تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت مناسبی برای اقتصاد کشور است/ تجارت آزاد با کشور‌های همسایه می‌تواند اقتصاد، صنعت و کشاورزی ایران را توسعه دهد

جلسه بررسی آخرین وضعیت روابط ایران با اوراسیا ظهر امروز(یکشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت مناسبی برای اقتصاد کشور است/ تجارت آزاد با کشور‌های همسایه می‌تواند اقتصاد، صنعت و کشاورزی ایران را توسعه دهد

دكتر اسحاق جهانگيري در اين جلسه از موافقتنامه تجارت آزاد ميان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به عنوان فرصت مناسبي براي اقتصاد كشور ياد كرد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت و ديگر دستگاههاي ذيربط خواست براي نهايي شدن اين موافقتنامه، برنامه زمانبندي تعيين و آن را با جديت دنبال كنند.
معاون اول رييس جمهور همچنين از تجارت آزاد با كشورهاي همسايه به عنوان راه پيشرفت اقتصاد، صنعت و كشاورزي ايران نام برد و اظهار داشت: تجارت آزاد ميان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا نه تنها تهديدي براي توليد داخلي محسوب نمي شود بلكه بازار بزرگي در اختيار كالاهاي توليدي كشور قرار مي گيرد.
دكتر جهانگيري از وزارت امور خارجه نيز خواست بسترهاي لازم را براي رفع موانع و نهايي شدن متن موافقتنامه تجارت آزاد ميان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا فراهم كند تا هرچه سريعتر شاهد آماده شدن موافقتنامه و تاييد قطعي آن در اجلاس سران باشيم.
در اين جلسه كه وزراي نيرو، صنعت، معدن و تجارت، سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه و نمايندگان وزارت امور خارجه و بانك مركزي نيز حضور داشتند، رييس سازمان توسعه تجارت ايران گزارشي از آخرين وضعيت تجارت و مذاكرات ايران و اوراسيا ارائه كرد.
وي به تاثير مثبت موافقتنامه اوراسيا بر تجارت كشورمان با اتحاديه اقتصادي اوراسيا اشاره كرد و افزود: حجم تجارت فيمابين در مدت اجرايي شدن موافقتنامه در مقايسه با مدت مشابه پيش از اجراي موافقتنامه 7 درصد رشد داشته كه شامل رشد 44 درصدي در صادرات ايران به اوراسيا و كاهش 13درصدي واردات ايران از اوراسيا است.
در اين نشست همچنين در خصوص برخي موانع و مشكلات پيش روي موافقتنامه تجارت آزاد ميان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا بحث و تبادل نظر شد و پس از ارائه پيشنهادات و ديدگاههاي مختلف، تصميمات لازم براي سرعت بخشيدن به روند مذاكرات و نهايي شدن تجارت آزاد ميان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا اتخاذ شد.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصت مناسبی برای اقتصاد کشور است/ تجارت آزاد با کشور‌های همسایه می‌تواند اقتصاد، صنعت و کشاورزی ایران را توسعه دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..