تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشدید نظارت بر بازار برای جلوگیری از گرانفروشی ضروری است/ اعضای ستاد تنظیم بازار تا آخرین لحظه مسئولیت، نظارت جدی بر بازار داشته باشند/ تخصیص ارز و ثبت سفارش کالا‌های اساسی متناسب با نیاز‌های کشور انجام شود/ گمرک آمار دقیق ترخیص کالا‌های اساسی را در سامان

جلسه کارگروه تنظیم بازار و کالا‌های اساسی ظهر امروز(چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

تشدید نظارت بر بازار برای جلوگیری از گرانفروشی ضروری است/ اعضای ستاد تنظیم بازار تا آخرین لحظه مسئولیت، نظارت جدی بر بازار داشته باشند/ تخصیص ارز و ثبت سفارش کالا‌های اساسی متناسب با نیاز‌های کشور انجام شود/ گمرک آمار دقیق ترخیص کالا‌های اساسی را در سامانه جامع تجارت ثبت کند

دکتر اسحاق جهانگیری با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت ها در بازار و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت ها، از سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواست نظارت و حضور خود را در بازار افزایش دهند و با گرانفروشی برخورد کنند.
معاون اول رییس جمهور همچنین از اعضای ستاد تنظیم بازار و دستگاههای ذیربط خواست تا آخرین لحظه مسئولیت خود، همانند گذشته نظارت جدی بر بازار داشته باشند و مدیریت تامین و توزیع کالا را با جدیت انجام دهند تا آسیب و فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود.
دکتر جهانگیری با اشاره به گزارش های بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی در خصوص تخصیص ارز و تامین کالاهای اساسی، بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای واردات کالاهای اساسی متناسب با نیازهای کشور تاکید کرد و افزود: لازم است وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با نیازسنجی دقیق، میزان تخصیص ارز برای ثبت سفارش کالاهای اساسی را متناسب با نیازهای کشور تعیین و به بانک مرکزی اعلام کنند تا شاهد انباشت در برخی کالاها و کمبود در برخی دیگر از کالاهای اساسی نباشیم.
معاون اول رییس جمهور داشتن اطلاعات و آمار دقیق از موجودی کالاهای اساسی در انبارها را از مهمترین نیازهای دولت برای مدیریت بازار و تصمیم گیری برشمرد و از وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی خواست آمار موجودی انبارهای کالاهای اساسی را با حساسیت و دقت رصد کنند تا دولت بتواند در زمان لازم تصمیمات مقتضی را اتخاذ کند.
وی همچنین از گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز خواست تمام اطلاعات مرتبط با ترخیص کالاهای اساسی را بی کم‌ و کاست و به موقع در سامانه جامع تجارت ثبت کند تا دستگاههای متولی تولید و تنظیم بازار بتوانند با اتکاء بر اطلاعات این سامانه برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.
معاون اول رییس جمهور ضرورت نظارت مستمر بر روند تولید و توزیع مرغ در بازار را نیز مورد تاکید قرار داد و با یادآوری کمبود و گرانفروشی مرغ در ایام پایانی سال 1399، گفت: لازم است ستاد مستقر در وزارت جهاد کشاورزی که برای تامین و توزیع مرغ تشکیل شده بود همچنان و به صورت مستمر به فعالیت خود ادامه دهد تا شاهد تکرار کمبود مرغ در کشور نباشیم.
در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، قائم مقام بانک مرکزی، رییس سازمان تعزیرات حکومتی، رییس سازمان غذا و دارو و رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت تامین و قیمت کالاهای اساسی در بازار ارائه شد.
در این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت موجودی و نیازهای ارزی برای تامین کالاهای اساسی، مقرر شد گمرک جمهوری اسلامی با تقویت فناوری و سامانه های خود، اطلاعات دقیق و بروز ترخیص کالاهای اساسی را در سامانه جامع تجارت ثبت کند.
همچنین مقرر شد وزارتخانه های صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی جلسه ای برای تعیین نیازهای ارزی برای هر یک از کالاهای اساسی برگزار کنند تا ثبت سفارش برای واردات هر کالا متناسب با نیازهای کشور انجام شود.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشدید نظارت بر بازار برای جلوگیری از گرانفروشی ضروری است/ اعضای ستاد تنظیم بازار تا آخرین لحظه مسئولیت، نظارت جدی بر بازار داشته باشند/ تخصیص ارز و ثبت سفارش کالا‌های اساسی متناسب با نیاز‌های کشور انجام شود/ گمرک آمار دقیق ترخیص کالا‌های اساسی را در سامان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..