تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار گوترش نسبت به وخامت بحران آب و هوایی

به گزارش تابناک، روزنامه گاردین روز جمعه نوشت: گوترش هشدار داد اگر کشورهای ثروتمند از دوران همه گیری کرونا با سرمایه گذاری در اقتصاد سبز به منظور مبارزه با بحران آب و هوایی خارج نشوند، با خطر «نابخشودنی از دست دادن فرصت ها» مواجه خواهند شد.

گوترش قبل از دیدار با رهبران بزرگترین کشورهای اقتصادی جهان در اجلاس گروه ۷ در انگلیس گفت، به رغم وعده های داده شده در زمینه بازیابی سبز، نگران هزینه میلیاردها دلاری کشورهای ثروتمند در طرح های سوخت فسیلی به جای انرژی های پاک از زمان آغاز همه گیری است.

وی در مصاحبه با گاردین در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: بیش از پیش ناامید شده ام و نگران تبعات چنین اقداماتی هستم. لازم است مطمئن شویم این روند به عقب باز می گردد. اکنون به روشنی می گویم که ما به نقطه بدون بازگشت نزدیک می شویم.

دبیر کل سازمان ملل خاطرنشان کرد: هزینه کردن چندین میلیارد دلاری و خودداری از استفاده کردن از فرصت همه گیری برای بازگشت به عقب و سرمایه گذاری هنگفت بر اقتصاد سبز یک فرصت از دست رفته نابخشودنی است.

گاردین با استناد بر یک تحقیق جدید نوشت: کشورهای گروه هفت متشکل از آمریکا، انگلیس، کانادا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و ژاپن از آغاز همه گیری کرونا درباره حمایت از بخش های نفت وگاز و زغال سنگ به ارزش ۱۸۹ میلیارد دلار متعهد شده اند و پیشنهاد اختصاص منابع مالی در صنعت های خودروسازی و هوانوردی را داده اند. این مبلغ ۴۰ میلیارددلار بالاتر از هزینه های بخش های انرژی تجدید شدنی است.

تعدادی از رهبران جهان ازجمله بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تاکید دارند که بحران آب وهوایی باید در روند خروج از بحران کووید-۱۹ محوریت داشته باشد. تاکید آنها به دلیل آن است که همه گیری باعث شده در بسیاری از شهرهای جهان دوچرخه سواران و افراد پیاده حضور بیشتری در خیابان هایی داشته باشند که قبلا تحت سلطه خودروها بود.

در حالی که کشورهای گروه ۷ دور زمینه توقف اختصاص منابع مالی در زمینه زغال سنگ توافق کرده اند کشورهای ثروتمند جهان میلیاردها دلار صرف توسعه گاز یکی دیگر از سوخت های فسیلی کرده اند که چهاربرابر منابع مالی لازم برای پروژه های بادی و خورشیدی است.

سازمان بین المللی انرژی به تازگی گزارش داد با بازگشایی کسب وکارها انتظار می رود گرمای کره زمین افزایش یابد و برای دوین بار در تاریخ در سال ۲۰۲۱ به بالاترین سطح برسد.

گوترش ابراز امیدواری کرده که جو بایدن کشورهای دیگر را وادار کند به تعهدات مالی خود در قبال بحران آب و هوایی پایبند باشند به ویژه این که آمریکا در دوران بعد از دونالد ترامپ دیپلماسی آب و هوایی در سطح بین المللی را در پیش گرفته است.

دانشمندان به تازگی هشدار دادند دمای زمین می تواند در ۵ سال آینده، البته به طور موقت، از محدودیت به طور میانگین ۱.۵ درجه سانتی گراد که در توافق آب و هوایی پاریس لحاظ شده است فراتر رود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار گوترش نسبت به وخامت بحران آب و هوایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..