تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افشاگری مهندس چینی درباره آزمایشات دولت چین بر روی اقلیت مسلمان اویغورها

یک مهندس نرم افزار به بی‌بی‌سی گفته در پاسگاه های پلیس استان شین جیانگ ِ چین یک سیستم دوربین با قابلیت تشخیص احساسات نصب کرده که بر روی اقلیت مسلمان اویغور آزمایش می شود.

به گفته ی این مهندس که جهت حفظ امنیت وی هویتش فاش نشده، این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری تشخیص چهره می تواند احساسات افراد را شناسایی کند و چیزی شبیه به یک دستگاه دروغ سنج اما با فناوری ای بسیار پیشرفته تر است.

این مهندس پس از نشان دادن تصاویری از زندانیان اویغور گفته هدف از ساخت این سیستم تشخیص احساسات، «پیش داوری بدون مدارک و شواهد معتبر» است.

او گفته: «دولت چین از اویغورها مثل موش آزمایشگاهی، به عنوان سوژه ی آزمایشات مختلف خود استفاده می کند.»

شین جیانگ استانی در غرب چین است، جایی که نزدیک به نیمی از جمعیت ۲۵ میلیون نفری آن را اویغورها و دیگر اقلیت های ترک زبان تشکیل می دهند که اغلب آن ها مسلمان هستند.

این مهندس به بی‌بی‌سی گفته دوربین ها در فاصله ی ۳ متری سوژه ها کار گذاشته می شوند. به گفته ی او، سوژه ها را روی یک «صندلی مهار» می نشانند و مچ دستان و قوزک پاهای آن ها را با بند فلزی به صندلی می بندند.

این سیستم هوش مصنوعی می تواند حتی کوچک ترین تغییرات در حالات چهره ی فرد را تشخیص دهد و تجزیه و تحلیل کند. نرم افزار سیستم نیز یک نمودار دایره ای ترسیم می کند که در آن بخش های قرمز رنگ نمایانگر حالات روحی منفی هستند.

سفارت چین در لندن به سؤالات بی‌بی‌سی در خصوص استفاده از نرم افزار تشخیص احساسات در استان شین جیانگ پاسخی نداده اما گفته: «رعایت حقوق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و آزادی مذهبی تمامی گروه های قومی در استان شین جیانگ کاملاً تضمین شده است.»

دست کم یک میلیون اویغور در مراکزی که دولت چین از آن ها با نام «اردوگاه های بازپروری» استان شین جیانگ یاد می کند، زندانی هستند. این منطقه تحت کنترل و مراقبت گسترده نیز قرار دارد.

گزارش ها از کار اجباری، کنترل و مراقبت، حبس، آزار کلامی و جسمی، عقیم سازی اجباری و تلقین شدید فکری در اردوگاه های شین جیانگ حکایت دارد.

چین اویغورها را یک گروه افراط گرای مذهبی می داند و ادعا می کند تمامی اقداماتش علیه این گروه «مبارزه با تروریسم و افراط گرایی» بوده است.

این کشور از این ادعا برای دفاع از اقدامات خود یعنی جهت کنترل و مراقبت گسترده ی این منطقه نیز بهره گرفته است.

ماه گذشته، سازمان دیدبان حقوق بشر گزارشی ۵۳ صفحه ای منتشر کرد که در آن به شرح کامل سیاست شکنجه، ناپدید شدن و پاکسازی فرهنگی در منطقه ی عمدتاً ترک زبان شین جیانگ پرداخته شده بود.

سوفی ریچاردسون، رئیس بخش چین ِ سازمان دیدبان حقوق بشر، در بیانیه ای اعلام کرد: «پکن می گوید در آنجا آموزش های فنی و حرفه ای ارائه و با افراط گرایی مبارزه می کند، اما این سخنان نمی تواند واقعیت شوم جنایات آن ها علیه بشریت را تحت الشعاع قرار دهد.»

دارن بایلر، استاد دانشگاه کلرادوی آمریکا به بی‌بی‌سی گفته اویغورها باید به طور مرتب نمونه ی دی‌ان‌ای خود را ارائه دهند و بسیاری از آن ها مجبورند یک اپلیکیشن دولتی را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند که اطلاعات آن ها از جمله فهرست مخاطبین و پیام های آن ها را جمع آوری می کند. سپس این اطلاعات به یک سیستم کامپیوتری به نام «پلتفرم عملیات مشترک یکپارچه» ارسال می شود.

به گفته ی بی‌بی‌سی، سوفی ریچاردسون شواهد و مدارکی از سیستم تشخیص چهره چین نیز دریافت کرده بود.

او در اینباره گفته: «چیز بسیار ناخوشایندی است. نه تنها آدم ها را به یک نمودار دایره ای تقلیل می دهد، بلکه آن ها را در شرایطی بسیار سرکوب گرایانه و تحت فشاری عظیم و اضطرابی قابل درک قرار می دهد و این یک گناه محسوب می شود و فکر می کنم عمیقاً مشکل ساز است.»

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

ثبت امتیاز

میانگین امتیازها 3 / 5. تعداد رای: 2

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افشاگری مهندس چینی درباره آزمایشات دولت چین بر روی اقلیت مسلمان اویغورها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..