تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت تامین حقابه تالاب هورالعظیم

بر اثر آتش سوزی در تالاب هورالعظیم بیش از ۱۷۰۰ هکتار آن طعمه حریق شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان؛فرماندار هویزه در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت:از ۱۲ خرداد ماه امسال به  علت کاهش دبی رودخانه کرخه و فرعی آن در نیسان، کرخه نور و بستان حقابه تالاب هورالعظیم کم شد. ضرورت تامین حقابه تالاب هورالعظیم


حبیب عفری افزود: از ۱۲ تا ۲۰ خرداد  ۱۷۵۰ هکتار از تالاب هورالعظیم دچار آتش سوزی شد .


وی ادامه داد: همچنین ۵ هزار هکتار در بخش عراقی تالاب  هورالعظیم نیز دچار آتش سوزی شده بود.


فرماندار هویزه با اشاره به اینکه برای تامین حقابه تالاب هور العظیم در دو هفته گذشته   رهاسازی آب صورت گرفته است، بیان کرد: طبیعت هورالعظیم به آب است و در این زمینه اقداماتی از جمله  پیگیری و مکاتباتی  از طریق فرمانداری و  استاندار  با  وزارت  کشور انجام شده است.


عفری با اشاره به اینکه تامین حقابه تالاب در کشور عراق نیز باید انجام شود ، گفت :  بخش بزرگی از تالاب هور العظیم  در کشور عراق است  که شاهد آتش سوزی در آن هستیم  و موجب  مشکلات زیست محیطی در شهر رفیع و هویزه گردیده است.


بیشتر بخوانید : مهار دومین آتش سوزی هورالعظیم

هورالعظیم، آخرین بازمانده تالاب‌های بین النهرین در جنوب غربی کشور در خوزستان قرار دارد.

یک سوم این تالاب در کشورمان  و دو سوم آن در عراق واقع شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت تامین حقابه تالاب هورالعظیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..