تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افرادی که خود به بن‌بست رسیده‌اند نمی‌توانند کشور را اداره کنند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور ظهر امروز در همایش انتخابات در سینما بهمن سنندج که با حضور برخی مسئولان و کنشگران سیاسی و اجتماعی برگزار شد، با اشاره به شرایط کنونی جامعه و تردید برخی مردم که آیا کسانی هستند بتوانند وضعیت موجود را بهبود بخشند، اظهار داشت: بنا به آیات قرآن یاس و ناامیدی نوعی شرک محسوب می‌شود انگار برخی محکوم به قبول پذیرش این شرایط هستند.

او با اشاره به اینکه امروز برخلاف دوره‌های پیشین مناقشه میان دو گروه اصولگرا و اصلاح‌طلب نیست بلکه امروز هر کدام از این احزاب در راستای ساماندهی اوضاع کشور دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کند.

صفارهرندی تعدد احزاب مختلف و قدرتمند را حلقه گمشده کشور دانست و گفت: احزاب گرچه نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند، اما در کشور ما در زمان انتخابات حضور پیدا می‌کنند.

او تربیت نیروی برای اداره کشور ضروری دانست و افزود: امروز همه احزاب در کشور با نگرش تغییر وضعیت موجود کشور حضور پیدا کرده‌اند.

او افزود: این در حالی است طبق آمار جهانی ایران دارای یکی از شاخصه‌های توسعه انسانی است و در حوزه‌های مختلف حائز رتبه‌های برتر جهانی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را یکی از کشور‌های موفق در بخش سلامت دانست و افزود: امید به زندگی در ایران در مقایسه با دوران قبل از انقلاب به بیش از ۲۵ سال ارتقا یافته است.

به گفته او، امروز سن امید به زندگی بانوان به بالای ۷۶ سال و مردان به ۷۵ سال ارتقا یافته است.

صفارهرندی با اشاره به اینکه کشور ما در میان ۲۰۰ کشور جهان از حیث علمی در رشته‌های مختلف علوم جزو پنج کشور واز حیث برخورداری از انرژی نفت و گاز مقام نخست جهان را داراست.

او تصریح کرد: شرکت‌های چندملیتی به اسم تحریم کشور ما را رها کردند در حالیکه سرمایه ارزشمند جوانان داریم و بسیاری از آنان در نشست‌ها در خدمت مقام معظم رهبری گزارش کار ارائه می‌دهند و اعلام می‌کنند فقط موانع را از سر راه ما بردارند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به برخی کالا‌های وارداتی به داخل کشور اشاره کرد و گفت: امروز کشور به جایی رسیده که خود تولید می‌کند و از واردات این کالا‌ها بی‌نیاز شده است.

به گفته او، امروز توربین‌های ساخت ایران در برخی کشور‌ها نصب می‌شود و این به معنای آن است که امروز ایران رقیب شرکت‌هایی است که در گذشته سازنده این کالا‌ها بوده است.

صفارهرندی اظهار کرد: تحریم‌های اقتصادی آمریکا با شعار و تعصب خنثی نمی‌شود بلکه رفع این تحریم‌ها تنها با علم و دانش امکان‌پذیر است.

او افزود: امروز در مناظره برخی افراد می‌بینیم که خودشان به بن‌بست رسیده‌اند فکر می‌کنند کشور هم به بن‌بست رسیده است و این افراد نمی‌توانند کشور را اداره کنند.

صفارهرندی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان گفت: برخی کشور‌ها که در این شرایط قصد کمک به ایران را داشتند آمریکا مانع کمک‌رسانی به ایران شده است.

او با اشاره به اینکه مذاکرات هشت سال به طول انجامیده است در این مدت ایران امید‌هایی ایجاد شده است، گفت: تنها دشمن می‌تواند تحریم‌ها را بردارد و در برخی موارد حتی تحریم‌ها را تشدید کرده است.

صفارهرندی افزود: داشتن دانش، اراده و روحیه جهادی و حضور جوانان با نشاط در عرصه کار و تولید می‌تواند به خنثی کردن تحریم‌های دشمنان کمک کند.

