تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای خرید آبمیوه گیری ؛ از انواع آبمیوه گیری تا قابلیت ها و نقاط قوت و ضعف آن ها

آب پرتغال از دیرباز در میان بسیاری از خانواده ها یک نوشیدنی فرح بخش ثابت بوده است اما در سال های اخیر محبوبیت دیگر انواع آب میوه های طبیعی به شدت افزایش یافته است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به کافه ها و مراکز عرضه آب میوه های طبیعی رفته و تازه ترین انواع آب میوه ها را نوش جان کنند اما برای کسانی که هر روز باید آبمیوه بخورند، داشتن یک دستگاه آبمیوه گیری یک ضرورت است. در واقع این گزینه برای کسانی که معمولاً مصرف میوه و سبزیجات بسیار پایینی دارند بسیار مناسب و حتی ضروری است.

برای کسانی که هر روز باید آبمیوه بخورند، داشتن یک دستگاه آبمیوه گیری یک ضرورت است که باید هر روزه در دسترسشان قرار داشته باد.

علاوه بر این، آبمیوه گیری بسیاری را ترغیب می کند که سبزیجات و میوه های مختلف را وارد رژیم غذایی خود کنند. همچنین داشتن دستگاه آبمیوه گیری بهترین گزینه برای جلوگیری از اسراف میوه و سبزیجات است زیرا تا پیش از آنکه این اقلام خوراکی خراب شوند می توانید از آب تازه آن ها استفاده کنید.

۴ نوع اصلی دستگاه آبمیوه گیری

برای کسانی که هر روز باید آبمیوه بخورند، داشتن یک دستگاه آبمیوه گیری یک ضرورت است که باید هر روزه در دسترسشان قرار داشته باد.

آبمیوه گیری مخصوص مرکبات

هر دستگاه آبمیوه گیری که انتخاب کنید می تواند برای گرفتن آب میوه های گروه مرکبات به کار برود اما اگر عمده مصرف شما آب مرکبات است، گزینه های ویژه اقتصادی در دسترس شما خواهند بود که تخصص آن ها گرفتن آب مرکبات است. این آبمیوه گیری ها با عنوان OJ juicer یا citrus press شناخته می شوند و انواع زیادی وجود دارد که تخصص اصلی آن ها گرفتن آب مرکبات است. می توانید یک آبمیوه گیری ساده و دستی را برای این منظور خریداری کنید که بسیار مقرون به صرفه است اما می توانید به سراغ گزینه های گرانقیمت تر برقی نیز بروید که دارای یک محفظه داخلی برای گرفتن آب مرکبات و سایزهای مختلفی از مخروط آب میوه گیری برای انواع مختلف مرکبات هستند. این دسته از آبمیوه گیری ها معمولاً مناسب کسانی هستند که علاقه زیادی به میوه های و سبزیجاتی غیر از مرکبات ندارند و نمی خواهند هر بار مقدار زیادی آبمیوه بخورند.

مزایا:

استفاده آسان مدل های مختلف و ارزان قیمت تمیز کردن آسان در مقایسه با دیگر انواع آبمیوه گیری کوچک و قابل حمل

معایب:

تنها برای گرفتن آب مرکبات مفید است برای آبمیوه گیری در مقادیر زیاد مناسب نیست

برای کسانی که هر روز باید آبمیوه بخورند، داشتن یک دستگاه آبمیوه گیری یک ضرورت است که باید هر روزه در دسترسشان قرار داشته باد.

آبمیوه گیری سانتریفیوژی

این آبمیوه گیری ها در واقع آب میوه را استخراج می کنند و دارای تیغه های بسیار تیز و سریعی هستند که میوه و سبزیجات مورد نظر را تکه تکه کرده و فیلترهایی دارند که آب میوه را از پالپ جدا می کند. اگر به دنبال یک آبمیوه گیری کامل تر از آب مرکبات گیرهای دستی هستید، این مورد بهترین گزینه شما خواهد بود. گرفتن آب میوه با این دستگاه ها بسیار سریع و ساده بوده و آب انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات را می توان با آن گرفت. اما این نوع آبمیوه گیری ها گزینه مناسبی برای گرفتن آب گیاهان دارویی، گیاه گندم و دیگر انواع سبزیجات پهن برگ نیستند. همچنین باید بدانید که بخش زیادی از مواد مغذی میوه ها و سبزیجات در قسمت پالپ آن باقی مانده که از آب میوه جدا می شود. به همین خاطر در این نوع آبمیوه گیری ها مقدار زیادی از مواد مغذی را دریافت نخواهید کرد، معضلی که در دیگر انواع آبمیوه گیری کمتر دیده می شود.

