردان تیم پیر اوگو اربر و نیکولا ماهو از فرانسه قهرمان شدند.

در تاریخ گرنداسلم فرانسه که از سال ۱۸۹۱ سابقه برگزاری دارد، در بخش مردان رافائل نادال اسپانیایی با ۱۳ قهرمانی رکورد دار است. مکس دکوژیس فرانسوی با ۸ قهرمانی دوم و بیورن بورگ سوئدی با ۶ قهرمانی سوم هستند.
در بخش زنان کریس اورت از آمریکا با ۷ قهرمانی رکورد دار است و سوزان لنگلن از فرانسه و اشتفی گراف از آلمان با ۶ قهرمانی دوم مشترک هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جوکوویچ قهرمان مسابقات تنیس رولن گروس فرانسه شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..