تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی راه‌های صعود ایران به دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل تیم ملی بحرین با شش مسابقه ۱۲ امتیازی شد و در رتبه دوم گروه C جای گرفت. در این گروه عراق با ۱۴ امتیاز صدرنشین است و بحرین با یک بازی بیشتر و ۱۲ امتیاز به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ایران سوم است.  

تیم‌های نخست هر گروه بدون مشکل و مستقیم به مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود می‌کنند. به این ترتیب تیم ملی ایران با پیروزی در هر ۲ مسابقه باقی مانده مقابل کامبوج و عراق، صدرنشین گروه خواهد شد و مشکلی بابت صعود به دور بعدی رقابت‌ها ندارد. اما و اگر‌ها زمانی به وجود می‌آید که تیم ملی کشورمان در گروهش دوم شود، زیرا تنها پنج تیم از هشت تیم دوم گروه‌ها راهی دور بعد خواهند شد. با توجه به اینکه قطر به عنوان میزبان جام جهانی در دور بعدی مقدماتی جام جهانی شرکت نمی‌کند و در حال حاضر عنابی‌ها صدرنشین گروه پنجم هستند، پنج تیم برتر گروه‌های هشت گانه که در گروهشان دوم شدند و امتیازات بالاتری نسبت به سه تیم دوم دیگر دارند راهی دور بعد می‌شوند.

با توجه به برد شب گذشته تیم ملی مقابل بحرین، ایران و بحرین هر دو، ۹ امتیازی شدند با این تفاوت که بحرین یک بازی بیشتر از تیم ملی گشور ما برگزار کرده است. ایران اگر کاموبج را شکست دهد و از عراق شکست بخورد، با توجه به پیروزی احتمالی بحرین مقابل هنگ کنگ کار ایران و بحرین برای دوم شدن به تفاضل گل کشیده می‌شود. با توجه به اینکه کامبوج به عنوان ضعیف ترین تیم گروه از جدول کنار گذاشته می‌شود، ایران اگر در دیدار با کامبوج هر چقدر هم گل بزند، تفاضلش بالا نمی‌رود. اگر کامبوج را از جدول حذف کنیم، در حال حاضر تفاضل گل ایران مثبت پنج و تفاضل گل بحرین منفی ۲ است. بحرین در بازی آخر مقابل هنگ کنگ باید حداقل هفت گل بزند تا در صورتی که ایران از عراق شکست بخورد، در گروه دوم شود. در غیر این صورت ایران رتبه دومی اش در گروه قطعی خواهد بود.

ملی پوشان ایران باید برای برد مقابل عراق به میدان بیایند تا بدون استرس به طور مستقیم صعود کنند، اما اگر این اتفاق نیفتد و ایران شکست بخورد و یا برابر عراق نتیجه تساوی رضایت دهد، باید امتیازات تیم‌های دوم گروه‌های دیگر را محسابه کنیم تا ۵ تیم برتر دوم مشخص شوند.

نتایج دیدار با کامبوج در پایان مسابقات از جدول حذف خواهند شد به این ترتیب ایران در حال حاضر ۹ امتیاز دارد و اگر با عراق مساوی کند ۱۰ امتیازی می‌شود و اگر شکست بخورد کارش را با ۹ امتیاز به پایان می‌رساند.  

اگر جدول گروه‌ها را به همین شکلی که در حاضر هست در نظر بگیریم و امتیازات تیم‌های دوم هر گروه را مقابل تیم‌های آخر حذف کنیم، لبنان در حال حاضر با ۱۰ امتیاز، بهترین تیم دوم است و بیشترین شانس را برای صعود به عنوان تیم دوم دارد. پس از لبنان، چهار تیم ۹ امتیازی وجود دارند. ازبکستان (تفاضل مثبت ۶)، امارات (تفاضل مثبت پنج و گل زده ۱۰)، ایران (تفاضل مثبت ۵ و گل زده ۹) و عمان (تفاضل گل مثبت ۳). چین با هفت، اردن با هفت و تاجیکستان با چهار امتیاز هم دیگر تیم‌های دوم گروه‌ها هستند که فعلا شانسی برای صعود ندارند.

بررسی راه‌های صعود ایران به دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

به این ترتیب و با توجه به این جدول ایران یکی از پنج تیم دوم صعود کننده خواهد بود، اما کار وقتی دشوار می‌شود که بدانیم ایران بازی آخرش با عراق است و همه این‌ها را در صورت شکست و یا مساوی ایران برابر عراق در نطر گرفته‌ایم. 

در بین تیم‌های دوم، تاجیکستان با توجه به اینکه فقط یک بازی دیگر دارد و در نهایت امتیازش بیش از هفت نخواهد شد، قطعا صعود نخواهد کرد پس باید تیم دوم گروه ششم را کنار بگذاریم.

پس به این ترتیب تیم ملی کشورمان در صورت شکست مقابل عراق شانسش برای قرار گرفتن در بین یکی از پنج تیم برتر دوم بسیار کم خواهد شد، اما در صورت تساوی شانسش کمی بهتر خواهد بود، هر چند باز هم باید منتظر، اما و اگر‌های زیادی باشیم.  

بهتر است ملی پوشان تمام توان خود را مقابل عراق بگذارند تا این تیم را شکست دهند و دل به، اما و اگر‌های احتمالی نبندند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی راه‌های صعود ایران به دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..