مزایا:

سریع و استفاده آسان مدل های فراوان و مقرون به صرفه امکان گرفتن آب انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات می توان در حین کار به آن ها میوه و سبزی اضافه کرد

نقاط ضعف:

در این نوع آبمیوه گیری، آب برخی سبزیجات به خوبی گرفته نخواهد شد؛ مانند سبزیجات دارای برگ های پهن و بلند، گیاهان دارویی و گل گندم مقدار کمی آب میوه در مقایسه با مقدار میوه و سبزیجات مصرف شده تولید می کند آب میوه گرفته شده مواد مغذی کمی دارد زیرا در فرآیند آبمیوه گیری از گرما استفاده شده و پالپ از آن جدا می شود تمیز کردن آن زمان و زحمت بسیاری دارد این نوع آبمیوه گیری ها معمولاً حجم بزرگی داشته و فضای بیشتری را اشغال می کنند برخی از مدل های این نوع آبمیوه گیری سروصدای زیادی هنگام کار کردن تولید می کنند

برای کسانی که هر روز باید آبمیوه بخورند، داشتن یک دستگاه آبمیوه گیری یک ضرورت است که باید هر روزه در دسترسشان قرار داشته باد.

آبمیوه گیری های پرس سرد یا آبمیوه گیری های خمیر کننده

آبمیوه گیری های پرس سرد نام های زیادی دارند که از خمیر کننده تا آبمیوه گیری های کند و آبمیوه گیری های تک دسته ای می تواند متفاوت باشد. این آبمیوه گیری ها قیمت بسیار بیشتری نسبت به آب مرکبات گیری ها و آبمیوه گیری های سانتریفیوژی داشته اما نتیجه بهتری در پی داشته زیرا تمام مواد مغذی در نهایت به آب میوه منتقل شده و مقدار قابل توجه تری آب میوه تولید می کنند. این آبمیوه گیری ها با له کردن میوه و سبزیجات به منظور بیرون کشیدن آب میوه عمل می کنند. آن ها کندتر از مدل های سانتریفیوژی کار کرده اما در گرفتن آب انواع مختلف سبزیجات بسیار موثرتر بوده و آب میوه هایی می گیرند که مدت بیشتری تازه می مانند.

از این دستگاه ها می توان برای برخی کارهای دیگر غیر از گرفتن آب میوه ها و سبزیجات نیز استفاده کرد؛ از جمله تبدیل کردن دانه های آجیل به کره آجیل (برای مثال تبدیل بادام زمینی به کره بادام زمینی) یا تهیه کردن غذای بچه. در میان کسانی که طرفدار دو آتشه آب میوه هستند این اجماع وجود دارد که آبمیوه گیری های پرس سرد گزینه هایی بسیار بهتر از آبمیوه گیری های سانتریفیوژی هستند اما قیمت بالاتری داشته، بسیار پیشرفته تر هستند و به مدت زمان بیشتری برای گرفتن آب میوه نیاز دارند. برای کسانی که هر روز آب میوه می خورند این نوع آبمیوه گیری گزینه مناسبی است اما برای کسانی که هر از چند گاهی هوس آب میوه می کنند، می تواند یک هزینه بیش از حد معقول باشد.

مزایا:

آب میوه تهیه شده با آن ها برای مدت طولانی تری تازه می ماند در آب میوه گرفته شده مقادیر بسیار بیشتری ترکیبات مغذی وجود خواهد داشت در مقایسه با مقدار میوه و سبزیجاتی که در آن می ریزید، مقدار قابل توجهی آب میوه دریافت خواهید کرد این نوع از آبمیوه گیری در مقایسه با دیگر انواع سروصدای کمتری تولید می کند گرفتن آب میوه ها و سبزیجاتی مانند سبزیجات برگ دار، گیاهان دارویی و گل گندم بسیار ساده و موثر انجام می شود

نقاط ضعف:

مدت زمان بیشتری برای گرفتن آب میوه و سبزیجات نیاز دارند تمیز کردن دستگاه بسیار سخت تر و زمانبرتر از گزینه های دیگر است این نوع دستگاه آبمیوه گیری معمولاً حجم زیادی اشغال می کنند و نگهداری از آن ها دشوارتر است

برای کسانی که هر روز باید آبمیوه بخورند، داشتن یک دستگاه آبمیوه گیری یک ضرورت است که باید هر روزه در دسترسشان قرار داشته باد.

آبمیوه گیری های داری چرخ دنده دو قلو

اگر آبمیوه گیری های پرس سرد برای کسانی هستند که هر روزه آب میوه می خواهند، آبمیوه گیری های دارای چرخ دنده دوقلو برای کسانی هستند که دیوانه آب میوه بوده و به طعم آن بسیار اهمیت می دهند. این نوع دستگاه آبمیوه گیری که آبمیوه گیری ساییدنی نیز نامیده می شوند قیمت بیشتری نسبت به تمامی گزینه های دیگر داشته اما آب میوه هایی با مقادیر بالاتری از مواد مغذی تولید می کنند. آن ها میوه و سبزیجات را بین دو چرخ دنده قفل شده در هم پرس می کنند و با سرعت کمتری نسبت به آبمیوه گیری های پرس سرد، یک آب میوه بسیار غلیظ و غنی از ترکیبات مغذی را از آن ها استخراج می کنند. اغلب افراد به دلیل هزینه بالا به سراغ این نوع آبمیوه گیری نمی روند اما برای کسانی که به سلامت خود و گرفتن ترکیبات مغذی میوه ها و سبزیجات اهمیت زیادی می دهند بهترین گزینه به شمار می آیند.

