تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویر: تپه‌های رنگی «اشتهارد»

کویر اشتهارد یا قشلاق حسین‌خانی که به کویر قارپوزآباد هم شناخته می‌شود، در شمال شهرستان اشتهارد و جنوب کرج در استان البرز قرار دارد .این کویر که طول آن ۶۰ کیلومتر و عرض آن حدود ۲۰ کیلومتر است یکی از زیبایی‌های طبیعی شهرستان اشتهارد است .درحاشیه نقطه مرکزی این کویر گنبدهای نمکی زیبایی وجود دارد که به تپه‌های رنگی اشتهارد شهرت یافته‌اند. این تپه‌ها از رنگهای متنوعی تشکیل شده‌ و زیبایی منحصر به فردی به منطقه بخشیده است اما این خاک‌های رنگی که مارن نامیده می‌شود حاصل خیز نیست و بستری برای ایجاد فضاهای گیاهی روی این خاک وجود ندارد. رنگی بودن این تپه‌ها به خاطر ذرات فلز و سایر عناصرموجود خاک است که طی هزاران سال گذشته برروی هم انباشه شده‌اند. مواد معدنی مختلفی همچون نمک،روی، مس و منگنز در این خاک‌های رنگی وجود دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویر: تپه‌های رنگی «اشتهارد»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..