او همچنین افزود: در دوران شیوع کرونا برخی با کار گروهی، اراده مصمم، امیدوار بودن در خانه و مساجد به تولید ماسک رو آوردند و به وضعیت بحرانی کشور کمک کردند.

او یادآور شد: ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که بتواند مسایل جهانی را بدرستی درک کند و با کشور‌های قدرتمند جهان ارتباط داشته باشد.

صفارهرندی به نقل از خبرگزاری نیویورک پست که دوران ابرقدرتی و سلطه اروپاییان به پایان رسیده است اظهارکرد: امروز هیچ کشوری به دنبال درگیری با ایران نیست، امروز ایران کانون توجه بسیاری از ملت‌های جهان است و در عرصه‌های مختلف توانسته به پیشرفت‌های خوبی دست یابد.

او تاکید کرد: مردم با انتخاب درست خود به کاندیدایی رای دهند که خود را نوکر و مستخدم ملت بداند چرا که یک رئیس جمهور کاردان می‌تواند ظرف مدت کوتاهی بن‌بست‌ها را بگشاید و آینده روشنی برای ایران رقم بزند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، قوه مجریه را قدرتمندترین قوای حاکمیتی در کشور دانست و افزود: قوه مجریه در اداره کشور اختیارات زیادی دارد، قوه مجریه ۹۰ درصد اعتبارات کشور را در اختیار دارد و تنها زیر ۱۰ درصد منابع مالی و امکانات اقتصادی مربوط به بخش غیردولتی است.

او اذعان کرد: گرچه قوه قضائیه و مقننه از قوای مهم کشور محسوب می‌شوند، اما این قوا نیز از حیث منابع مالی وابسته به قوه مجریه هستند.

صفارهرندی نگرش و دیدگاه رئیس جمهور و مسوولان را در اداره کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: یک مسوول کشوری نباید ایران را کمتر و عقب‌مانده‌تر از سایر کشور‌ها تلقی کند.

اواظهار کرد: مردم باید با انتخاب درست خود به فردی رای دهند که با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود ظرف یک برنامه پنج ساله ایران را در منطقه قدرتمند کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: رئیس جمهور کشور باید در عرصه خارجی ارتباط و تعامل گسترده‌ای با جهان داشته باشد.

او با اشاره به اینکه کشور چین یک کشور مقتدر اقتصادی در جهان است افزود: ایران نیازمند تعامل با قدرت‌های اقتصادی مانند چین است و تعامل و‌ارتباط با این کشور به نفع ماست.

صفارهرندی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب استعمارگران به غارت و چپاول کشور می‌پرداختند اظهار کرد: امروز کشوری مانند چین برای ارتباط و معامله با ایران وارد مذاکره شد که برخی سلطنت‌طلبان مدعی شدند کشور را فروختند.

او ادامه داد: هشت ماه پیش چینی‌ها به واکسن ضدکرونا دست یافتند و در کشور خودشان به میلیون‌ها نفر تزریق کردند، همان ابتدا ۱۸ میلیون دز با قیمت ۵۰ میلیون تومان را به ایران پیشنهاد دادند، اما ایران قبول نکرد این در حالی بود که اکثر کشور‌های منطقه که همه نوکر آمریکا بودند در صف دریافت واکسن کرونا از چین بودند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسوولین عالیرتبه به پیشرفت بیرون چشم دوخته‌اند و از پیشرفت درون غافل مانده‌اند، اظهار کرد: دانش بومی در دست جوانان است که هیچ بمبی نمی‌تواند آن‌ها را ویران کند، اما پیچیده‌ترین تسلیحات نظامی در جنگ نظامی مورد هدف و نابودی سایر کشور‌ها قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه دانش بومی دستاورد کشور خودمان است با انتقاد از ادعای برخی مسوولان که ایران را از کشوری مانند ترکیه عقب‌تر می‌داند گفت: بررسی‌ها نشان داده که ایران از حیث رتبه علمی با کشور ترکیه فاصله چندانی ندارد بلکه از آن‌ها جلوتریم.

انتهای پیام/ع




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افرادی که خود به بن‌بست رسیده‌اند نمی‌توانند کشور را اداره کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..