نقاط قوت:

آب میوه برای مدت زمان طولانی تری تازه باقی می ماند این آبمیوه گیری ها بسیار کم سروصدا هستند این نوع آبمیوه گیری آب میوه ای با بیشترین مقادیر ترکیبات مغذی تولید می کند مقدار آب میوه تولید شده در مقایسه با مقدار میوه و سبزی مصرف شده بسیار قابل توجه است این نوع آبمیوه گیری برای گرفتن آب انواع میوه ها و سبزیجات کارآمد و موثر است می توان برای کارهای دیگری غیر از گرفتن آب میوه نیز از آن استفاده کرد؛ مانند درست کردن خمیر پاستا یا نان

نقاط ضعف:

این آبمیوه گیری ها بسیار گران قیمت تر هستند تمیز کردن آن ها بسیار دشوارتر است از دیگر انواع آبمیوه گیری ها کندتر کار می کنند بزرگ و سنگین هستند، فضای بیشتری اشغال کرده و نگهداری از آن ها دشوارتر است گزینه مناسبی برای گرفتن آب مرکبات نیستند و برای گرفتن آب میوه های نرم تر نیز بیش از حد قوی هستند برای کسانی که هر روز باید آبمیوه بخورند، داشتن یک دستگاه آبمیوه گیری یک ضرورت است که باید هر روزه در دسترسشان قرار داشته باد. در هنگام خرید یک آبمیوه گیری باید چه فاکتورهایی را مد نظر قرار داد؟

۱- ترکیبات مغذی

هدف از خرید آبمیوه گیری در میان بسیاری از افراد بهبود وضع سلامت است. همانطور که قبلاً گفتیم، انواع مختلف آبمیوه گیری ها نتایج متفاوتی در زمینه میزان مواد مغذی نهایی دارند. از این رو به یاد داشته باشید که آب میوه ای که در نهایت به شما داده می شود بسیار اهمیت دارد. ترکیب کردن آب میوه ها و سبزیجات بسیار مهم تر از تنها گرفتن آب میوه هاست. از این رو بهتر است آبمیوه گیری را انتخاب کنید که محصول نهایی آن دارای مقادیر زیادی ترکیبات مغذی میوه و سبزیجات باشد.

۲- تمیز کردن

با هر کسی که در مورد آبمیوه گیری صحبت کنید، بدون شک از دشواری تمیز کردن آبمیوه گیری شکایت خواهد کرد. تقریباً تمیز کردن تمام انواع آبمیوه گیری دشوار و خسته کننده است و پیشرفته ترین ها نیز بدترین شرایط را در این زمینه دارند. تمیز کردن باید یکی از اولویت ها در هنگام انتخاب دستگاه آبمیوه گیری باشد پس بهتر است به تعداد قطعات دستگاه و اینکه آیا امکان شستشو در دستگاه ظرفشویی را دارند توجه داشته باشید. هر چه تعداد قطعات بیشتر باشد، کار شما در تمیز کردن بیشتر و دشوارتر خواهد بود.

برای کسانی که هر روز باید آبمیوه بخورند، داشتن یک دستگاه آبمیوه گیری یک ضرورت است که باید هر روزه در دسترسشان قرار داشته باد.

۳- سر و صدا

آیا وسایل خانگی پرسروصدا شما را دیوانه می کنند؟ اکثر آبمیوه گیری های سانتریفیوژی صدای بلندی دارند در حالی که نوع پرس سرد و دارای چرخ دنده دوقلو کمترین میزان سروصدا را دارند. برخی آبمیوه گیری ها نیز کاملاً بی صدا ساخته شده اند.

۴- سرعت

به طور کلی، آبمیوه گیری های پرس سرد و چرخ دنده ای دوقلو با سرعت های کمتری نسبت به انواع سانتریفیوژی کار می کنند که باعث می شود به شکلی موثرتر و بهتر آب میوه ها و سبزیجات را بگیرند. از یک طرف مقدار بیشتری با مواد مغذی کامل تر خواهید داشت و از طرف دیگر گرفتن آب میوه زمان بیشتری لازم دارد. از این رو بین سرعت و نتیجه بهتر باید یکی را انتخاب کنید. بدین ترتیب داشتن سرعت های مختلف می تواند گزینه مهمی در هنگام انتخاب آبمیوه گیری باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید قهوه ساز ؛ از انواع قهوه ساز تا بهترین گزینه ها برای عاشقان انواع قهوه

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

ثبت امتیاز

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای خرید آبمیوه گیری ؛ از انواع آبمیوه گیری تا قابلیت ها و نقاط قوت و ضعف آن ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..